Polska firma paczkomatowa Inpost przewiduje w tym roku poprawę marż na swoim kluczowym rynku, w Polsce, dzięki niższym kosztom, wyższym cenom i wyższym wolumenom przesyłek.
Spółka spodziewa się wzrostu skorygowanej bazowej marży zysku (EBITDA) w Polsce, która spadła z 46,1% w 2021 r. do 43,3% w ubiegłym roku.
Pomimo wyższych kosztów związanych z wojną na Ukrainie, Inpost obsłużył dużą liczbę przesyłek, korzystając ze zwiększonego wykorzystania platform e-commerce w trakcie i po pandemii Covid-19.
„W 2023 roku jesteśmy zobowiązani do dalszego przekształcania krajobrazu e-commerce w Europie” – powiedział w oświadczeniu Raffael Przoska, prezes Inpost.
Na swoim głównym rynku w Polsce, InPost ma nadzieję na dalsze zdobywanie udziału w rynku i wzrost szybszy niż jego konkurenci, podczas gdy we Francji, gdzie przejął Mondial Relay, spodziewa się przewyższyć rynek pod względem wielkości przesyłek.
Firma odnotowała zysk podstawowy w wysokości 1,96 miliarda złotych (457,29 miliona dolarów) za cały rok, nieco powyżej 1,94 miliarda prognoz analityków dostarczonych przez firmę.
(1 $ = 4,2861 zł)
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Ciała odnaleziono podczas wykopalisk na „Wolfschanze” pod domem nazisty Hermanna Göringa.
Warszawa chce, aby pierwsza armia UE stanęła twarzą w twarz z Moskwą
Polska: Mecz Euro 2024 w jakim kanale telewizyjnym, o której godzinie i najświeższe wiadomości