Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Orlen dołącza do AlphaTauri, a Alfa Romeo zyskuje nowego sponsora tytularnego

Orlen dołącza do AlphaTauri, a Alfa Romeo zyskuje nowego sponsora tytularnego

W przededniu sezonu Formuły 1 2023 zespół AlphaTauri ogłosił podpisanie wieloletniego partnerstwa z firmą Orlen, która stała się głównym partnerem zespołu Faenza.

PKN Orlen – jeden z największych koncernów naftowo-gazowych w Europie Środkowej – był do 2022 roku głównym sponsorem zespołu Alfa Romeo Formuły 1. Jednak logo firmy zniknęło z różnych mediów. Alfa Romeo na kilka tygodni i teraz to już oficjalne, Orlen odszedł z Alfa Romeo by dołączyć alfa tori.

Logo Orlenu pojawi się w kilku kluczowych miejscach na jednomiejscowym AT04, który zostanie zaprezentowany w lutym podczas imprezy w Nowym Jorku, w tym na tylnym spojlerze, a także na barwach kierowców Nycka de Vriesa i Yuki Tsunody.

„Cieszę się, że tak pozytywnymi wiadomościami dla zespołu rozpoczynam sezon 2023. Orlen jest jednym z wiodących koncernów naftowych i gazowych w Europie Środkowej, a to partnerstwo pozwoli im zwiększyć rozpoznawalność marki dzięki globalnym platformom, które oferujemy jako drużyna.” powiedział Franz Tost, dyrektor AlphaTauri.

„Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć ich logo na naszym nowym samochodzie, który zostanie wprowadzony na rynek w Nowym Jorku w przyszłym miesiącu, a także zobaczyć, jak rozwija się ta współpraca w ciągu najbliższych kilku lat”.

Dla przypomnienia Orlen trafił do F1 kilka lat temu, aby wesprzeć finansowo Polaka Roberta Kubicę. Jednak Kubica w zeszłym roku ogłosił koniec kariery, więc szanse na to, że w 2023 roku dołączy do AlphaTauri jako rezerwowy, są niewielkie.

Stake dołącza do Alfy Romeo

W Alfa Romeo szwajcarski zespół podpisał kontrakt z nowym partnerem mistrzostw na rok 2023; The Stake Company, jedna z wiodących światowych marek rekreacyjnych.

Wieloletnia współpraca ma na celu zwiększenie rozpoznawalności Stake dzięki szerszej grupie demograficznej, co pozwoli marce na dywersyfikację bazy fanów. Stake będzie wspierać fanów Alfy Romeo, tworząc kalendarz światowych prób i wydarzeń obok kalendarza F1, z większą ilością szczegółów na temat tych nadchodzących planów w miarę zbliżania się sezonu.

READ  – Nawet samochodu? : Matka Emilien (12 średnich zamachów) nie jest zbyt rozpieszczona i Jean-Luc Reichmann nie może w to uwierzyć!

„Witamy Stake jako nowego wspólnego partnera tytularnego zespołu w tym, co oznacza początek nowej ery dla nas obojga”. powiedział nowy szef Alfy Romeo, Alessandro Aloni Bravi.

„Formuła 1 odnotowała ogromny wzrost zainteresowania w ciągu ostatnich kilku lat, a pojawienie się marek takich jak Stake stanowi niesamowitą wizytówkę, jaką ma do zaoferowania nasz sport. Cieszymy się, że możemy dołączyć do tej grupy marek sportowych i rozrywkowych i czekamy na program aktywacyjny, który Stake przyniesie naszym fanom”.