Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ford obniży ceny swoich samochodów elektrycznych

Ford obniży ceny swoich samochodów elektrycznych

Ford ogłasza nowy główny plan dotyczący swojej elektrycznej przyszłości z dużą nowością: pojawieniem się akumulatorów „LFP”, które obniżą ceny samochodów o około 10 do 15%. Zawsze dobrze jest to wziąć, ale kosztem niezależności.

Wiosną ubiegłego roku Ford posmakował swojego elektrycznego ataku. Zdjęcie aut przyszłości uporządkowanych i uporządkowanych według rozmiarów, od elektrycznej Pumy po największe użytkowe. Ale po tym Ford nie powiedział nam wszystkiego. Dziś producent przedstawia sedno swojego myślenia w kilku ważnych zapowiedziach. A w szczególności o przyszłości miasta Kolonia w Niemczech, które pozostanie „zaawansowaną bazą” amerykańskiej fabryki na europejskiej ziemi.

Wielki cel w 2023

Samochody elektryczne Forda na rok 2023© Ford

Do 2023 roku Ford postawił sobie za cel sprzedaż 600 000 pojazdów elektrycznych na całym świecie. Mówimy o „BEV”, nie wspominając o hybrydach. Co więcej, Ford poszedł dalej, zmniejszając swój cel w ten sposób:

  • 270 000 Mustang Mac E
  • 150 000 samolotów F-150 Lightning
  • 150 000 tranzytu EV
  • 30 tysięcy „jednostek zupełnie nowego SUV-a dla Europy, który pokaże siłę w 2024 roku”

Czym jest ten popularny nowy elektryczny SUV w Europie? Logika podpowiada, że ​​jest to Puma na baterie, Ale Ford zaplanował także dwa kolejne SUV-y, które zostały umieszczone na szczycie Mustanga Mach-E. Więc napięcie pozostaje.

Ponieważ dostawy są nerwem wojny, Ford twierdzi, że ma odpowiednik 60 gigawatogodzin baterii. Całkiem odpowiednia pojemność, ponieważ byłoby to średnio 100 kWh dla tych 600 000 pojazdów, wiedząc, że znaczna ich część (Mutang Mach-E) spada poniżej tej wartości. Najwyraźniej 150 000 elektrycznych pickupów F150 Lightning ważyłoby ciężko. LG, który ma fabrykę w Polsce, w dużej mierze będzie dostarczać akumulatory do Forda.

Tańsze samochody elektryczne?

Przede wszystkim inne wielkie ogłoszenie dotyczy obecnych modeli. Ford wprowadzi na rynek akumulatory „LFP” (Lithium Iron Phosphate), które mają podwójną zaletę: prawie całkowicie eliminują kobalt, a jednocześnie są tańsze. To pozwoliło producentom takim jak Tesla obniżyć ceny niektórych samochodów. Ford zrobi to samo, a amerykańska marka podaje pierwsze liczby: 10 do 15% oszczędności na Mustangu Mach-E z baterią LFP w porównaniu z tym samym modelem z baterią NMC. Tak więc SUV będzie zaczynał się od około 50 000 euro, zamiast obecnych 60 000 euro! Z drugiej strony Ford nie mówi, jak ta bateria będzie sprzedawana: czy będzie sprzedawana równolegle? Na wszystkich rynkach? Jeszcze nie wiemy. Ale Europa nie zostanie od razu dotknięta, ponieważ Ford planuje wprowadzić akumulatory LFP najpierw w Ameryce Północnej w Mustangu Mach-E w 2023 roku, a następnie w F150 w 2024 roku. I tym razem to nie LG zapewni je, ale chiński gigant CATL.

Opublikowany w 22.07.2022 zaktualizowany 22.07.2022