Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Grupa Bel sprzedaje swoje udziały w Safilait polskiej spółce Polmlek

BJest liderem na rynku marokańskim, na którym grupa jest obecna od pięćdziesięciu lat i gdzie posiada silne marki i silną pozycję (m.in. La Vache qui rit®, les Enfants® i Kiri®). Maroko jest uważane za główny rynek dla Bell, gdzie grupa zwiększyła swoje inwestycje i będzie je nadal inwestować, zwłaszcza w swoją fabrykę w Tangerze.

Według Shakiba Siddiqui, dyrektora generalnego Fromageries Bel Maroc, „Ten projekt wpisuje się w naszą strategię: wzmocnienie naszej historycznej działalności na tym kluczowym rynku lokalnym poprzez ponowne skupienie się na naszych historycznych markach serów, dając jednocześnie Safilait możliwość napisania nowego rozdział w swojej podróży. Historia u boku aktora Boumeleka, który specjalizuje się w mleku i jego przetworach i ma duże ambicje związane z Marokiem. »

W 2015 roku grupa rozszerzyła swoją ofertę w Maroku poprzez przejęcie Safilait, firmy mleczarskiej specjalizującej się w produkcji, pakowaniu i sprzedaży świeżego mleka, mleka UHT i świeżych przetworów mlecznych. Od tego czasu Grupa Bel wspiera firmę Safilait w rozwoju jej produktów i działań – włączając w to znane lokalne marki, takie jak Jibal®, a także stale inwestuje w marokański zakład produkcyjny firmy. Dziś Savelet jest trzecią lokalną firmą mleczarską. Biorąc pod uwagę swoje międzynarodowe ambicje i duże doświadczenie w sektorze świeżego nabiału, Polmlek zostanie zmobilizowany do kontynuowania rozwoju i wzrostu Safilait osiągniętego pod auspicjami Bela.

„Jesteśmy obecni w Maroku od lat 70-tych i będziemy tam nadal inwestować, aby wzmacniać pozycję naszych historycznych marek w kraju. Od 2015 roku Savelight dzięki dużemu doświadczeniu i zmobilizowanym zespołom ugruntowała swoją pozycję głównego gracza na rynku sektor mleczarski w Maroku, który Boulmelek pragnie wzmocnić.”

Ze swojej strony Prezes i Dyrektor Generalny Polmlek ogłosił, że „ta transakcja umożliwi Polmlek International realizację długoterminowego planu ekspansji zagranicznej poprzez zdobycie obecności na rynku marokańskim, z ugruntowaną marką, silną bazą aktywów i doświadczenie kadry zarządzającej.”

READ  Poznaj wszystkie informacje o startupach na ten tydzień

Bel angażuje się w zapewnienie płynnego przejścia i zapewni harmonijne przejęcie przez Polmlek wszystkim zaangażowanym stronom zainteresowanym, w szczególności poprzez utrzymanie synergii biznesowych i projektów wielofunkcyjnych. Utrzymanie kultowych marek Safilait, takich jak Jibal®, oraz bliskość lokalna jest kluczowym elementem tego procesu.

Transakcja wejdzie w życie po uzyskaniu zgody organów regulacyjnych i organów ds. konkurencji. Zakończenie ma nastąpić w drugiej połowie 2022 roku.