Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pociąg Nefumo wjeżdża na tory

Pociąg Nefumo wjeżdża na tory

Testy przeprowadzono na torze testowym o długości 720 metrów. Prototyp o wysokości sześciu metrów zaczął latać na wysokości 20 mm od 70 km/h, osiągając prędkość maksymalną 135 km/h. Ten pierwszy test na konwencjonalnej trasie stanowi kluczowy krok w sektorze transportu publicznego, w którym liczy się szybkość i wydajność.

Pociąg wkrótce we Francji?

Lewitacja elektromagnetyczna, czyli maglev, opiera się na nadprzewodnictwie. Wykorzystuje magnesy nadprzewodzące w pociągach i elektromagnesy na torach. Kiedy w torze indukuje się prąd, wytwarzana jest siła, która pozwala pociągowi wznieść się ponad tor. Ten brak tarcia, które jest zwykle źródłem strat energii, teoretycznie pozwala na osiągnięcie prędkości powyżej 400 km/h, a nawet do 500 km/h.

Technologia Nevomo pozwala na wykorzystanie tradycyjnej trasy, co pozwala znacząco obniżyć koszty związane z budową nowej infrastruktury. Przemek Ben Bašek, dyrektor generalny i współzałożyciel Nevomo, podkreślił, że ta technologia „ To nie tylko wizja przyszłości; To konkretne rozwiązanie na dziś Według firmy technologia MagRail może osiągnąć maksymalną prędkość 550 km/h.

Nevomo nie jest jedynym graczem zainteresowanym technologią lewitacji elektromagnetycznej. Podobne inicjatywy istnieją, zwłaszcza w Azji. Pod koniec 2020 roku Chiny zaprezentowały prototyp pojazdu maglev, który mógłby osiągnąć maksymalną prędkość 800 kilometrów na godzinę. Jednak te alternatywy wymagają dedykowanych kanałów, w przeciwieństwie do systemu opracowanego przez Nivomo.

W Europie SNCF podpisało umowę o współpracy z Nevomo w marcu ubiegłego roku. Celem jest ocena zalet technologii maglev w francuskiej sieci publicznej, zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym. Partnerstwo to wskazuje na rosnące zainteresowanie tą technologią, która zdaje się przyciągać także inwestorów. W ten sposób Nevomo zebrało 11 milionów euro i otrzymało 17,5 miliona euro od Komisji Europejskiej.

Na papierze MagRail spełnia wiele wymagań: europejska technologia wymagająca minimalnych inwestycji w infrastrukturę – w końcu na Starym Kontynencie jest już pełno linii kolejowych, po których mogą kursować tego typu pociągi. Po SNCF Nevomo udało się uzyskać wsparcie od innych europejskich gigantów transportu kolejowego. Może pewnego dnia będziemy mogli polecieć w powietrze!

READ  Współpraca historyczna - Le Petit Journal