Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Lumière MIFC 2021 – Polska finalizuje projekt Cyfrowej Polski

Data wydania: 15.10.2021 – 8:40

Rozpoczęty w 2018 r. projekt ma na celu wsparcie restrukturyzacji i cyfryzacji części historycznej produkcji audiowizualnej regionu, a obecnie zbliża się do końca ostatniej fazy, w tym uruchomienia platformy streamingowej.

Rozpoczęty w 2018 – i Przedstawione dokładnie na 6. ceremonii MIFC W tamtym czasie Leon Lumiere – Digital Poland ma na celu stworzenie kompletnego ekosystemu wokół restauracji / digitalizacji i wzbogacenia polskiego dziedzictwa audiowizualnego. Projekt dobiega dziś końca z trzecią i ostatnią fazą, która jest podobna do uruchomienia serwisu streamingowego o nazwie 35mm.online. W związku z tym w czwartek 14 października w Lyonie w wiosce MIFC przygotowano końcowy raport z postępów w celu dokonania wstępnej oceny projektu.

Przy łącznym budżecie 109 969 779,89 zooty, czyli ponad 24 mln – w tym 17,14 mln pochodzących z europejskiego wsparcia instytucjonalnego – Polska Cyfrowa W pierwszej fazie część renowacji i digitalizacji polskiego archiwum objęła ostatecznie 160 obiektów. Filmy, 71 filmów dokumentalnych, 464 krótkometrażowe filmy animowane, 10 filmów animowanych oraz 3108 nowości filmowych Polska Kronika Filmowa.

Faza 2 była częścią powstającego „centrum dystrybucyjnego”, mającego na celu restrukturyzację i infrastrukturę projektu oraz magazynowanie i zarządzanie materiałami, zwłaszcza dla klientów z branży kinowej i audiowizualnej. .

Podczas fazy 3 różne komponenty były dostępne na stronie 35 mm online, z której część była bezpłatna – a co najważniejsze, wiele filmów krótkometrażowych, dokumentalnych i wszystkie nowości filmowe – inne pieniądze, wszystkie angielskie napisy i audiodeskrypcja.

Jędrej Sablinsky, przedstawiciel klasyki polskiego kina w Lumiere, powiedział: „Ta strona jest skierowana do dużej liczby odbiorców bezpłatnych treści”. Inne tematy mogą wymagać subskrypcji lub pakietów do konsultacji online. Ale po odzyskaniu i zdigitalizowaniu łatwiej będzie je dostarczać na rynki zagraniczne.

„Ten projekt jest ambitny i patrzymy na jego wynik” – zeznał Jędrez Sablinsky, dyrektor fabryki DI. „Muszę przyznać, że byliśmy bardzo skoncentrowani, ponieważ było to ważne wyzwanie, ale udowodniłem, że można osiągnąć jedność między sektorem publicznym i prywatnym wokół projektu dziedzictwa na dużą skalę. Teraz staramy się zorganizować zrównoważony i regularny fundusze na przyszłą restrukturyzację i cyfryzację. Gospodarka – bo oczywiście nasze dziedzictwo jest większe niż prezentowane tu dzieła. Jest jeszcze wiele do zrobienia.”

READ  Polska staje się wiodącą potęgą militarną w Europie

Sylvain DeVariux

Źródło zdjęcia: „Pasażer” Andrzeja Munka