Dubaj: Do rozpoczęcia Mistrzostw Świata FIFA 2022 w Katarze pozostało niewiele ponad sześć tygodni. Fani piłki nożnej na całym świecie z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie tych niezwykłych rozgrywek.
Fakt, że po raz pierwszy ma to miejsce na Bliskim Wschodzie, dodaje kolejnej dawki emocji publiczności w regionie. Saudyjczycy nie mogą się doczekać występu swojej reprezentacji narodowej w fazie grupowej przeciwko Argentynie, Meksykowi i Polsce.
Jeszcze nie tak dawno jedynym sposobem na oglądanie meczów Mistrzostw Świata była telewizja, ale dziś istnieją inne opcje, w tym telefony komórkowe i tablety.
Agencja reklamowa Digital Turbine przeprowadziła badania, aby ujawnić preferencje i intencje widzów w Królestwie dotyczące oglądania Mistrzostw Świata i piłki nożnej w ogóle, a także interakcji marek z publicznością.
W badaniu 60% respondentów stwierdziło, że ogląda mecze piłki nożnej przynajmniej raz w tygodniu, co wskazuje, że sport ten jest jednym z najpopularniejszych sportów w Królestwie.
Patrząc na zakres dostępnych opcji oglądania meczów, 86% respondentów stwierdziło, że planuje oglądać mistrzostwa świata na więcej niż jednym urządzeniu, 58% twierdzi, że obejrzy co najmniej jedno w telewizji, a 55% za pomocą smartfona najmniej sporadycznie.
Być może nie jest zaskakujące, że 57% osób twierdzi, że spędza więcej czasu na aplikacjach sportowych podczas Mistrzostw Świata i podobnych dużych zawodów, a także chętniej ogląda mecze.
Podczas meczów 24% respondentów zadeklarowało, że zamierza sprawdzać aplikacje z wiadomościami sportowymi, 23% korzysta z aplikacji społecznościowych, 16% z mobilnych aplikacji sportowych, a 16% z wiadomości.
Fani interesują się nie tylko ważnymi wydarzeniami sportowymi, takimi jak Mistrzostwa Świata. Przyciąga również uwagę i budżety marketingowe marek, które chcą dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Na przykład globalne wydatki na reklamę podczas Mistrzostw Świata 2018 wyniosły 2,4 mld USD (1 USD = 1,01 EUR), a marki były w stanie wydać 200 mln USD na oficjalną umowę sponsorską, jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję reklamową Zenith.
Według badań Digital Turbine większość Saudyjczyków ma pozytywne nastawienie do reklamy podczas mundialu. W rzeczywistości 80% stwierdziło, że rozważyłoby zakup produktu widocznego w reklamie emitowanej podczas meczów, a 36% wskazało, że zrobiłoby to w ciągu dwóch do trzech dni od emisji. Ponadto 66% respondentów wskazało, że prawdopodobnie zobaczy reklamę w Internecie podczas Mistrzostw Świata.
Chociaż badania wskazują, że globalna publiczność jest ogólnie podatna na reklamy w grach, mają pewne oczekiwania i preferencje dotyczące jednego rodzaju reklamy. Na przykład 59% respondentów stwierdziło, że wolałoby, aby reklamy były zabawne, a 40% stwierdziło, że ważniejsze jest dla nich przekazywanie emocji lub komfortu.
Ten tekst jest tłumaczeniem artykułu opublikowanego na Arabnews.com
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”