Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

WEC/Sebring – Hypercar: pierwsze kwalifikacje i pierwsze pole position dla Foucaulta i Ferrari

WEC/Sebring – Hypercar: pierwsze kwalifikacje i pierwsze pole position dla Foucaulta i Ferrari

Była godzina 19:20 czasu lokalnego, kiedy samochody z klasy Hypercar wjechały na tor, na długo wyczekiwane pierwsze kwalifikacje sezonu 2023. Mając problemy od przyjazdu na Florydę, Peugeot miał skomplikowany początek sesji z Mikkelem Jensenem z numerem 93, który zjechał na tor, zanim w końcu ponownie zjechał.

Ważny pierwszy raz został podpisany przez Loïca Duvala za kierownicą Peugeota nr 94 w 1’51”858. Ale bez zaskoczenia szybko wypadł Francuz Brendon Hartley (Toyota nr 8), następnie Michael Christensen (Porsche 963 nr 5), który uzyskał najlepszy czas 1’47”387.

Potwierdzając dobre usposobienie Ferrari 499P, Alessandro Pier Guidi zszedł poniżej 1’47, zanim Hartley uderzył 1’45’364, a tuż za nim uplasował się kolega z zespołu Kamui Kobayashi.

Czy tam się zatrzymamy? Cóż, nie, ponieważ Antonio Fuoco przybył, aby zatrzymać Hartleya do 0″ 291 za kierownicą swojego hipersamochodu, który uderzył w opadającego konia. Jeśli Nowozelandczyk da z siebie wszystko, by odzyskać swój dobytek, nie odniesie większego sukcesu niż jego japoński towarzysz. Ferrari, Toyota, Toyota, Ferrari, oto czołówka kwartetu, zgrupowana na 0″807.

Alex Lynn przesunął Cadillaca V-Series.R na czwarte miejsce z wynikiem 1’015, podczas gdy dwa Porsche i dwa Peugeoty spadły o ponad dwie sekundy, a nawet o trzy w przypadku numeru 93, co wydaje się budzić niepokój.

Wreszcie, w klanie korsarzy, to Glickenhaus wygrał z Vanwall dzięki Olivierowi Pla, ale wciąż 4’097 od znaku odniesienia. Jednak Vandervell 680 jest oddalony o mniej niż dwadzieścia.

Kwalifikacja do hipersamochodu

  • Podsumowanie kwalifikacji w GTE-Am tutaj
  • Podsumowanie kwalifikacji w LMP2 tutaj
READ  Lukaku jest poza Polską... i na przyszłość?