Hiszpańska spółka kolejowa kupiła polską grupę Solaris, specjalizującą się w autobusach miejskich
Hiszpański gigant kolejowy CAF został nowym właścicielem Solaris, polskiej firmy specjalizującej się w projektowaniu i produkcji autobusów miejskich. Od 2011 roku grupa rodzinna inwestuje w autobus elektryczny. Rynek reprezentuje już 10% swojej działalności.
Hiszpańska firma produkująca wyposażenie kolei CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) nabyła 100% kapitału zakładowego Solaris, polskiego producenta autobusów elektrycznych. Porozumienia, które zapewnią Grupie CAF i Solarisowi Pozycja lidera „W zakresie innowacyjnych rozwiązań” – stwierdził Solaris w oświadczeniu.
Jednakże zgodnie z wcześniej osiągniętym porozumieniem z Polski Fundusz Rozwoju (PFR), polska spółka państwowa, CAF będzie musiała w ciągu kilku tygodni sprzedać tej ostatniej 35% kapitału Solarisa.
„Inwestycja CAF w Solaris potwierdza nasze zaangażowanie w wizję rentownego wzrostu i otwiera przed nami nowe strategiczne rynki” – powiedział Andres Arizcorreta, prezes iberyjskiego giganta kolejowego, po ogłoszeniu przejęcia, w tym za nieujawnioną kwotę.
trudna decyzja
Zatrudniając obecnie w Polsce ponad 2500 osób, Solaris to firma powstała w 1996 roku na zachodzie kraju, która na przestrzeni lat stała się ważnym graczem na rynku autobusów miejskich, nie tylko na rodzimym rynku, ale także w całej Europie – 10% swojej sprzedaży Obejmujący rynek autobusów elektrycznych na Starym Kontynencie.
W sumie ponad 17 000 autobusów opuściło jej fabryki i kursuje po trasach ponad 30 krajów. Od 2009 roku firma produkuje także tramwaje, które jeżdżą specjalnie na terenie Polski i Niemiec. W 2017 roku Solaris utworzył także spółkę joint venture ze szwajcarską firmą Stadler, specjalizującą się w produkcji tramwajów.
Sprzedaż Solarisa nie była dla mnie i mojej rodziny łatwą decyzją – odpowiada Solange Olszewska, współzałożycielka grupy. „Ponad 20 lat temu wraz z mężem założyliśmy firmę” – dodała. Następnie kontynuował: „Jednak wiem, że pozostawię firmę w dobrych rękach. Grupa CAF będzie w dalszym ciągu wdrażać najlepsze praktyki marki Solaris i pozwalać na jej dalszy rozwój.
Polska: Nie do utrzymania cel, jakim jest wyprodukowanie miliona samochodów elektrycznych
Zemsta Toma Kciuka
Przypominamy, że Solaris wypuścił na rynek swój pierwszy autobus elektryczny w 2011 roku. Było to ryzyko nierozsądne, a część krytyków wówczas nawet otwarcie go wyśmiewała. Firma oczekuje, że będą to pojazdy niskoemisyjne Do 30% rynku Dla europejskiego autobusu w ciągu najbliższych trzech, czterech lat. Słodka zemsta za firmę, która powstała kilka lat po upadku bloku sowieckiego.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Liderzy biznesu z Lotu prześlą swoje datki do Polski, aby pomóc ukraińskim uchodźcom
Polska patrzy na Afrykę przez Tunezję
Sympozjum pt. „Polska – Tunezja. Perspektywy współpracy w sektorze nowych technologii » – Polska w Tunezji