Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Armstrong wcześniej podejrzewał inne przypadki

Armstrong wcześniej podejrzewał inne przypadki

Lance Armstrong nie jest pierwszym jeźdźcem, na którego ścigał duch jadący na motocyklu. Przed nim podejrzewano Fabiana Cancellarę i Christophera Fromma. Nawet jeśli UCI odkryło, jak dotąd, tylko jeden potwierdzony przypadek.

To węgorz, jeden z najbardziej tajemniczych i najbardziej szkodliwych węży rowerowych. Aktywatory mechaniczne, czyli popularny motocykl, od dziesięciu lat wiszą nad pelotonami. Technologia istnieje od późnych lat 90-tychJednak dopiero w 2010 roku pojawiły się pierwsze wątpliwości co do zawodowych biegaczy. I Lance Armstrong nie jest pierwszym biegaczem, którego można podejrzewać

Cancellara, główny podejrzany

Jazda na rowerze? W czerwcu 2010 roku po raz pierwszy biegacz został oskarżony o stosowanie dopingu technologicznego. I nie nikt inny, Fabian Cancellara. Kilka miesięcy temu Szwajcar zrobił swój pierwszy dublet podczas tournee po Flandrii, Paryżu i Rubexie. Spartakus był tam imponujący. Jego lekkie przyspieszenie, na niektórych brukowanych sektorach, zniesmaczyło przeciwników, a niektórzy nie wahali się podnieść broni w połowie wyścigu na znak bezradności. Aby podkreślić podejrzenie, na niektórych zdjęciach mamy wrażenie, że widzimy Cancellarę wciskającą mały przycisk na kierownicy, żeby uruchomić mechanizm?

Były dżokej Philip Gaimon nie wahał się oskarżyć szwajcarskiego rycerza. ” Nie mogłem w to uwierzyć (na temat mechanicznego dopingu, przyp. Red.), Dopóki nie usłyszałem, jak niektórzy z jego kolegów z drużyny mówili, że Cancelara dotarł na wyścigi z własnym sprzętem, a jego motocykl był zbyt daleko od drugiego motocykla, Pisze amerykański zawodnik, który jechał pod okiem Jonathana Wootersa. Udało ci się porzucić biegaczy, którzy są znani z narkotyków. (…) Kiedy oglądasz jego wideo z wyścigów, jego przyspieszenie wcale nie wydaje się normalne, jakby miał trudności z utrzymaniem pedałów. Ten drań prawdopodobnie miał silnik. „

Froome Too Much Too True?

Jeśli Lance Armstrong zmiażdżył pierwszą dekadę XXI wieku, to Christopher Fromm był gdzieś jego następcą w następnej dekadzie. Podobnie jak prawie wszyscy zwycięzcy tras, Brytyjczyk, który wygrał cztery, budził wątpliwości swoim występem, który według niektórych był zbyt piękny, aby mógł być prawdziwy, lub ze względu na jego krzywą postępu, późny i oszałamiający. Użyj Froome, aby zmiażdżyć trasę z pierwszego dużego etapu górskiego, jak w Ax-Trois Domaines w 2013 r. Lub w Pierre Saint-Martin w 2015 r. W 2016 roku Froome był specjalnie celem strażników, którzy podejrzewali, że używa mechanicznego dopingu.. Ale nic nie znaleziono.

READ  Miasto Nicea osiągnęło porozumienie z Florentem Gisolvim, dyrektorem sportowym Lens

W 2013 roku pojawił się również Mont Ventoux, gdzie Froome miał kolejny niesamowity występ. Na antenie France Télévisions Cédric Vasseur (były kolega z drużyny Lance’a Armstronga) nie ukrywa swojej irytacji, a tym samym swoich wątpliwości, przed występem kapitana Sky i jego przerażającym przyspieszeniem na pełnej wysokości. „To surrealistyczne” Vasore mówi, jak Froome przypina Alberto Contadora, wciąż siedząc w siodle, z niesamowitym rytmem pedałów. Doradca mówi nawet o „ Atak Cancellara Dla Froome.

W 2015 roku ChronosWatts, prywatnie zasilany przez Antoine Fire, kontrowersyjnego byłego trenera Festina, ujawnił, co zostało przesłane jako dane z czujnika SRM z Froome na Ventoux. Zgodnie z tymi liczbami biegacz stale rozwija ponad 400 watów podczas wznoszenia, a nawet przez pewien czas do 1000 watów podczas przyspieszania. Jakby biegał po scenie. Jeszcze bardziej irytujące jest to, że jego tętno zmienia się bardzo nieznacznie, gdy przyspiesza, jakby nie wkładał żadnego dodatkowego wysiłku. Jaki cud?

Hesjedal, Froome, kiedy rowery toczą się same …

Inne małe sceny, tu i ówdzie, podsycały atmosferę podejrzeń co do mechanicznego dopingu. W 2015 roku Alberto Contador zmienił rower przed ostatnim przejazdem na Giro, a Mario Cibolini był wściekły: „To źle wpływa na wizerunek kolarstwa, ponieważ ludzie myślą, że w motocyklu jest silnik”. W tym samym roku na mechaniku Vuelta z Movistar, Team Nairo Quintana i Alejandro Valverde, Zdejmij rower z dachu samochodu zespołu, aby go ukryć. Wyjaśnienie? Rower się rozbił, a hiszpański zespół nie chciał zepsuć wizerunku swojego dostawcy.

W 2014 roku Ryder Hisgdal, który wciąż był w trasie koncertowej po Hiszpanii, upadł. Jego rower jedzie dalej po zboczach, podczas gdy al-Kindi jest na ziemi. W 2017 roku, po ukończeniu etapu w Vuelta, Froome osiągnął lekkie przyspieszenie do strefy końcowej … nawet bez użycia pedałów. Bezwładność, regresja itp., Mogą istnieć czynniki wyjaśniające te małe anomalie. Ale wątpliwości zawsze trudno odrzucić …

Wysłane przez Guillaume Pouit w dniu Niedziela 3 września 2017 r

Dziesięć lat kontroli UCI odkryło tylko jeden przypadek

Po rozpoczęciu sprawy Cancellara w 2010 roku UCI zareagowało szybko, skanując skanery w celu znalezienia jakichkolwiek pomocy technicznych w rowerach. W 2016 roku pod auspicjami Briana Cooksona kontrole zostały wzmocnione przy pomocy dysków termomagnetycznych. Następnie, w 2018 roku, do wyścigów wprowadzono przenośne urządzenie rentgenowskie, aby przetestować więcej motocykli.

READ  Międzynarodowe Mistrzostwa Guerlédan do lat 13: zwycięstwo La Coruny dla chłopców i Olympique Lyonnais dla dziewcząt

Po przybyciu wykryto tylko jeden przypadek. To było w 2016 roku, podczas Cyclo-Cross Worlds, podczas imprezy Women of Hope. Winowajcą był Belg Vimke van den Drich, którego zawieszono na sześć lat. We Francji w 2017 r. Władze złowiły kolejną małą rybę w amatorskim wyścigu w Dordogne. Tynk Madaniego pod koniec swojej „kariery” nie chciał wygrać, ale raczej ułatwiał mu wyścigowe życie. ” Będę dawał przykład, ale myślę, że będzie to korzystne dla kolarstwa, ponieważ nie tylko ja to robi ” Po tym został schwytany.

Dlaczego w ciągu 10 lat monitorowania jest tak niewiele przypadków? Albo dlatego, że metoda nie jest już używana (lub nigdy nie jest używana). Albo dlatego, że potencjalni oszuści wyprzedzają kontrolerów. W większości jest to historia kolarstwa przez ostatnie 30 lat.