Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Alstom lokalizuje lokomotywy na Ukrainie

Na Ukrainie „lokomotywą” transportu kolejowego nie jest TGV, jak we Francji, ale transport towarów, w tym zboża, rudy żelaza czy węgla. Stąd znaczenie dwustronnego porozumienia podpisanego w czwartek w Kijowie przez francuskiego ministra gospodarki, finansów i reform Bruno Le Maire na dostawę 130 elektrycznych pojazdów towarowych na Ukrainę. Alstom z grupy Prima za łączną kwotę 880 mln euro.

Nie jest to jeszcze mocny kontrakt (ma zostać podpisany w drugiej połowie 2021 r.), Ale bardzo poważna obietnica, która da pracę na sześć, siedem lat wielu francuskim lokalizacjom. W ten sposób Belfort zabezpiecza około 150 miejsc pracy u francuskiego przemysłowca, po wygaśnięciu innych kontraktów eksportowych do Maroka, Indii lub Szwajcarii, oprócz 600 miejsc pracy u swoich dostawców. Ta obietnica jest tym poważniejsza, że ​​państwo francuskie zapewnia bezpośrednie wsparcie: pożyczkę ze Skarbu Państwa w wysokości 350 mln euro oraz pożyczki bankowe gwarantowane przez Bpifrance Assurance Export na 400 mln euro.

Były blok radziecki

Temat opcji nie został poruszony w oficjalnym komunikacie w czwartek, ale według naszych informacji potencjalny kontrakt może być znacznie wyższy w przyszłości. Ich zdaniem: całkowite zapotrzebowanie oszacowano już w 2019 r. Na 500 lokomotyw elektrycznych firmy Alstom, które musiały stawić czoła Siemensowi i chińskiemu CRRC, zanim konkurencja została opóźniona z powodu epidemii.

Po rozstawieniu lokomotyw w Azerbejdżanie i Kazachstanie, grupa Henri Poupart-Lafarge nadal wypycha swoje pionki w regionie, wykorzystując otwarte szczeliny w byłym bloku sowieckim. Na Ukrainie koleje zapewniają tylko 26% rocznego transportu pasażerskiego, ale 80% przewozów towarowych, mierzonych w tonach na kilometr, z flotą 85 000 wagonów. Chociaż szerokość torów w stylu „rosyjskim” (1,52 metra) zaprzecza jej bezpośrednim kontaktom z europejskimi sąsiadami, takimi jak Rumunia, Polska, Węgry i Słowacja, kraj ma sieć 23 000 kilometrów, czyli 13mi Świat i 3mi w Europie.

READ  Ranking zarządzania kryzysowego Covid: Hiszpania zajmuje 10 miejsc

Z tej sumy długość głównej części sieci to zaledwie 19 800 km, z czego 9 320 km to zelektryfikowane. Łącznie przychody z przewozów towarowych operatora krajowego JSC są siedmiokrotnie większe niż ruch pasażerski, na podstawie danych z 2019 r. Ujawnionych w prezentacji inwestora.

Pierwsza umowa z General Electric

Państwowa Ukrzaliznyci przez długi czas żyła na orbicie rosyjskojęzycznego Wielkiego Brata, zamawiając na początku lat 2010 co najmniej 433 elektryczne lokomotywy towarowe od rosyjskiego giganta Transmash Holdings i gruzińskiego odpowiednika. Jednak inwazja na Ukrainę i konflikt zbrojny w Donbasie w 2014 roku całkowicie zmieniły sytuację, niszcząc lokalne fabryki sprzętu kolejowego i umieszczając TransMask na liście firm objętych sankcjami gospodarczymi.

Następnie Kijów zaprosił General Electric, które w 2017 roku zobowiązało się do uzupełnienia taboru, zaczynając od 30 nowych lokomotyw Trident. Ale nowy prezes kolei nie widział potrzeby tych modeli z silnikiem wysokoprężnym, woląc od nich rozwiązanie elektryczne.

Protokół w 2018 roku

To moment, w którym na ring wkroczył Alstom z zamiarem zdobycia ogromnego kontraktu, który następnie zostanie nieco opóźniony z powodu kryzysu zdrowotnego, który tego samego dnia wystąpił we Francji i na Ukrainie. Pierwsze porozumienie między francuskim przemysłem a lokalną spółką kolejową zostało zawarte we wrześniu 2018 r. W sprawie dostaw lokomotyw elektrycznych, a następnie w marcu 2020 r. Ogłoszono przetarg na łączną flotę 205 lokomotyw.

W tym tygodniu Bruno Le Maire obiecał swoim ukraińskim rozmówcom, że udział miejscowych pracowników wyniesie 35%, zamiast początkowo obiecanych 22%. Nie ulega wątpliwości, że wystarczy zabezpieczyć dodatkowy duży wspornik, aby spełnić życzenia lokalnych władz.

Samochody strażackie wyprodukowane we Francji

Po sprzedaży helikopterów Airbusa i morskich statków patrolowych w 2018 i 2019 roku Francja nadal umieszcza swój sprzęt na Ukrainie. Uzgodniono, że dla MSW w Kijowie zostanie dostarczonych 370 wozów strażackich, które dostarczyła francuska firma Desautel. Firma ma lokalizacje w Ain-Loire i Seine-et-Marne. Łączną kwotę tego kontraktu szacuje się na 300 mln euro, w tym pożyczkę od Skarbu Państwa w wysokości 100 mln euro oraz zabezpieczone pożyczki bankowe. Ponadto dwa kolejne kontrakty o wartości 70 mln euro każdy na remont wody i przepompowni zostaną przyznane konsorcjum Vinci / Razel Beck / Sevipol i Evage / Saint-Gobain.

READ  Zarejestruj się, aby zbierać fundusze na Wefox jednorożca