Codziennie holenderski przewoźnik Nijhof-Wassink towary chemiczne Wysyła 550 drogowych grup chemikaliów lub pasz luzem lub w cysternach drogą lub koleją do krajów Beneluksu, Niemiec, Polski i Węgier.
Aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla2 O 10% do 2025 r. w porównaniu do 2020 r. i do 30% do 2030 r. Nijhof-Wassink uruchomił program „Drive for Green”. W 2050 chce osiągnąć neutralność węglową. „Ale nie za wszelką cenę i poprzez dążenie do stałej równowagi między ładownością, wydajnością załadunku i oszczędnością paliwa”, mówi Bertil Bohus, dyrektor generalny firmy.
Nijhof-Wassink bazuje na LNG i HVO100
Powiązana z Volvo Trucks firma Nijhof-Wassink po raz pierwszy skorzystała ze szkolenia kierowców ekologicznych i nabyła ciągniki na LNG. Jeśli obniżyły one emisje CO22 Ich transport wzrósł o 23%, dodatkowy koszt tego wyniku ograniczył się do części floty. Aby zwiększyć wpływ na środowisko, przewoźnik zastosował technologię I-Save w swoich 180 samochodach ciężarowych Volvo oraz syntetyczny parafinowy olej napędowy HVO100, wyprodukowany ze zużytego oleju i przetworzonych odpadów tłuszczowych. „Dzięki I-Save samochody ciężarowe Volvo są o 7% bardziej wydajne podczas jazdy i emitują mniej CO22Bertil Boyce wyjaśnia. Dzięki HVO100 emitujemy 89% CO2 i 30% mniej drobnych cząstek stałych ze studni do koła. „
Kabina Volvo poniżej 7 ton
Nijhof-Wassink zwrócił się również do Volvo Trucks o zmniejszenie masy swoich pojazdów. „Każdy zaoszczędzony kilogram przekłada się na lepszą nośność”, mówi ten menedżer. Producent zainstalował zawieszenie jednopiórowej osi, tylną oś, przednią oś, zoptymalizowane pod kątem masy belki nadwozia, lekkie hamulce tarczowe, aluminiowe wsporniki i zbiorniki powietrza. „Te lekkie opcje utrzymują nasze ciągniki znacznie poniżej 7 ton”, mówi Bertil Bowes. Zmniejszając jednocześnie wagę naczep, przewozimy nawet o 5% więcej produktów. „
Planowanie aerodynamiki i ładowności
Jednak Bertil Bowes odmówił usunięcia skrzydeł skrzydłowych i bocznych kabiny, a także klimatyzatorów postojowych. Sprzęgła aerodynamiczne ważą 58 kg, ale zmniejszają zużycie paliwa i emisję CO2 o 5%.2, on tłumaczy. Usunięcie opcji komfortu w kabinie zmniejszyłoby wagę ciągnika o 200 kg, ale utrudniłoby życie naszym pilotom, a ich samopoczucie jest stałe. Nasi planiści transportu kompensują to, dołączając ciągniki do przyczep lub cystern w celu zmniejszenia masy i zwiększenia ładowności. Pracujemy również nad poprawą naszego zarządzania oponami” – podsumowuje ten menedżer.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce