Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wojsko Polskie zleciło zakup automatycznych mostów pływających francuskiej firmie CNIM za 320 mln euro

Wojsko Polskie zleciło zakup automatycznych mostów pływających francuskiej firmie CNIM za 320 mln euro

Ze względu na liczbę czołgów ustawionych w szeregu, polska armia potrzebuje środków na przeprawę przez rzeki [ou les « coupures humides »]. Stąd układ, który właśnie zawarłem z francuską grupą CNIM, która dla przypomnienia zaopatruje armię w zmotoryzowane mosty pontonowe. [PFM]które zostały niedawno zaktualizowane.

Podpisanie tej umowy poinformował za pośrednictwem Twittera minister obrony narodowej Mariusz Pusasczyk. Jeśli tak, jeśli podaje wartość [1,5 milliard de zlotys, soit un peu plus de 320 millions d’euros]nie określono, która firma została właśnie powiadomiona.

Jednak później CNIM Industrial Systems zapowiedział, że dostarczy polskiej armii „kilkaset metrów mostu pontonowego wyposażonego w silniki nowej generacji”.

„Nowa generacja zrobotyzowanych mostów pływających PFM spełnia potrzeby armii w zakresie ciągłego lub przerywanego przejazdu najcięższych pojazdów. Wygrywając to zaproszenie do składania ofert, CNIM Industrial Systems potwierdza swoją wiodącą pozycję jako dostawca wysokowydajnych systemów przejazdowych” – skomentował Xavier. Montazel, dyrektor Jednostka biznesowa systemów francuskiej firmy.

Przypominamy, że PFM składa się z kilku jednostek o długości około dziesięciu metrów, z których każda jest wyposażona w dwa silniki zaburtowe i może być ze sobą zablokowana. Na końcach zainstalowane są rampy wjazdowe. Może być również używany jako brama do przechodzenia z jednego banku do drugiego.

Wybrana przez Polskę nowa generacja zmotoryzowanego mostu pontonowego jest kompatybilna ze wszystkimi nośnikami 8×8 eksploatowanymi w siłach zbrojnych państw członkowskich NATO. „Wyposażone w wysokowydajne zintegrowane silniki”, wyjaśnia CNIM Industrial Systems, „ich jednostki są sterowane za pomocą jednego polecenia, które zapewnia prostą i szybką konstrukcję i wykonanie przy jednoczesnym zminimalizowaniu zajmowanego miejsca przez logistykę. [pas de recours aux bateaux pousseurs auxiliaires, par exemple] oraz liczbę operatorów. Dodatkowo może być wyposażony w dwie różne rampy wjazdowe [tactique ou flottante].

READ  Polska awansuje do rangi „zaawansowanej gospodarki”

Ponadto CNIM potwierdza, że ​​PFM NG jest w powietrzu i może współpracować ze wszystkimi eksploatowanymi mostami pontonowymi. Jedną z jego mocnych stron jest to, że umożliwia przeprawę przez wody wszystkich typów pojazdów opancerzonych, w tym czołgu M1A2 Abrams, który Polska zamówiła ostatnio w 250 jednostkach w Stanach Zjednoczonych. Co więcej, pan Błaszczak tylko wspomniał o amerykańskim czołgu, aby to uzasadnić.

Nie ma wątpliwości, że ten kontrakt uzyskany przez CNIM będzie zwiastunem kolejnych. Holandia może podążać… tak samo jak… Francja, Dyrekcja Generalna ds. Uzbrojenia [DGA] Po wystosowaniu w ubiegłym roku wniosku o udzielenie informacji w ramach programu SYFRALL [Système de franchissement lourd-léger] Aby ostatecznie zastąpić PFM2. A to z co najmniej dwóch powodów: wieku tych systemów i przede wszystkim masy mieszanek SCORPION, które są znacznie cięższe od swoich poprzedników.