Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak wspierać współpracę między ludźmi i robotami?

Wiele firm wykorzystuje dziś roboty przemysłowe do wykonywania niebezpiecznych, powtarzalnych oraz energochłonnych i czasochłonnych zadań. Wcześniej interakcje między robotami a pracownikami były niewielkie. Jednak obecna technologia umożliwiła robotom pracę ramię w ramię z ludźmi. Choć brzmi to dobrze, nie jest łatwo wspierać koegzystencję człowieka i robota opartego na współpracy.

Zarządzanie współpracą ludzi i robotów może wpłynąć na Twój biznes lub złamać go. Przejście do miejsca pracy, w którym współistnieją roboty współpracujące i pracownicy, wymaga szczegółowego planu przyszłych działań w Twojej firmie. Musisz wziąć pod uwagę wpływ koegzystencji robota i człowieka na wszystko, od produkcji po kulturę pracy i morale pracowników.

Kroki w kierunku współpracy człowieka z robotem

Roboty mają potencjał, aby operacje robocze były wydajniejsze i znacznie tańsze. Jednak słaba relacja robocza między robotami a ludźmi może zagrozić korzyściom robotów i zmniejszyć wydajność zasobów ludzkich. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby wspierać korzystną współpracę człowieka z robotem.

Pozbądź się strachu

Niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, czy nie, sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sposób, w jaki podejmowane są operacje. Jako doświadczony lider musisz przyjąć tę ewolucję i wykorzystać zalety, jednocześnie szukając kreatywnych sposobów minimalizowania wad tak bardzo, jak to możliwe. Obawa przed najgorszą sztuczną inteligencją może znacznie zagrozić wysiłkom na rzecz wspierania współpracy między robotami a ludźmi.

Przedefiniuj współpracę

Zawsze istniała obawa, że ​​roboty zastąpią ludzką pracę. Ale to nie do końca prawda. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że im więcej robotycznych umysłów w miejscu pracy, tym większe zapotrzebowanie na ludzką inteligencję.

Chociaż ludzki umysł nie może konkurować z Google czy Excelem, potrafi interpretować i stosować dane bardziej kreatywnie, empatycznie i strategicznie niż roboty. Dlatego podczas redefiniowania współpracy musisz upewnić się, że Twoje zasoby ludzkie posiadają umiejętności, które uzupełniają, a nie rywalizują z technologią.

READ  Polski sędzia zawiesił go w urzędzie

Zatrudniaj pracowników z odpowiednim zestawem umiejętności

Zatrudnienie zasobów ludzkich z odpowiednim zestawem umiejętności zapewni korzystne relacje między robotami a ludźmi. Posiadanie otwartej siły roboczej zapewni każdemu pracownikowi zadania odpowiadające jego umiejętnościom. Podczas gdy algorytmy robią swoje, eksperci nadzorują i udoskonalają wydajność robotów.

Deleguj zadania w inteligentny sposób

Rozpocznij transformację, wprowadzając roboty w obszarach, które zapewniają największe korzyści pracownikom ludzkim. Zidentyfikuj powtarzające się zadania, które wymagają niskiego poziomu identyfikacji i użyj robotów do wykonania tych zadań. Zmniejszenie obciążeń energetycznych i czasochłonnych zadań dla Twoich pracowników pozwoli im docenić korzyści płynące ze współpracy z robotami, zamiast postrzegać je jako zagrożenia.

Pielęgnuj kulturę zaufania

Strach przed wymianą może szybko zdemoralizować Twoich pracowników i zmniejszyć ich produktywność. Rozsądnie jest wprowadzać technologię stopniowo, aby mieć pewność, że roboty będą postrzegane jako mile widziani partnerzy. Stopniowe włączanie technologii do działalności firmy da ludziom odpowiedni czas na docenienie, dostosowanie się do zmian i zdobycie zaufania do korzyści płynących z pracy z maszynami.

Ważne jest również, aby przypomnieć swoim pracownikom, że roboty są zasobem i to oni mają najważniejsze umiejętności – myślenie, zrozumienie i kontekst. Rozwijanie kultury zaufania zachęca do współpracy i wartościowej relacji człowiek-robot.

Wniosek

Zaawansowana sztuczna inteligencja znacznie zwiększy możliwości robotów w przyszłości. Będą wykonywać trudniejsze zadania i przypominać sobie wcześniej wykonane zadania. Mogą również mieć możliwość diagnozowania i rozwiązywania wszelkich napotkanych problemów technicznych, eliminując w ten sposób potrzebę wykonywania tych zadań przez człowieka.

Jednak robotom może zająć więcej czasu, aby zdobyć zdolności rozumowania lub rzucić wyzwanie ludzkim zdolnościom do burzy mózgów i podejmowania logicznych i empatycznych decyzji. Niezwykle ważne jest, aby połączyć siłę i precyzję robotów z ludzką zdolnością rozumowania i opracowywania strategii, aby stworzyć idealną relację roboczą.