Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W środku strajku Przedsiębiorstwo Kolei Państwowych ujawnia (trochę) swój projekt Hyperloop

W środku strajku Przedsiębiorstwo Kolei Państwowych ujawnia (trochę) swój projekt Hyperloop

  • Polska firma Nevomo ogłasza podpisanie umowy z SNCF na zaprojektowanie Hyperloopa
  • Szybki pociąg może osiągnąć prędkość do 500 km/h
  • Opiera się na technologii inspirowanej technologią hyperloop Elona Muska, ale bez ograniczeń

Podczas gdy strajk w SNCF trwa, polska firma Nevomo ogłasza podpisanie umowy o współpracy z francuskim przewoźnikiem. Obydwa podmioty będą współpracować przy opracowywaniu MagRail, technologii inspirowanej Hyperloopem Elona Muska, mającej na celu umieszczanie pociągów dużych prędkości na szynach. Luc Laroche, dyrektor ds. innowacji w SNCF, wyjaśnia w komunikacie prasowym:

Mamy przyjemność podpisać niniejszy protokół ustaleń, który obejmie trzy obszary: zwiększenie wydajności istniejących pociągów towarowych do wyższych limitów załadunku i zwiększenie przepustowości naszych linii towarowych, zwiększenie przepustowości na zatłoczonych miejskich liniach pasażerskich oraz rozwój MagRail jako alternatywnej siły napędowej dla obszarów wiejskich linie w połączeniu z lekkimi pojazdami.

Według partnera Nevomo system Hyperloop może pojawić się w modelu SNCF Prędkość robocza 550 km/h, wszystko niezależnie. Prędkość, jakiej SNCF nigdy wcześniej nie osiągnęła, ale którą Chiny przekroczyły już w 2020 r. dzięki prototypowi Maglev, który może poruszać się z prędkością 620 km/h przy prędkości podróżnej i do 800 km/h przy prędkości maksymalnej.

Podobnie jak Hyperloop, ale lepiej

Technologia zastosowana przez Nevomo jest podobna do tej, którą zastosował Hyperloop Elona Muska. Pociąg nie opiera się już na kołach, lecz wykorzystuje siły magnetyczne, aby uniknąć tarcia, a tym samym utraty energii.

bardziej precyzyjne, Technologia ta opiera się na zasadzie nadprzewodnictwa. Pociągi są wyposażone w magnesy nadprzewodzące, a po torach rozmieszczone są elektromagnesy. Dzięki temu pociąg wznosi się wyżej na torze (około 10 cm) i może poruszać się szybciej.

READ  Czego możemy się spodziewać jutro po Banku Rezerw Nowej Zelandii?

Technologia Nevomo ma ogromną przewagę nad technologią Hyperloop Elona Muska: Działa na istniejącej infrastrukturze. Nawet gdyby konieczne było wyposażenie pociągów w elektromagnesy, koszty i tak byłyby znacznie niższe niż budowa całych linii.

Partnerstwo pomiędzy Nevomo i SNCF umożliwi tej pierwszej przeprowadzenie testów na dużą skalę. Dotychczas firma prowadziła testy na modelach w zmniejszonej skali (w 2020 r.) oraz na torze testowym w Nowej Sarzyźnie (od 2021 r.). Dlatego ta współpraca będzie dobrym impulsem dla badań i rozwoju.

Po stronie PKP jest wiele interesów. Francuska firma wykorzysta wiedzę specjalistyczną Nevomo, aby pozostać w czołówce technologii, ale także szybciej rozwijać się dzięki autonomicznym pociągom, nad czym firma pracuje od lat.

W oczekiwaniu na Hyperloop SNCF powinna uruchomić pociąg TGV M pod koniec 2024 roku. Ten szybki pociąg, wyprodukowany przez Alstom, ma dwie zalety: modułowość (można dodawać lub usuwać wagony według własnego uznania) i kompaktowość energetyczną (-20% zużycia energii i -32% emisji CO2).

📍 Aby nie przegapić żadnych nowości od Presse-citron, śledź nas wiadomości Google I WhatsApp.