Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Charles Leclerc, utalentowany człowiek ze sfrustrowanym losem

Charles Leclerc, utalentowany człowiek ze sfrustrowanym losem

Autodromo Nazionale di Monza, zwykle spokojne, zielone miejsce w Lombardii, w każdy weekend staje się – jak co roku w przypadku ponad 72 edycji – siedliskiem „tyfozy”. Ci absolutni zwolennicy zespołu Ferrari, ubrani od stóp do głów w charakterystyczną czerwień Scuderii, będą mogli w dniach 2 i 3 września podziwiać na marginesie Grand Prix Formuły 1 we Włoszech kilka „historycznych „jednomiejscowe. Ale nie popełnią błędu: żaden fandom, niezależnie od tego, jak mityczny, nie jest w stanie wypełnić pustki pozostawionej przez oczekiwanie na wyniki sportowe.

w 4H Miejsce w klasyfikacji konstruktorów na rok 2023 z zaledwie trzema miejscami na podium w trzynastu wyścigach i dwoma kierowcami wypadającymi z wyścigu (Carlos Sainz Jr. 5)HCharlesa Leclerca 6H), stajni koni skokowych trudno jest znaleźć się w czołówce „swojego” Grand Prix. Z pewnością trudno jest regularnie rywalizować z Maxem Verstappenem (Red Bull), który w niedzielę jest na dobrej drodze do odniesienia dziesiątego zwycięstwa z rzędu – więcej niż jakikolwiek inny kierowca przed nim – ale włoski zespół nie jest na dobrej drodze. poziom.

Po koszmarnym weekendzie podczas Grand Prix Holandii Charles Leclerc ma nadzieję powrócić do sukcesów w 2019 r. na Monzy, gdzie w barwach Ferrari stanął na podium. Wicemistrz sezonu 2022 jest obecnie szósty.H miejsce w klasyfikacji kierowców (99 punktów). „Myślę, że musimy tutaj być bardziej konkurencyjniKwalifikacje Monako przed Grand Prix. Czy walka o podium wystarczy, nie jestem w stanie w tym momencie powiedzieć: zadaj mi pytanie ponownie w niedzielę po wyścigu! »

pozostał w tyle w rywalizacji z Verstappenem

Monako może jedynie zmierzyć różnicę, jaka dzieli go teraz od „Mad Maxa”, który mimo wszystko był jego rywalem i równym mu od najmłodszych lat. Urodzeni w 1997 roku, w odstępie siedemnastu dni, obaj kierowcy stanęli naprzeciw siebie jako dzieci na torach kartingowych, zanim ich rywalizacja przeniosła się na Formułę 1, czasami zaciętą. Już w 2013 roku Charles Leclerc został wicemistrzem świata w kartingu w Varennes-sur-Allier, wyprzedzając… Maxa Verstappena.

READ  „Zakończyło się rybim ogonem”: Philippe Vande Waley, konsultant RTL Sport, analizuje porażkę Diabłów z Holandią.

Obaj młodzi ludzie ugruntowali swoją pozycję najbardziej utalentowanych kierowców swojego pokolenia i obaj zabłysnęli także dzięki swojej przedwczesnej dojrzałości. W wieku 21 lat, 10 miesięcy i 16 dni Charles Leclerc został trzecim najmłodszym kierowcą, który zwyciężył w Formule 1, po Maxie Verstappenie (18 lat i 7 miesięcy w 2016 r.) i Sebastianie Vettelu (21 lat i 2 miesiące w 2008 r.). . Od tego czasu zostali mistrzami w wybranych pojedynkach, takich jak Grand Prix Wielkiej Brytanii w 2019 r. czy Grand Prix Jeddah (Arabia Saudyjska) w 2022 r. Jednak bardzo szybko Team Red Bull i Max Verstappen awansowali na wyższy poziom, zdobywając tytuł Mistrza Świata w 2021 i 2022 roku.

