Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Carrefour, najsilniejszy wzrost indeksu CAC 40 na zamknięciu w środę, 9 listopada 2022 – 09.11.2022 o 17:51.

Carrefour, najsilniejszy wzrost indeksu CAC 40 na zamknięciu w środę, 9 listopada 2022 – 09.11.2022 o 17:51.

(AOF) –

Skrzyżowanie dróg

(+1,47% do 16,52 EUR)

Francuski dystrybutor na paryskiej scenie był przeciwieństwem wczorajszego dnia (-1,75%), gdy Carrefour ujawnił swój plan strategiczny na 2026 rok.

AOF – Dowiedz się więcej

główne punkty

– Pierwszy europejski dystrybutor żywności i drugi na świecie.

– Działalność o wartości 78,1 miliarda euro skoncentrowana na czterech głównych rynkach, we Francji z 45% sprzedaży, w pozostałej części Europy – Belgii, Hiszpanii, Polsce, Rumunii, Włoszech, Ameryce Łacińskiej – Brazylii i Argentynie – a następnie na Tajwanie;

Ambicja zostania światowym liderem w transformacji żywieniowej z naciskiem na świeże i ekologiczne produkty poprzez globalny program „Ustawa o żywności” (zdrowe, lokalne, dostępne dla wszystkich jedzenie);

Kapitał ma silną obecność pięciu udziałowców: rodziny Mullen, do której należy również Galeries Lafayette (12,91% akcji i 17,75% praw głosu), Peninsula Europe (7,61% i 11,83%), Cervina Europe (4,99% i 7,67%) i Bunt (3,17%), a 16-osobowemu zarządowi przewodniczy Alexandre Bombart, prezes i dyrektor generalny;

Pozycja finansowa 11,3 miliarda euro w kapitale własnym i stabilny dług netto w wysokości 2,6 miliarda euro, rekord darmowego samofinansowania w wysokości 1,3 miliarda euro.

Wyzwania

Strategia 2023 opiera się na dwóch filarach: Global Act for Food Program i ambicji bycia światowym liderem w handlu elektronicznym z podwójnymi celami: produktywność poprzez inwestycje w wysokości 1,7 miliarda euro rocznie w konkurencyjność biznesu i markę prywatną (30% sprzedaży) / wszechświat omnichannel: otwarcie sklepów typu convenience, ekspansja Promocash we Francji, przyspieszenie koordynacji Cash & Carry z 20 nowymi Atacadão rocznie w Brazylii itp. / dodatkowe oszczędności w wysokości 2,7 mld euro;

– Strategia innowacji „Data-centric, digital first” wokół 4 osi: przyspieszenie e-commerce (potrojenie w 2026 w porównaniu z 2021), intensyfikacja danych i mediów detalicznych, cyfryzacja usług finansowych i operacje w tradycyjnych kanałach dystrybucji: 2,8 miliarda euro na inwestycje w informacje systemy / Carrefour Linki Partnerstwa strategiczne;

READ  Rosyjskie luksusowe samochody w tranzycie zapełniają parking na lotnisku w Helsinkach

– „Working for Food” Strategii Środowiskowej 2025 na rzecz neutralności węglowej do 2040: 35% redukcja emisji pośrednich w 2025 i 40% emisji bezpośrednich / gospodarka o obiegu zamkniętym: opakowania wielokrotnego użytku / 100% transformacja żywności: 45 000 Producent partnerski w branży ekologicznej, sektor lokalny lub jakościowy, 300 dostawców zaangażowanych w pakt na rzecz transformacji żywności (w porównaniu do 114 w 2021 r.) / uruchomienie „zielonych” pożyczek;

Przyspieszenie zbywania aktywów niestrategicznych (pogłoski o zbywaniu działalności na Tajwanie) i otwieranie małych sklepów;

– Kontynuacja wzrostu udziałów rynkowych we Francji, Brazylii i Hiszpanii, trzech głównych krajach grupy, które stanowią 8/10 bieżących przychodów operacyjnych.

Wyzwania

– negatywny wpływ walut, w szczególności brazylijskiego reala;

– stały wzrost inflacji w transporcie, energii i żywności, który zostanie zrekompensowany oszczędnościami kosztów i promocją produktów marki Carrefour;

– integracja z Grupo BIG, 3

Dziesiąty

Brazylijski dystrybutor żywności oraz 172 sklepy i supermarkety w Hiszpanii;

Cele na 2022 r.: 4,8 mld euro w formie organicznej, jedna trzecia sprzedaży pod marką Carrefour.

Transformacja miast w celu wzmocnienia dziedzictwa nieruchomości

Wiele inicjatyw ma na celu zagęszczenie terenu wokół supermarketów i/lub wykorzystanie różnych zastosowań (handel, biura, mieszkania, a nawet logistyka miejska). Nhood, firma założona przez rodzinę Mulliez, ma za zadanie przekształcenie mieszanych sąsiedzkich lokalizacji firm nieruchomościowych w Auchan, Ceetrus i Nodi oraz aktywów innych firm w grupie. Przyspieszy to prace rewitalizacyjne. Rodzina Molise planowała zainwestować 1,8 miliarda euro w latach 2022-2026 w swoje projekty nieruchomościowe. Cel ten powinien zostać wkrótce zrewidowany w górę. Ze swojej strony Carrefour nawiązał współpracę z firmą merchandisingową Altarea na początku 2021 r., aby przekształcić dzielnice handlowe w dzielnice mieszane.