Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Europa zbliża się do uruchomienia komercyjnych dronów i taksówek powietrznych

Drony |
Europa właśnie zrobiła kolejny ważny krok w powszechnym użyciu komercyjnych dronów i taksówek powietrznych. | Źródło: Getty Images

Drony i taksówki | Poza operacjami w zasięgu wzroku, najtrudniejszym problemem do rozwiązania jest wszechstronna integracja starych i nowych systemów ruchu lotniczego, aby umożliwić szerokie wykorzystanie taksówek powietrznych i samosterujących dronów. W ramach europejskiego systemu zarządzania ruchem lotniczym nowej generacji (SESAR) Europa uruchomiła projekt Aktualizacja 2.0.0 Zatoki Fińskiej (GOF)2 września, ostatni.


Wzajemne połączenia i wymiana danych to rozwiązanie do koordynacji operacji załogowych statków powietrznych, UAV i taksówek powietrznych we wspólnej miejskiej przestrzeni powietrznej na małej wysokości. systemy przestrzeń ty Unii Europejskiej (UE) do opracowania ram normatywnych opartych na ryzyku i wynikach, podczas gdy wspólne przedsięwzięcie wadaPartnerstwo publiczno-prywatne ponad 3000 międzynarodowych ekspertówPodano konkretne dane.

według Thomas Neubauer, architekt europejskiego standardu dla Zarządzanie ruchem bezzałogowych statków powietrznych (UTM)Budujemy szeroką gamę kompleksowych przypadków aplikacji w sposób w pełni zautomatyzowany i integrujemy je z istniejącym modelem systemów i reguł ATM Thomas Neubauer jest wiceprezesem ds. innowacji w TEOCO i współzałożycielem firmy Dimetor za AirborneRF, oprogramowanie do kompleksowego zarządzania komunikacją, które umożliwia dronom komunikację z systemami kontroli ruchu za pomocą sieci komórkowych.

Ta faza badań i rozwoju, która miała na celu zintegrowanie U-Space z realistycznymi scenariuszami, opiera się na sukcesie projektu GOF U-Space z 2019 roku. W ramach tego ostatniego zweryfikowano użycie wspólnej architektury sieciocentrycznej UTM. Wśród pierwotnych 19 członków konsorcjum zajmujących się tym projektem byli światowi liderzy technologii UTM, tacy jak austriacka firma Frequentis.

Niemiecki startup Volocopter, dążąc do komercjalizacji taksówki powietrznej pionowego startu i lądowania, wykorzystał nadmiarowe rozwiązania komunikacyjne i informacyjne, aby zademonstrować bezpieczeństwo i wydajność operacji taksówek powietrznych podczas jazdy próbnej na międzynarodowym lotnisku w Helsinkach.

Pierwotne konsorcjum projektu obejmowało również fińskich i estońskich dostawców usług żeglugi powietrznej, operatorów dronów i czarterowanych pilotów. Wszyscy ci gracze umożliwili pomyślne wykorzystanie połączonego systemu UTM w sześciu innych testach w locie w całej Europie, w tym w dostarczaniu pakietów dronów miejskich, operacjach policyjnych, inspekcjach lasów oraz innych poszukiwaniach i ratownictwie na morzu.

READ  Niemiecka gospodarka pogrąży się w recesji, jeśli rosyjski gaz przestanie działać

Unia Europejska postanowiła stworzyć projekt GOF, aby wykorzystać drony jako strategiczne narzędzie wsparcia gospodarki. badanie Szacuje się, że drony i autonomiczne taksówki powietrzne stworzą miliardy nowych możliwości biznesowych w Europie, w tym: 10 000 nowych miejsc pracy W sektorach transportu, dostaw, energetyki, bezpieczeństwa publicznego, gospodarstw rolnych i innych. Oczekuje się również, że badanie to przekroczy roczne korzyści ekonomiczne 10 miliardów euro do 2035 i 15 mld euro do 2050 r..

Kilka innych szacunków wspiera ideę dobrobytu gospodarczego dzięki dronom. Według jednego Badanie przeprowadzone przez Niemieckie Stowarzyszenie Lotnictwa Bezzałogowego w 2019 roku (wspólna inicjatywa Niemieckiego Stowarzyszenia Lotnictwa i Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Lotniczego), niemiecki rynek komercyjnych dronów ma osiągnąć 2,5 miliarda euro w sprzedaży w ciągu najbliższych ośmiu lat. W grudniu 2020 r. Spodziewaj się podwyższenia kapitału Że europejski rynek dronów dotrze 16 miliardów euro w sprzedaży do 2030 roku.

Biorąc pod uwagę te szacunki, nie dziwi fakt, że główni gracze, tacy jak Airbus i start-upy lotnicze, takie jak chińska firma EHang, producent autonomicznych pojazdów powietrznych, nawiązali współpracę z projektem GOF 2.0.

Od momentu powstania, startup EHang z powodzeniem latał na eADAV (samolocie pionowego startu i lądowania) Ehang 216 Przewieźć pasażerów z lotniska Tartu do Estońskiego Muzeum Lotnictwa. „To, co sprawiło, że to wydarzenie było naprawdę wyjątkowe dla EHang, to fakt, że udało nam się ukryć pierwszy lot EADAV w Europie” – mówi. Andreas Perotti, Dyrektor Marketingu na Europę w EHang. Nie napotkaliśmy żadnej wady ani problemu. „

„Co równie ważne, wykazaliśmy, że te odmienne systemy mogą ze sobą współpracować i że wymagania prawne mogą być już dziś spełnione”, dodaje Andreas Perotti.

Ponieważ zbliża się brzemienna w skutki data wejścia w życie U-Space (2023), celem jest dostarczenie organom regulacyjnym niezbędnych informacji dotyczących bezpieczeństwa, aby umożliwić bezpieczną i rentowną eksploatację autonomicznych i półautonomicznych dronów i taksówek powietrznych w europejskiej przestrzeni powietrznej. Według Thomasa Neubauera: „Bezpieczna integracja przestrzeni powietrznej wymaga ustanowienia sieci komunikacyjnej. Testy te są ostatnim krokiem przed nadejściem niezawodnych, skalowalnych i zgodnych operacji na linii wzroku, a także złożonych operacji”.

READ  Mieszkańcy obwodów charkowskiego, mikołajowskiego i zaporoskiego są zagrożeni nowymi nalotami

Testy potrwają do października w Estonii, Finlandii, Polsce i Austrii, a następnie zostaną wprowadzone na Łotwie, w Szwecji i Danii w 2022 roku.

Artykuł przetłumaczony z Forbes US – Autor: Dawn Zoldi

<< لقراءة أيضًا: تختبر هذه المدينة الأمريكية عمليات التسليم بواسطة طائرات بدون طيار >>>