Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy cukier jest czynnikiem ryzyka raka?

Spożywanie zbyt dużej ilości cukru jest szkodliwe dla zdrowia i jest to obecnie dobrze udokumentowany fakt. za dużo cukru, zwłaszcza słodkich napojów, Zwiększa ryzyko próchnicyZ nadwaga A otyłość. Nadużywanie cukru wiąże się również ze zwiększonym ryzykiem Cukrzyca typu 2 Oparte na Choroba sercowo-naczyniowa.

Ale co z powiązaniami między spożyciem cukru a rakiem? Jeśli ta zależność jest mniej jasna, wiele badań działa Odkrywanie tegoA ich wstępne wyniki były realistyczne. Co wiemy do tej pory? Co pozostało do odkrycia? Jakie cukry są dotknięte? Czy sztuczne słodziki mogą być alternatywą?

Węglowodany złożone czy cukry proste?

Białka, lipidy („lipidy”) i węglowodany („cukry”) stanowią większość naszego spożycia energii. Z wodą te trzy rodziny składników odżywczych Stanowi 98% wagi spożywanego przez nas jedzeniaStąd ich nazwa „Makroskładniki”.

termin węglowodany Obejmuje nie tylko węglowodany złożone, zwłaszcza prezentowane w postaci skrobi z produktów skrobiowych, takich jak ziemniaki, ryż czy makaron, ale także cukry proste, zwane potocznie „polisacharydami”. Te cukry proste są naturalnie obecne w niektórych produktach spożywczych, takich jak owoce, głównie w postaci fruktozy oraz w produktach mlecznych, w postaci laktozy i galaktozy. Może być również dodany przez konsumenta, kucharza lub przemysłowca w postaci sacharozy.

Aby określić wpływ jedzenia na poziom cukru we krwi, zwany cukrem we krwi, w latach 80. opracowali dwaj naukowcy zajmujący się żywieniem, David Jenkins i Tom Wolfe. indeks glikemiczny. Odzwierciedla zdolność pokarmu do zmiany poziomu cukru we krwi w ciągu dwóch godzin od jego spożycia.

Dla mnie Przeczytaj także:
cukier i Dieta: Co tak naprawdę wiemy o powiązaniach indeksu glikemicznego ze zdrowiem?

Na podstawie indeksu glikemicznego możemy obliczyć ładunek glikemiczny żywności. Ta koncepcja, opracowana pod koniec lat 90., jest spójna z jej wpływem na poziom cukru we krwi, w zależności od zjedzonej porcji. Od tego czasu wiele badań koncentrowało się na: Związek między spożyciem cukru Lub załaduj cukier we krwi A Ryzyko raka.

READ  Statek kosmiczny NASA z powodzeniem skierował asteroidę do obrony Ziemi

Cukrzyca, przyrost masy ciała, insulina i rak

Niektóre hipotezy potwierdzają, że rola cukrów prostych w powstawaniu niektórych rodzajów raka może prowadzić do przybierania na wadze. W rzeczywistości badania wykazały wysoki poziom dowodów między spożywaniem słodkich napojów a głównymi źródłami cukrów prostych a zwiększonym ryzykiem przybierania na wadze i otyłości. Nadwaga i otyłość są same w sobie znanymi czynnikami ryzyka różnych rodzajów raka Nowotwory przełyku, trzustki, wątroby, pomenopauzalne piersi, endometrium, nerki i jelita grubego.

Jednak inne mechanizmy mogą być również zaangażowane, nawet jeśli nie przybierasz na wadze. W rzeczywistości dieta bogata w cukry proste prowadzi do produkcji dużych ilości insuliny, hormonu regulującego poziom cukru we krwi. Jednak insulina jest środkiem, o którym mówi się, że jest „mitogenny”, to znaczy może promować proliferację komórek rakowych.

W 2018 r. najnowszy wspólny raport World Cancer Research Fund i American Institute for Cancer Research wskazywał, że wysoki poziom cukru we krwi z diety byłby Możliwy czynnik ryzyka raka endometriumPodszewka wyściełająca wnętrze macicy, w której zachodzi ciąża.

