- Kontrola NASA rzuciła cień na rozwój rakiety SLS przez United Launch Alliance
- Według raportu wszystko wskazuje na to, że pocisk spowoduje dalsze opóźnienia — a jego budżet wciąż się kręci.
- Misja Artemidy jest zagrożona, jeśli problemy nie zostaną szybko rozwiązane
Audyt wskazuje na kilka anomalii dotyczących programu SLS – jednej z rakiet, która wkrótce wyśle ludzkość z powrotem na Księżyc. Program Artemis obejmuje kilku graczy, którzy są wybierani po wezwaniu do składania ofert.
Początkowo NASA zachowała udział w konsorcjum United Launch Alliance, w którym uczestniczy wraz z Departamentem Obrony i m.in. Lockheed Martin Space oraz Boeing Defence, Space & Security.
Dlaczego eksplodować koszty i terminy programu SLS?
Northrop Grumman i Aerojet Rocden później dołączyły do przygody, aby ukończyć rakietę SLS. Mówimy tu o rakiecie, która teoretycznie powinna przejąć pierwszą część lotu i umieścić kapsułę Oriona na orbicie półksiężyca. Ale program, będący ewolucją wyrzutni promów kosmicznych, gromadzi opóźnienia i widzi, jak jego koperta nieustannie się rozwija.
do tego stopnia, że zagrozi całej misji Artemis, jeśli kwestie, o których mowa, nie zostaną szybko rozwiązane. Ale w obecnym stanie, jak zauważa raport, wszystko wskazuje na to, że program ma zamiar jeszcze bardziej upaść, a koszty rosną.
Według audytu NASA ma wydać prawie 100 miliardów dolarów na cały program do 2025 roku, biorąc pod uwagę 23,8 miliarda dolarów już wydane na rozwój rakiety SLS – kwota, która już stanowi Wzrost kosztów o 6 miliardów dolarów..
Jednak program Już 6 lat za początkowymi przewidywaniami NASA.. SLS Rocket to bardzo złożony program. Pierwszy egzemplarz wystartował już w listopadzie 2022 roku. Ten ostatni wyposażony jest w cztery silniki RS-25 odziedziczone po promie kosmicznym.
Silniki, które nie są już produkowane i dostępne tylko w 16 jednostkach. Po wyczerpaniu zapasów inżynierowie będą musieli dostosować silniki RS-25E, które mają być gotowe w Aerojet Rocketdyne, po teoretycznie niższych kosztach.
Raport stwierdza: „Te wzrosty kosztów wynikają z powiązanych ze sobą kwestii, w tym z błędnego założenia, że wykorzystanie starszych technologii z programów Space Shuttle i Constellation znacznie obniży koszty i skróci czas realizacji w porównaniu z opracowywaniem nowych systemów dla SLS”.
I aby śledzić: „Jednak złożoność opracowywania, aktualizowania i integrowania nowych systemów wraz ze starszymi komponentami okazała się znacznie większa, niż oczekiwano”.. Do tej pory tylko 5 z 16 silników programu Space Shuttle zostało przystosowanych do rakiety SLS.
Ponadto wydaje się, że koszty i opóźnienia również eksplodowały w Northtropp Grumann, producencie wzmacniaczy. Początkowa koperta w wysokości 2,5 miliarda dolarów wzrosła do 4,4 miliarda dolarów od czasu ogłoszenia programu Artemis. I sama ta część rozwoju byłaby odpowiedzialna za 5 lat opóźnienia.
Zgodnie ze sprawozdaniem konieczne jest zatem zniesienie umów o podwykonawstwo, które pozwalają na zwiększenie koperty, i poleganie wyłącznie na kosztach stałych. Czas pokaże, czy w tym momencie sytuacja może się odwrócić.
Budżet federalny jest już ograniczony, a w tym roku krajowi związkowemu ponownie grozi „blokada” – w przypadku, gdyby Demokratom i Republikanom nie udało się wynegocjować nowego pułapu zadłużenia.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Słynny obraz centralnej czarnej dziury w Drodze Mlecznej, Sgr A*, będzie błędny!
Lekarze apelują o systematyczne badania przyszłych matek
SpaceX planuje zrobić znacznie lepiej ze Starship 6 i zapowiada się niesamowicie!