Marka Kino Bike podczas swojej obecności na targach Eurobike 2024 zaprezentowała swój dwumiejscowy rower elektryczny o nazwie Bolide. Możliwość rozmowy z Paulem-Hugo Quesse, dyrektorem sprzedaży firmy, i przejęcia kontroli nad ich rowerem elektrycznym, którego rama jest w 100% produkowana we Francji.
Znalezienie roweru elektrycznego z ramą w 100% wyprodukowaną we Francji jest dziś stosunkowo rzadkie. To prawda, że sektor francuski i gracze we Francji sprawiają, że coś się dzieje, w coraz większym stopniu faworyzując lokalny przemysł, ale wynikające z tego koszty w logiczny sposób wpływają na ostateczną cenę dla konsumenta.
Kino Bike, z siedzibą w dzielnicy Grand Plateau w Lyonie, to jedna z obiecujących młodych firm, która dziś wierzy we francuski przemysł. A przede wszystkim jakość wyprodukowana we Francji, której efektem są udane VAE. W każdym razie taki zakład postawili współzałożyciele Simon Kabuyan-Favel i David Gebali.
Rama wykonana w Al Ain
„Rama jest w 100% wykonana we Francji, w Al Ain, a stal również jest francuska„, zaczyna Paul-Hugo Quesse, dyrektor sprzedaży firmy, którego poznaliśmy na zorganizowanym we Frankfurcie Eurobike 2024. ”Rury są również gięte i spawane we Francji„, on kontynuował.
Aby jeszcze bardziej rozwinąć koncepcję „Made in France”, Kino Bike zatrudniło krawcową z Normandii, aby zaprojektowała siodło. „Następnie umieściliśmy piankę w naszym warsztacie», wskazuje nasz rozmówca.
Podczas gdy zdecydowana większość dzisiejszych VAE ma aluminiową ramę, francuski startup zdecydował się na stal. Dlaczego ? „Ponieważ chodzi o to, aby zrobić trwały rower, a nie rower jednorazowy. Stal jest również mocna, zapewniając komfort poprzez większe filtrowanie», docenia zainteresowana osoba.
DNA Bolide również opiera się na modułowości. „Nasz system wymiany pozwala na modyfikację wielu części. Do wielu akcesoriów dodaliśmy plastikowy blok„”, kontynuował. Dlatego z łatwością można dodać nosidełko, fotelik dziecięcy, a nawet przednią tacę, zgodnie ze swoimi życzeniami, a przede wszystkim potrzebami. „Zapewniamy instrukcję montażu oraz wszystkie narzędzia potrzebne do montażu np. fotelika dziecięcego».
Ogromne 4-calowe opony
Filozofią Bolide jest także bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo zapewniają ogromne 20-calowe opony o przekroju… 4 cali! To jest ogromne. „To innowacyjny kształt, który zapewnia przyczepność, pewność i zabawę„Paul Hugo Casey mocno wierzy”.Ideą jest zaoferowanie roweru osobom, które nie mają nic wspólnego z tradycyjną jazdą na rowerze.».
Po raz pierwszy Bolide ma tę prawdziwą zdolność sprawiania, że czujesz się bezpiecznie, gdy jesteś na smyczy. Właściwie mogłem tego doświadczyć sam, z Paulem Hugo za mną i pasażerem. Niepokojąca jest łatwość radzenia sobie z tym problemem. Masz do czynienia z maszyną, która tak mocno trzyma się podłoża, że nie możesz wpadać w panikę.
Silnik Bafang połączony z żyroskopem stosunkowo szybko reaguje na Twoje potrzeby. Jest to stosunkowo rzadkie do zauważenia: ogólnie rzecz biorąc, zwolnienie czujnika żyroskopowego może zająć dużo czasu. Tutaj odczuwalna jest pewna forma interakcji. Sama na maszynie prędkość do 25 km/h osiągana jest w trybie 5, który jest najpotężniejszy.
Kiedy Paul Hugo usiądzie wygodnie, sytuacja nabiera innego sensu. Poziom stabilności pozostaje jednak bardzo dobry, zarówno przy dużych, jak i niskich prędkościach. Na początek dostępny jest mały spust, który może rozpędzić Cię do 6 km/h i bardzo dobrze radzi sobie z podniesieniem Cię z ziemi bez nadmiernego wiercenia się na siedzeniu. To miłe.
Pięść, chcę trochę, oto jest
Zabieg ten przeprowadzono na mokrym podłożu. Świetna okazja do sprawdzenia przyczepności roweru na zakrętach oraz z pasażerem z tyłu. Oczywiście wymagana jest ostrożność, ale nigdy nie miałem wrażenia, że rower może się za bardzo ślizgać. Ponownie poziom gwarancji jest szczególnie wysoki.
Następnie wsunąłem się na tylne siedzenie, opierając się na podnóżkach, aby postawić się na miejscu pasażera. Nie ma zintegrowanego uchwytu, który mógłby go utrzymać. Są dwa rozwiązania: albo ćwicz mięśnie brzucha, albo złap pasażera przed sobą.
Jednakże elektryczne zachowanie Bolide’a nie powoduje popychania Cię od tyłu: przyspieszanie jest płynne i delikatne. Odnosi się także wrażenie bycia jednością z kierowcą, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Oczywiście, aby potwierdzić te odczucia, niezbędny jest pełny test w środowisku miejskim.
Jeśli chodzi o hamowanie, sprawdzone wielokrotnie hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT200 radzą sobie bardzo dobrze pomimo bezwładności roweru i jego rowerzystów. Wszystko to jest połączone ze stosunkowo płynnym 8-biegowym napędem Shimano Altus. Przy cenie 3000 euro być może wolelibyśmy, aby Kino wprowadziło na rynek tego typu komponenty.
Niezły poziom personalizacji
Ale musisz zrozumieć, że Bolide to rower elektryczny stworzony z wyboru. Wybierz ramę wyprodukowaną we Francji, która jest z pewnością droższa niż rama wyprodukowana na Tajwanie. Stąd możliwość pójścia na ustępstwa w sprawie niektórych komponentów, aby kontrolować koszty.
Jeśli chodzi o inne funkcje, należy pamiętać, że Bolide jest standardowo wyposażony w stojak centralny i podwójne siodło. Z drugiej strony za opcję dodania błotników (89 euro), bagażnika (189 euro) lub nawet dodatkowego akumulatora (599 euro) trzeba będzie zapłacić. Pierwszy akumulator 522 Wh zapewnia od 35 do 40 kilometrów autonomii przy najsilniejszym trybie wspomagania.
Jedną z mocnych stron Bolide jest również możliwość personalizacji: 4 kolory ramek (czarny, beżowy, ciemnoniebieski, jasnozielony), 2 kolory drogowe (biały lub żółty), 2 typy ram (miejskie lub rowkowane) z różnymi kolorami po bokach. Rower jest dostępny w jednym rozmiarze, przeznaczonym dla użytkowników o wzroście od 155 do 185 cm i wadze 32 kg.
Wybierz możliwie najbardziej cnotliwy model
Bolide nie powinien być mylony z wysokim samochodem elektrycznym: jego bardziej kompaktowy kształt zapewnia lepszą obsługę i zwrotność. Wydłużone siodło również poprawia interakcje międzyludzkie podczas lotu: dlatego bardzo łatwo jest komunikować się z pilotem lub pasażerem. Coś, co byłoby trudne do wykonania na przykład w Gaya Cargo, ponieważ pasażer na tylnym siedzeniu znajduje się z tyłu.
Za 3000 euro Bolide ma zalety, przede wszystkim część swojej konstrukcji wykonanej we Francji, która jest z konieczności droższa, ale przede wszystkim bardziej cnotliwa i ekologiczna. To ważny element i naszym zdaniem warto go podkreślić.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną