Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dzięki przejęciu polskiej firmy Promedica Danone wzmacnia swój dział żywienia specjalistycznego

Dzięki przejęciu polskiej firmy Promedica Danone wzmacnia swój dział żywienia specjalistycznego

To jeszcze nie oficjalne, ale prawie. Jak poinformowało we wtorek (11 kwietnia) źródło zbliżone do procesu, Danone kupił Promedicę, polską firmę specjalizującą się w żywieniu medycznym w domu, w związku z dalszą ekspansją francuskiej grupy spożywczej w lukratywnym sektorze. To ukierunkowane przejęcie, którego warunki nie zostały ujawnione, zostało sfinalizowane 31 marca, podało źródło. Dodała, że ​​przejęcie Promedica pozwoli grupie na dalszy rozwój w Polsce, ważnym rynku dla Danone. Danone jest pierwszą firmą w dziedzinie żywienia medycznego w Europie i czwartą na świecie z takimi markami jak Aptamil, Fortimel i Blédina. „Pracownicy służby zdrowia” z ProMedica, firmy odnotowującej dwucyfrowy wzrost sprzedaży, będą podawać produkty Danone pacjentom wymagającym żywienia dojelitowego, podało źródło.

Przejęcie następuje w czasie, gdy Danone rozpoczął realizację planu naprawczego, który obejmuje inwestycje w obiecujące marki i sprzedaż aktywów o słabszych wynikach. Opieka domowa to coraz popularniejsza kategoria, ponieważ coraz więcej osób z chorobami przewlekłymi można leczyć w domu. Jest to również opłacalna alternatywa dla kosztownych pobytów w szpitalu.

dla Ciebie wskazówki

Inwestycje skupione na Chinach

W 2020 roku firma Danone ogłosiła inwestycję 100 milionów euro w swoją działalność żywieniową w Chinach, gdzie generuje większość swojej sprzedaży. Chciał założyć w Szanghaju centrum badawcze, które miałoby oferować produkty dostosowane do potrzeb zdrowotnych, zwyczajów i gustów Chin, ze szczególnym uwzględnieniem mleka matki i zdrowia jelit. Jednocześnie przejął Murray Goulburn – spółkę zależną australijskiej firmy Saputo Dairy – i jej fabrykę produkującą preparaty dla niemowląt w Qingdao, na południe od Pekinu, i oświadczył, że chce zwiększyć możliwości produkcyjne swojej fabryki żywienia medycznego Wuxi. W maju 2022 r. przejęła chińskiego producenta odżywek dla niemowląt Dumex Baby Food, którego właścicielem jest Yashili. Ze sprzedażą na poziomie 8,319 miliardów euro dział Specialty Nutrition reprezentuje 30% całkowitej sprzedaży Danone w 2022 roku. Jego marża operacyjna wynosząca 21,6% przewyższa marżę grupy wynoszącą 12,2%.

READ  Mały rozmiar, duży w znaczeniu


Z Reuters (raport: Dominique Vidalon; wersja francuska: Kate Entringer; redakcja: Blandine Hinault)

Określony dla Ciebie

W obliczu braku apetytu wśród Francuzów branża steków roślinnych chce dywersyfikować swoją ofertę i stawia na eksport