Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Maroko, potencjalnie bardzo dynamicznie rozwijający się rynek dla Hiszpanii w 2023 r

Maroko, potencjalnie bardzo dynamicznie rozwijający się rynek dla Hiszpanii w 2023 r

Linie lotnicze zaplanowały znaczne zwiększenie oferty lotów na sezon letni, który zakończy się w październiku przyszłego roku. I to nie tylko w porównaniu z zeszłym rokiem, ale także w porównaniu z 2019 (rokiem referencyjnym przed Covidem), po tym jak ustanowił rekord turystyki w Hiszpanii. Konkretnie, oferta lotów do Maroka wzrosła o 60%, do Polski o około 50%, a do Portugalii o 30%.

Według danych Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea (AENA), z 53,6 mln pasażerów, którzy odbyli loty przez hiszpańskie lotniska w styczniu, lutym i marcu, prawie 1,5 mln wyjechało lub skierowało się do Portugalii. To stawia Portugalię na siódmym miejscu w rankingu, co oznacza wzrost o 86% w ubiegłym roku. To odkrycie jest pokrzepiające dla podróżnych, którzy podróżowali do iz Maroka, a liczba ta wzrosła o 134% (ponad dwukrotnie) do ponad 736 000 pasażerów. Rynek ten zajmuje obecnie dwunastą pozycję, a Polska zamyka pierwszą piętnastkę krajów o największej liczbie pasażerów, już 600 tys. w zaledwie trzy miesiące (o 48% więcej niż w 2022 r.).

AENA podaje również, że rozkład lotów na rynek włoski i francuski jest o 10% wyższy niż w lecie przed pandemią. Włochy były czwartym najlepszym rynkiem pod koniec marca z 3,3 milionami pasażerów, co oznacza wzrost o prawie 60% w porównaniu z rokiem poprzednim. Francja zajmuje piąte miejsce z 2,7 milionami pasażerów, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku.

Warto zaznaczyć, że współpraca między Marokiem a Hiszpanią w dziedzinie turystyki była centralnym punktem rozmów, które odbyły się w lutym w Rabacie w ramach spotkania wysokiego szczebla Ministra Turystyki i Rzemiosła Społecznego i Osobistego. Solidarity Economy, Fatim Zahra Amour oraz hiszpański minister przemysłu, handlu i turystyki Reyes Maroto Elera.

Dwóch urzędników uzgodniło memorandum skupiające się na kilku środkach współpracy związanych w szczególności z promocją i działalnością inwestycyjną, monitorowaniem i analizą działalności turystycznej, jakością, zrównoważonym rozwojem i konkurencyjnością. Obie strony wezwały komitet monitorujący określony we wspomnianym memorandum do kontynuowania iteracji poprzez ustalenie harmonogramu wdrażania.

READ  Firma rolno-spożywcza McCormick kupuje polskie Kamis.