Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

10 000 kroków dziennie: czy cel został naukowo udowodniony?

Aktywności — często zaleca się wykonywanie co najmniej 10 000 kroków dziennie, aby zachować formę. Ale czy naprawdę wiemy, skąd wzięła się ta liczba i czy potwierdzają to badania naukowe?

Autorytety naukowe zalecają ćwiczenie bardziej regularnie niż kiedykolwiek. Często zadawane jest pytanie: rób co najmniej 10 000 kroków każdego dnia. To zalecenie jest świeże w wielu umysłach, ponieważ niektórzy lekarze i aplikacje mogą nam o tym przypomnieć. Ale czy to naprawdę jest naukowo udowodniony cel?

Wszystkie informacje na temat

Czy w opinii Berena Kapruna, lekarza sportowego, słynne codzienne 10 000 kroków powinno się kwalifikować, w zależności od cech poszczególnych osób? „To po prostu nie ma naukowego sensu. 10 000 kroków nie oznacza tego samego dla 30-latka i kogoś z problemami zdrowotnymi lub osoby starszej”., tak jak mówisz. I dodać: „Nie musisz mieć obsesji na punkcie tego numeru. Musisz się przeprowadzić. To sposób na życie. O tym naprawdę musisz pamiętać”.

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca 2,5 godziny marszu tygodniowo

Naukowcy rozważyli kwestię tych codziennych kroków. W maju 2019 r. badanie 16 000 kobiet w wieku od 62 do 102 lat w USA było szczególnie zainteresowane wpływem codziennego chodzenia na śmiertelność. Śmiertelność kobiet, które wykonywały 4400 kroków dziennie, była o 41% niższa niż tych, które wykonywały 2700 kroków dziennie. Dowiadujemy się również, że wraz ze wzrostem liczby kroków śmiertelność nadal spada, zanim ustabilizuje się na poziomie 7500 kroków. Poza tym paskiem nie było spójnego związku między chodzeniem a poprawą zdrowia.

Według Światowej Organizacji Zdrowia liczba kroków dziennie nie jest jeszcze zalecana, ale agencja ONZ sugeruje, że osoba dorosła powinna chodzić co najmniej 2,5 godziny tygodniowo. Ta aktywność może być również bardziej intensywna, na przykład bieganie przez 1 godzinę i 15 minut tygodniowo.

READ  Lot testowy bezzałogowej kapsuły kosmicznej Starliner na Międzynarodową Stację Kosmiczną został opóźniony

Przeczytaj także

  • Ruch i ćwiczenia w celu zmniejszenia bólu pleców
  • Nieoczekiwane korzyści zdrowotne wynikające z ćwiczeń

Skąd więc bierze się ta liczba 10 000 kroków dziennie? W rzeczywistości nawiązuje do hasła kampanii reklamowej rozpoczętej z okazji Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 1964 r. Chodziło o krokomierz o nazwie Manpo-Kei, któremu towarzyszyło sformułowanie „Chodźmy 10 000 kroków dziennie”. Tutaj numer ten został wykorzystany w celach marketingowych.

Tak więc celem było przekazanie jasnego przesłania i celu, który każdy mógł łatwo zapamiętać. „To tak, jak uruchomiliśmy kampanię „5 owoców i warzyw dziennie”. Kiedy chcesz wypracować nową normę społeczną, musisz mieć bardzo jasne przesłania i cele, które są osiągalne i łatwe do zrozumienia”.Magali Tézenas du Montcel rozwija Magali Tézenas du Montcel, eksperta sportowego i dyrektora generalnego organizacji Sporsura.

7889 kroków dziennie wykonywali Francuzi w 2017 roku

W 2017 roku powstała skala: metoda opinii IRMES for Attitude Prevention oszacował, że Francuzi robili średnio 7889 kroków dziennie. W tym sensie Narodowe Obserwatorium Aktywności Fizycznej i Siedzącego Życia (Onaps) zaleciło wyznaczenie celu „Osiągalne i rozsądne” Krok, który trzeba robić codziennie. Głównym celem jest ciągłe poruszanie się, aby zmniejszyć ryzyko nadciśnienia i cukrzycy.

na ten sam temat

Najczęściej czytane artykuły

Na żywo – W obliczu eksplozji Omicron, władza wykonawcza chce podjąć nowe kroki

INFO TF1 / LCI – Sylwester: rząd rozważa wprowadzenie godziny policyjnej

COVID-19: Hospitalizacje rozprzestrzeniają się wśród dzieci w Nowym Jorku

Profesor Didier Petit ostrzega, że ​​„wirus będzie przenoszony z dużą prędkością, zwłaszcza wśród dzieci”

COVID-19: Bóle ciała, nocne poty… co wiemy o objawach wariantu omikronu