Jednocześnie Charles Leclerc musiał zmagać się ze słabo wykonanymi samochodami, niepewnymi lub nawet chwiejnymi strategiami, ale także problemami z niezawodnością i błędami osobistymi… Rezultat: chcąc konkurować z Red Bullem, Scuderia Ferrari N nie radzi sobie par.

Czy po kilku trudnych sezonach zawodnik Monako będzie skłonny szukać gdzie indziej? „Zawsze kochałem Ferrari i chcę zostać. Zawsze mówiłem bardzo wyraźnie, że moim celem jest zostać mistrzem świata, ale najpierw w Ferrari. Zainteresowany przetoczył się w wywiadzie dla BBC.

Wydaje się, że Charles lepiej zrozumiał sytuację.

Aby zapewnić swoim pilotom bardziej konkurencyjny jednomiejscowy samolot, firma Jumping Horse ogłosiła również, że pracuje nad samochodem produkcyjnym „bardzo różne” Na sezon 2024 rusza wielka fala rekrutacji. Celem krótkoterminowym jest ponowne stanie się drugą siłą w tabeli w drugiej połowie sezonu. Jednak Ferrari zmierzy się z konkurencją ze strony McLarena, Mercedesa i Astona Martina.

wiadomości

Paryż 2024

„Le Monde” odkrywa tajemnice i wyzwania Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w 2024 roku.

Rejestr

Z drugiej strony nie ma już szans na zmniejszenie różnicy do Red Bulla, gdyż holenderska drużyna gra poza kategorią (14 zwycięstw w 14 wyścigach). Jednak Scuderia nie będzie w stanie zrewolucjonizować wszystkiego do 2024 roku, jeśli chodzi o przepisy, limit budżetowy i dostępność najlepszych techników.

READ  Chorwacja-Hiszpania: najlepszy plan beIN SPORTS na obejrzenie wszystkich etapów pucharowych w Euro

W wywiadzie w La Gazzetta dello SportPrezydent Ferrari, Frédéric Vasseur, obwinił swoich kierowców za rozczarowujące wyniki Ferrari: „Zawsze możemy spisać się lepiej, jako zespół i jako kierowca. Charles Leclerc nie spodziewał się takiego sezonu i na początku naciskał za mocno. Teraz wydaje się, że lepiej rozumie sytuację”.

Przeczytaj obrazek: Materiał jest zastrzeżony dla naszych subskrybentów Formuła 1: Frédéric Vasseur, cicha siła przy łóżku Ferrari

Co więcej, Monako, mniej konkurencyjne na początku sezonu, ma trzy punkty przewagi w klasyfikacji kierowców nad kolegą z drużyny Carlosem Sainzem Jr: „Charles Leclerc jest lekkomyślny. Jeśli coś pójdzie nie tak, nie ustąpi. Jednak dla własnego dobra i dobra zespołu czasami lepiej się uspokoić, zanim się powie, Zauważył Frédéric Vasseur. Charles jest zawsze bardzo szybki, ale w tym roku, jeśli spojrzeć na kwalifikacje, Carlos był na swoim poziomie bardziej niż w przeszłości. »

W obliczu braku zwycięstw w Formule 1 Scuderia mówiła, że ​​ma szczęście w wytrzymałości. Z okazji Grand Prix Włoch zespół zmienił swój wygląd na cześć 24-godzinnego wyścigu Le Mans, dodając akcenty w kolorze żółtym. Nawiązanie do 499P autorstwa Jamesa Calado, Antonio Giovinazziego i Alessandro Pier Guidi, którzy zwyciężyli w czerwcu w Sarthe. Ferrari dostarczy także swoim kierowcom „vintage” kaski i kombinezony. Sposób na zapamiętanie cudownych godzin spędzonych w stajni w oczekiwaniu na lepsze dni. Przynajmniej tyle potrzeba, aby przywrócić „kolor” jednomiejscowemu samochodowi, który w tym sezonie nie odniósł żadnych zwycięstw.

Przeczytaj także: 24-godzinny wyścig Le Mans: Ferrari, prestiżowy zwycięzca stulecia