JD Sports Fashion, największy brytyjski sprzedawca detaliczny odzieży sportowej, oświadczył we wtorek, że odkupi 40% udziałów w Marketing Investment Group (MIG), których nie posiada, od mniejszościowych akcjonariuszy polskiego detalisty.
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
JD, sprzedająca Nike, Adidas i inne linie odzieży sportowej głównie klientom poniżej 30. roku życia, początkowo nabyła 60% udziałów w MIG w 2021 r., chcąc wejść na rynki odzieży sportowej w Europie Środkowo-Wschodniej.
MIG z siedzibą w Krakowie, który według JD wygenerował przychody w wysokości około 270 milionów funtów (342,90 miliona dolarów) w roku finansowym zakończonym 31 stycznia, sprzedaje obuwie, odzież sportową i akcesoria światowych marek.
W lutym JD poinformowało, że wyda do 3 miliardów funtów na otwarcie 1750 sklepów w ciągu pięciu lat, zgodnie z planem dyrektora naczelnego Regisa Schultza, zgodnie z którym sprzedawca detaliczny stanie się „potęgą” w branży odzieży sportowej i rekreacyjnej.
„Wzmocnienie obecności JD w regionie poprzez otwieranie nowych sklepów i dalsze inwestowanie w nasze kompleksowe możliwości jest kluczowym elementem strategicznego planu rozwoju nakreślonego podczas naszej prezentacji podczas Dnia Rynków Kapitałowych” – stwierdził Schultz we wtorkowym oświadczeniu.
(1 dolar = 0,7874 funta) (raport: Eva Mathews z Bengaluru; redakcja: Shailesh Kuber)
„Muzyczny ninja. Analityk. Typowy miłośnik kawy. Ewangelista podróży. Dumny odkrywca.”
More Stories
Takich wyników ASSE nie osiągnęło od 1998 roku!
Paris Saint-Germain: „Wyjątkowy” napastnik zastąpi Mbappe?
TOP 14 – „Chciałbym zobaczyć USAP w pierwszej szóstce”: Sebastien Chabal chwali Katalończyków i ich zwolenników w Canal+