Po wielu kontrowersjach marka M&M’s zapowiedziała, że zawiesi swoje słynne maskotki na czas nieokreślony.
Producent słodyczy M&M’S zrezygnował w swoich reklamach do odwołania ze słynnych postaci przypominających kształtem czekoladowe cukierki, co spotkało się z krytyką części amerykańskiej konserwatywnej prawicy, która uważa je za upolitycznione.
Współpraca rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem na rynek we wrześniu nowego członka rodziny Candy Speakers, Purple (Violet).
To była trzecia kobieca postać paska, po Green (zielona) i Brown (brązowa), stworzona, według M&M’S, aby „reprezentować akceptację i włączenie”.
Fioletowy symbolizuje Wspieranie społeczności LGBTQ i wyrażanie ich homoseksualizmu.
Przybycie Purple spotkało się z krytyką, a internauci obwiniali Mars Wrigley, firmę macierzystą M&M’s, za upolitycznienie cukierków czekoladowych.
M&M’sy się obudziły. SM
Według nich osobowości M&M’S zostały „przebudzone”, co oznacza aktywizm przeciwko wszelkim formom dyskryminacji i wykluczenia wymierzonym w jedną lub więcej mniejszości.
Kontrowersje odżyły na początku stycznia wraz z wprowadzeniem na rynek specjalnego pakietu z limitowanej edycji, zawierającego tylko trzy kolory postaci kobiecych: zielony, brązowy i fioletowy.
„M&M’s Woke” zaprotestował krótko po ogłoszeniu do Tuckera Carlsona, prominentnego prezentera Fox News, znanego z ultrakonserwatywnego nastawienia wielu jego gwiazd.
Sarkastycznie stwierdził, że Green „była prawdopodobnie lesbijką”, a Purple była „gruba”, odnosząc się do jej owalnego, a nie okrągłego kształtu, podobnego do kształtu M&M z orzeszkami ziemnymi.
Trampki zamiast butów
W styczniu 2022 roku Tucker Carlson faktycznie odniósł się do tej kwestii, oskarżając M&M’S o zastąpienie białych butów Greena trampkami, czyniąc je „mniej atrakcyjnymi”.
Odnosząc się do tych zmian, firma M&M wyjaśniła w wiadomości opublikowanej w poniedziałek na Twitterze, że nie spodziewa się, że będą one „zawracać głowę internetowi”.
„Ale teraz odkryliśmy, że nawet but z batonikiem może polaryzować” – dodał Halwani. Ale „to była ostatnia rzecz, jakiej chcieliśmy, ponieważ naszym celem jest łączenie ludzi” — mówi M&M’S. M.
„W związku z tym zdecydowaliśmy się zawiesić postacie na czas nieokreślony” – ogłosiła firma.
Animowane kreatury zastąpi w nowych kampaniach reklamowych aktorka i humorystka Maya Rudolph.

„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”