Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Firma Virgin Galactic ogłosiła, że ​​od sierpnia sprzedała około 100 biletów kosmicznych w cenie 450 000 USD każdy

Firma Virgin Galactic ogłosiła, że ​​od sierpnia sprzedała około 100 biletów w kosmos po 450 000 dolarów każdy. Wcześniej sprzedał łącznie około 600 rezerwacji na kwotę od 200 000 do 250 000 USD.

Nowa cena została „dobrze przyjęta”, poinformowała firma w komunikacie prasowym, zauważając, że zamierza sprzedać 1000 biletów przed uruchomieniem pierwszego komercyjnego lotu pod koniec 2022 roku.

„Wkraczamy w okres optymalizacji floty z jasnym planem działania, aby zwiększyć trwałość, niezawodność i przewidywalność naszych samolotów usług komercyjnych w przyszłym roku” – powiedział w oświadczeniu Michael Colglazier, dyrektor generalny Virgin Galactic.

„Popyt na podróże kosmiczne jest silny i sprzedajemy miejsca szybciej niż się spodziewaliśmy” – dodał.

Założyciel jego firmy, brytyjski przedsiębiorca Richard Branson, 11 lipca był pierwszym miliarderem, który poleciał w kosmos prywatnym statkiem kosmicznym, który sam zbudował – przed Jeffem Bezosem na swoim Blue Origin kilka dni później.

Jednak statek kosmiczny Virgin Galactic został tymczasowo uziemiony przez władze USA we wrześniu po wypadku podczas tego lotu, w którym samolot na krótko wyleciał poza zatwierdzoną przestrzeń powietrzną misji.

Virgin Galactic przełożyła również swój pierwszy komercyjny lot o kwartał do połowy października, teraz zaplanowany na czwarty kwartał 2022 r., czas na zwiększenie bezpieczeństwa sprzętu.

W poniedziałek firma potwierdziła, że ​​jest na dobrej drodze do tego dnia.

Rywalizacja między miliarderami w turystyce kosmicznej, od Richarda Bransona po Jeffa Bezosa, w tym SpaceX Elona Muska, który we wrześniu wysłał czterech turystów kosmicznych na trzy dni wokół Ziemi.

Virgin Galactic zapewnia, że ​​nadal ma prawie 1 miliard dolarów w gotówce na finansowanie swojej działalności, dopóki nie stanie się rentowna.

W trzecim kwartale firma odnotowała stratę netto w wysokości 48 milionów dolarów, w porównaniu ze stratą 92 milionów dolarów w tym samym okresie w 2020 roku.

READ  Najpiękniejsze zdjęcia z całego świata