Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Po Francji nowa polityka Apple w zakresie monitorowania reklam jest w oczach Polski

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), polski Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencyjności, otwarty w poniedziałek 13 grudnia 2021 r. Dochodzenie W nowych zasadach śledzenia reklamjabłko. Chce ustalić, czy firma angażuje się w zachowania antykonkurencyjne na rynku reklamy internetowej.

ATT w centrum kontrowersji
UOKiK zauważy Aplikacja do śledzenia przejrzystości (ATT). Od 26 kwietnia IDFA (identyfikator reklamodawcy) – unikalny identyfikator alfanumeryczny, który umożliwia sieciom reklamowym mobilnym śledzenie użytkowników i dostarczanie do nich ukierunkowanych reklam – jest dostępny na zasadzie wolontariuszy.

W praktyce, jeśli osoba odmówi monitorowania, usługi reklamowe wbudowane w aplikację nie będą mogły krzyżowo określić ich funkcjonalności w tej aplikacji i poza nią. Apple uzasadnia tę aktualizację dalszą ochroną danych osobowych swoich użytkowników. Natychmiast ostrzegł, że aplikacje, które nie będą respektować tej nowej polityki, zostaną usunięte z jego ekosystemu.

Zagrożenie dla konkurentów na docelowym rynku reklamy?
Polacy chcą określić autorytet konkurencyjny”Działania Apple mogą doprowadzić do wyeliminowania konkurentów na rynku usług reklamy ukierunkowanej w celu poprawy własnej usługi. [Apple Search Ads]„, Prezydent Thomas Grostny wyjaśnił. Bez większego zaskoczenia, Czasy finansowe W artykule opublikowanym 17 października 2021 r. zauważył, że działania reklamowe firmy to coś więcej. Potroił swój udział w rynku w niektórych segmentach W ciągu kilku miesięcy od wprowadzenia ATT. Reklamy w wyszukiwarce, które są kluczowe dla działania sieci reklamowej Apple, stanowią 58% pobrań aplikacji w App Store, w porównaniu z 17% rok temu.

Aby zrozumieć ten trend, należy zauważyć, że Apple nie stosuje nowej polityki monitorowania dla własnych usług (App Store, Apple News i Stock Exchange). Który tworzy System dwóch prędkości. W przypadku aplikacji innych firm użytkownicy mają tylko jeden wybór między dwiema opcjami — akceptować lub odmawiać monitorowania — bez żadnego kontekstu. Zamiast tego, dla swoich własnych usług, Apple udostępnia wyskakujące okienko wyjaśniające korzyści płynące z reklamy ukierunkowanej.

READ  Zamienia się w chaotyczne zwierzę ... kulę

Meta kierowana przez ruch opozycyjny
Dlatego, aby nie stracić widoczności, wydawcy aplikacji firm trzecich powinni zwiększyć koszty reklamy w App Store. Meta (Były Facebook) był jednym z pierwszych, którzy skrytykowali tę sytuację. Ma to sens, ponieważ nowa polityka dotyka sedna jej modelu biznesowego. W rzeczywistości większość aplikacji mobilnych jest dostarczana za darmo i wymaga zakupu dodatkowej zawartości w aplikacji (zakup w aplikacji, Apple pobiera procent) lub za pośrednictwem reklam (Apple nie dotyka. Jeśli nie przechodzi do własnego serwisu, wówczas nic). Meta jest jednym z wiodących dostawców tych usług reklamowych.

Aby zapobiec zniszczeniu przez tę aktualizację jej funkcjonalności w reklamach ukierunkowanych, Meta dodała nowe okno zatwierdzenia w lutym 2021, aby zachęcić użytkowników iPhone’a i iPada do zaakceptowania gromadzenia danych.

Proces rozpoczął się we Francji
Polska nie jest jedynym krajem, który zakwestionował zasadność polityki Apple. We Francji pozew został złożony przez Interactive Advertising Bureau (IAP), Mobile Marketing Association (MMA), Francja, Union des Enterprises de Conceil et Vinde Media (UTECAM) oraz Syndicate des Regis Internet (IAP). SRI). W szczególności wezwali do wprowadzenia środków bezpieczeństwa w celu położenia kresu domniemanym przestępstwom przeciwko prawu konkurencji. Wniosek został odrzucony przez władze francuskie Kto zrealizował ”Wprowadzenie wniosku ADT nie wydaje się odzwierciedlać nadużycia dominacji Apple, która narzuca nieuczciwe warunki handloweNa tej podstawie proces trwa.