Ostatecznie przeprowadzono badania wewnątrzkohortowe NutriNet-Zdrowiena ponad 100 000 osób, sugerowane skojarzenia między Proste spożycie cukruto z słodzone napoje a także słodkie produkty poziom cukru we krwi oraz zwiększone ryzyko raka, zwłaszcza raka piersi. Dzieje się tak niezależnie od przyrostu masy ciała.

Potrzebne są jednak dalsze badania, aby dokładniej zbadać te odkrycia. W szczególności konieczne jest zidentyfikowanie różnic między rodzajami lub źródłami cukrów a ryzykiem zachorowania na raka. Już teraz można się zastanawiać, czy cukry zawarte w owocach, słodkich napojach i produktach mlecznych mają taki sam wpływ na zdrowie.

Zmniejszenie spożycia cukrów prostych

Z powodu tych potencjalnie szkodliwych skutków dla zdrowia organizacje zdrowia publicznego zalecają ograniczenie spożycia cukrów prostych. We Francji Krajowa Agencja Zdrowia, Żywności, Środowiska i Bezpieczeństwa Pracy (Anses) Zaleca się spożywać mniej niż 100g dziennie (Z wyłączeniem laktozy i galaktozy, które znajdują się w mleku i produktach mlecznych).

READ  Astronauta Thomas Pesquet zostaje pierwszym Francuzem, który dowodzi Międzynarodową Stacją Kosmiczną

Zaleca się również ograniczenie spożycia słodkich napojów, w tym napojów gazowanych i soków owocowych, które zawierają średnio tyle samo cukru, co napoje gazowane, Maksymalnie jeden na dzień.

Można by pomyśleć, że alternatywą jest zastąpienie cukru sztucznymi słodzikami. Może to jednak nie być idealne rozwiązanie, na co wskazuje już wiele badań eksperymentalnych i epidemiologicznych Potencjalnie szkodliwy wpływ tych dodatków do żywności na zdrowie.

Sztuczne słodziki, fałszywie dobre rozwiązanie?

Sztuczne słodziki to słodziki niezawierające węglowodanów. Zmniejszają zawartość dodanego cukru w ​​żywności i napojach oraz związane z nimi kalorie, jednocześnie zachowując słodki smak. Prawdopodobnie najbardziej znanymi dodatkami do żywności są aspartam (E951) lub acesulfam potasowy (E950), które są obecnie spożywane codziennie przez miliony konsumentów.

Znajdują się one w tysiącach produktów wytwarzanych w przemyśle spożywczym, a sztuczne słodziki mogą być później dodawane do żywności, na przykład w postaci „cukierków” lub proszków.

Jednak od kilku lat dane wydają się wskazywać, że konsumpcja tych produktów nie może być minimalna. Tak więc ostatnie badania przeprowadzone w ramach NutriNet-Santé Study (badanie zdrowia publicznego rozpoczęte w 2009 roku w celu poszerzenia wiedzy na temat diety i zdrowia) wykazują związek między spożywaniem słodzików a zwiększonym ryzykiem zachorowania na raka.

To jest ogólnie Rak piersi i nowotwory związane z otyłościąInnymi słowy, otyłość jest uważana za czynnik ryzyka: rak trzustki, wątroby, okrężnicy, odbytnicy, piersi po menopauzie, endometrium, nerki, przełyku, jamy ustnej, krtani, gardła, żołądka, pęcherzyka żółciowego, jajnika i prostaty. Zwiększone ryzyko chorób sercowo-naczyniowych Zostało to również podkreślone.

Oprócz tych linków należy zauważyć, że władze ds. Zdrowia nie zalecają słodzików, które powstrzymują łaknienie, jako bezpiecznej alternatywy dla cukru… Raczej zalecają coś przeciwnego, a mianowicie Ogólnie mamy tendencję do zmniejszania słodyczy w naszym jedzeniu. Słodko tak, ale z umiarem w skrócie…

READ  Kosmos: dlaczego latanie dronem na Marsie jest niesamowitym wyzwaniem dla nauki