Od niemal miesiąca polskie firmy transportu drogowego likwidują przejścia na głównych przejściach granicznych z Ukrainą. Potępiają nieuczciwą konkurencję i żądają ponownego narzucenia swoim ukraińskim odpowiednikom dostępu do rynku europejskiego.
„Na zaśnieżonej drodze niedaleko Polski ukraiński kierowca ciężarówki Witalij Zemenko myśli o czekającej go długiej podróży. Przekroczenie posterunku granicznego Medica zajmie dziewięć godzin. Z drugiej strony musi dostarczyć dostawę wódki. Problemem jest powrót„, Opisać Stróż.
„Poniedziałek, 4 grudnia rano”Około 2500 ciężarówek ustawiło się w kolejce, aby wjechać na Ukrainę na granicy ukraińsko-polskiejWedług tego, co agencja przekazała ukraińskiej straży granicznej Interfaks. „Lokalne media podają, że na terenie Polski kolejki sięgały ponad 30 kilometrów„, ciągły euronews.
Od 6 listopada”Polscy kierowcy ciężarówek blokują główne przejścia graniczne na Ukrainę„, Mężczyzna Artie. „Potępiają”Nieuczciwa konkurencja ze strony ukraińskich sąsiadów„, kompletny Przechodzić. Pierwszego grudnia”Do protestu dołączyli słowaccy kierowcy ciężarówek, zamieniając konflikt w prawdziwy kryzys europejski” [Euronews].
Przywróć ograniczenia
Na różnych przejściach granicznych kierowcy ciężarówek „Domagajcie się przywrócenia systemu, który wymaga od ukraińskich firm uzyskania licencji na działalność w Unii Europejskiej– zauważa Polska Telewizja Publiczna TVP. „Zostało zawieszone w kilka miesięcy po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę i do tego czasu było ograniczone”.Liczba ukraińskich kierowców dopuszczonych do pracy w Polsce sięga 200 000 wjazdów rocznie.” [The Guardian]. Polscy kierowcy ciężarówek uważają jednak, że ta europejska decyzja „Miało to wpływ na ich dochody„, kontynuuje brytyjska gazeta.
Według nich ich ukraińscy odpowiednicy „Świadczenie usług po niższych cenach i transport towarów na terenie Unii Europejskiej, a nie tylko pomiędzy Unią a Ukrainą„, potwierdza TVP. „Te ciężarówki nadużywają naszej gościnności. […] Jest szeroko rozpowszechniony nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy”, donosi Stanisław Lisek, właściciel firmy transportowej, która zamyka jedno z przejść granicznych, mając na ramionach żółtą marynarkę. [Arte].
Nowa fala zimna
Jeżeli pojawi się roszczenie polskich przewoźników”Trudno go zadowolić, biorąc pod uwagę zdecydowane wsparcie Unii Europejskiej dla Ukrainy w wojnie” [La Croix]Podziela ją jednak narodowa klasa polityczna. Po „Unikaj spotykania kierowców ciężarówek […] Co stanowi dużą część polskiej gospodarki, […] Premier Mateusz Morawiecki powiedział w poniedziałek, że „będzie bardzo stanowczo i jednoznacznie domagał się zwrotu zezwoleń na przejazd” ukraińskim kierowcom.Notatki Stróż.
I „Nie jest pewne, czy zrobi to Donald Tusk, który prawdopodobnie zostanie kolejnym polskim premierem […] Wymaga to innego podejścia„, dodaje brytyjski dziennik. Dla Warszawy i Kijowa jest to zatem „Nowa fala zimna w ich stosunkach po ukraińskim incydencie z pszenicą„, doceniony Artie.
niedziela 3 grudnia”Polscy kierowcy ciężarówek odnieśli pierwsze zwycięstwo„, dotyczy każdej duszy Przechodzić. W odpowiedzi na operacje blokujące władze ukraińskie „Otwarto nowe małe przejście w Ochrinowie-Dołhobychowie, aby umożliwić szybszy wyjazd pustych ciężarówekNa Ukrainę [TVP]. było o „Kolejny z warunków stawianych przez polskich kierowców ciężarówek„, konkretny świat.
z jej strony, Komisja Europejska W zeszłym tygodniu ogłosił, że „Środki techniczne„co zasugerowałem”Uspokojenie napięć„To było dla „Do zaakceptowania przez stronę polską” [Euronews]. Jednakże Europejski Komitet Wykonawczy stwierdza, że „Nie będzie miało to wpływu na anulowanie zezwoleń na transport, które stało się głównym źródłem obaw, ponieważ wynika ono z umowy międzynarodowej podpisanej z Ukrainą i zatwierdzonej przez państwa członkowskie.” [Euronews].
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce