Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Firma informatyczna Hardis Group kupuje Cloudity

Firma informatyczna Hardis Group kupuje Cloudity

Grupa informatyczna Hardis (1235 pracowników; 132,7 mln euro obrotów w 2021 r.) przyspiesza swój rozwój na rynku w celu integracji rozwiązań opracowanych przez amerykańskiego giganta CRM Salesforce (60 tys. pracowników; 26,49 mld euro obrotów w 2022 r.). Firma z Grenoble ogłosiła właśnie przejęcie Cloudity (200 pracowników; 10 mln euro szacunkowych obrotów w 2022 r.), największego integratora Salesforce w Polsce. Jednocześnie poszerza swoją obecność w Europie Środkowej, gdzie polska firma posiada zespoły w Niemczech i Szwecji. „Wraz z przejęciem Cloudity zdecydowaliśmy się przyjąć prawdziwie europejskie stanowisko, ponieważ rynek istnieje i musimy go wykorzystać” – mówi Nicolas Audet, prezes grupy Hardee’s. Od swojego powstania w 2014 r. Cloudity wsparło ponad 400 firm w projektach transformacji cyfrowej i planuje w tym roku wzrost przychodów o ponad 50%.

Druga operacja wzrostu zewnętrznego w 2022 r

Założona w 1984 roku Grupa Hardies ugruntowała swoją pozycję na rynku integracji rozwiązań Salesforce w 2017 roku i od tego czasu kontynuuje rozwój tej części swojej działalności, zarówno organicznie, jak i poprzez rozwój zewnętrzny: w marcu 2022 roku Hardies przejął Carrenet, firmę integrującą Salesforce It ma swoją siedzibę w regionie paryskim, po przejęciu dwóch innych francuskich zintegrowanych firm w 2017 roku. „Salesforce jest liderem w zarządzaniu relacjami z klientami i stale opracowuje nowe rozwiązania w celu wzbogacenia swojego portfolio, takie jak narzędzia do zarządzania contact center, rozwiązania do automatyzacji marketingu czy marketing klienta usług.” W Hardee’s „Bierzemy te rozwiązania i dostosowujemy je do potrzeb klienta” – wyjaśnia Nicolas Audet.

Encja niestandardowa dla działań integracyjnych Salesforce

W celu uporządkowania tej części swojej działalności Grupa zapowiedziała także utworzenie podmiotu zajmującego się integracją rozwiązań Salesforce, który będzie nosił nazwę przejmowanej polskiej spółki i który będzie skupiał 350 dedykowanych pracowników Salesforce. „Dzięki temu nowemu przejęciu przekroczymy w tym roku 28 milionów sprzedaży w ramach tej działalności i zamierzamy osiągnąć 30% wzrost w roku 2023” – wyjaśnia Nicolas Audet, który zostaje także prezesem nowego podmiotu Cloudity. Dyrektorzy polskiej spółki znajdują się w gronie akcjonariuszy nowej spółki zależnej, natomiast spółka dominująca zachowuje swoich historycznych akcjonariuszy, czyli Crédit Mutuel, który jest właścicielem ponad 50% grupy, wraz z Bpifrance (18%) i około pięćdziesięciu dyrektorów ( 32%). % kapitału).

READ  Niepowstrzymany sposób Algierii na zmniejszenie zanieczyszczenia samochodów

Dwa inne, bardziej dojrzałe zawody

Grupa zamierza także rozwijać swoje dwa inne, bardziej dojrzałe obszary działalności: doradztwo i usługi IT (750 osób, głównie we Francji), poprzez rozwój wewnętrzny i rozwój wiedzy specjalistycznej, oraz wdrażanie oprogramowania logistycznego (450 osób, we Francji, Hiszpanii, Holandii i Polsce) ), poprzez przejęcia, W nadchodzących miesiącach. „Zaopatrujemy magazyny w oprogramowanie, które pomaga im zarządzać przepływem towarów, od przyjęcia, przez składowanie, aż po wysyłkę” – wyjaśnia prezes, który dla tej części swojej działalności stawia sobie za cel wzrost na poziomie 15–20% rocznie w porównaniu do 8% 10% na część konsultingową IT.