Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Telewizja, najpopularniejszy wśród Saudyjczyków wybór do oglądania Mistrzostw Świata

Telewizja, najpopularniejszy wśród Saudyjczyków wybór do oglądania Mistrzostw Świata

Dubaj: Do rozpoczęcia Mistrzostw Świata FIFA 2022 w Katarze pozostało niewiele ponad sześć tygodni. Fani piłki nożnej na całym świecie z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie tych niezwykłych rozgrywek.

Fakt, że po raz pierwszy ma to miejsce na Bliskim Wschodzie, dodaje kolejnej dawki emocji publiczności w regionie. Saudyjczycy nie mogą się doczekać występu swojej reprezentacji narodowej w fazie grupowej przeciwko Argentynie, Meksykowi i Polsce.

Jeszcze nie tak dawno jedynym sposobem na oglądanie meczów Mistrzostw Świata była telewizja, ale dziś istnieją inne opcje, w tym telefony komórkowe i tablety.

Agencja reklamowa Digital Turbine przeprowadziła badania, aby ujawnić preferencje i intencje widzów w Królestwie dotyczące oglądania Mistrzostw Świata i piłki nożnej w ogóle, a także interakcji marek z publicznością.

W badaniu 60% respondentów stwierdziło, że ogląda mecze piłki nożnej przynajmniej raz w tygodniu, co wskazuje, że sport ten jest jednym z najpopularniejszych sportów w Królestwie.

Patrząc na zakres dostępnych opcji oglądania meczów, 86% respondentów stwierdziło, że planuje oglądać mistrzostwa świata na więcej niż jednym urządzeniu, 58% twierdzi, że obejrzy co najmniej jedno w telewizji, a 55% za pomocą smartfona najmniej sporadycznie.

Być może nie jest zaskakujące, że 57% osób twierdzi, że spędza więcej czasu na aplikacjach sportowych podczas Mistrzostw Świata i podobnych dużych zawodów, a także chętniej ogląda mecze.

Podczas meczów 24% respondentów zadeklarowało, że zamierza sprawdzać aplikacje z wiadomościami sportowymi, 23% korzysta z aplikacji społecznościowych, 16% z mobilnych aplikacji sportowych, a 16% z wiadomości.

Fani interesują się nie tylko ważnymi wydarzeniami sportowymi, takimi jak Mistrzostwa Świata. Przyciąga również uwagę i budżety marketingowe marek, które chcą dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Na przykład globalne wydatki na reklamę podczas Mistrzostw Świata 2018 wyniosły 2,4 mld USD (1 USD = 1,01 EUR), a marki były w stanie wydać 200 mln USD na oficjalną umowę sponsorską, jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję reklamową Zenith.

READ  „House of Cards”: Kevin Spacey kazał zapłacić za produkcję 31 milionów dolarów

Według badań Digital Turbine większość Saudyjczyków ma pozytywne nastawienie do reklamy podczas mundialu. W rzeczywistości 80% stwierdziło, że rozważyłoby zakup produktu widocznego w reklamie emitowanej podczas meczów, a 36% wskazało, że zrobiłoby to w ciągu dwóch do trzech dni od emisji. Ponadto 66% respondentów wskazało, że prawdopodobnie zobaczy reklamę w Internecie podczas Mistrzostw Świata.

Chociaż badania wskazują, że globalna publiczność jest ogólnie podatna na reklamy w grach, mają pewne oczekiwania i preferencje dotyczące jednego rodzaju reklamy. Na przykład 59% respondentów stwierdziło, że wolałoby, aby reklamy były zabawne, a 40% stwierdziło, że ważniejsze jest dla nich przekazywanie emocji lub komfortu.

Ten tekst jest tłumaczeniem artykułu opublikowanego na Arabnews.com