Alstom wybrał nabywcę swojej fabryki pociągów regionalnych w Alzacji. Sprzedaży towarzyszą gwarancje działalności do 2026 roku. Związki zawodowe nieco upewniły wizerunek hiszpańskiej grupy CAF, która zdobyła kilka dużych kontraktów w Europie.
W Reichshoffen fabryka Alstom będzie miała nowego właściciela. Francuski gigant kolejowy wybrał hiszpańskiego producenta CAF dla Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, aby przejąć jego pozycję w Północnych Wogezach.
Fabryka De Dietrich Ferroviaire została założona w 1848 roku, przejęta przez Alstom w 1995 roku. W szczególności produkuje własną grupę Pociągi regionalne Coradia. Sprzedaż tej firmy około 760 pracownikom była „warunkiem zatwierdzenia przez Komisję Europejską transakcji Alstom/Bombardier”, zgodnie z komunikatem prasowym Grupy Alstom.
CAF jest już założony we Francji z fabryką w Bagnères-de-Bigorre w Hautes-Pyrénées. „Konfederacja Futbolu Afrykańskiego nadal inwestuje we Francji, umacniając swoją pozycję w tym kraju, a jednocześnie grupa wzmocni swoją działalność na rynkach niemieckich i w ośrodkach europejskich” – kontynuował wspólny komunikat prasowy. Producent jest obecny w 40 krajach i posiada inne fabryki w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Polsce, Brazylii, Meksyku i Stanach Zjednoczonych.
Personel jest nieco zadowolony?
Ich związki zawodowe wskazały CAF Preferencje W porównaniu z konkurencją w momencie przejęcia. Był to czeski producent Skoda W „wyłącznych negocjacjach” z Alstom Na początku 2021 roku.
Przedstawiciel CGT i członek konsorcjum z CFE/CGC i FO, Daniel Dreger odczuwa ulgę. Nie ma krótkoterminowych obaw o liczbę miejsc pracy. W perspektywie średnioterminowej wskazuje na referencje CAF:
„Gwarantujemy działalność biura produkcyjno-projektowego Alstom do połowy 2026 r. Pozostaniemy również w konsorcjum Alstom-Caf dla pociągów wodorowych Régiolis i Régiolis. Konfederacja Afrykańskiej Piłki Nożnej (CAF) wygrała kontrakt o wartości 1 miliarda euro na pociągi bateryjne w Niemczech, Pociągi AMLD, czyli pociągi regionalne dalekobieżne odpowiadające Alstom lub RER B z Alstom. CAF pozycjonuje się również na kilku ważnych kontraktach we Francji i Europie. „
W krótszej perspektywie związki będą musiały przystąpić do „renegocjacji umów społecznych” po zakończeniu sprzedaży, między kwietniem a wrześniem 2022 r. „Z dużej grupy przechodzimy do średniej” – zauważa Daniel Dreger.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Premier Polski Mateusz Morawiecki z wizytą w Kanadzie
Browar wypuszcza piwo w proszku
Zatrudnienie i jakość pracy na tle Europy: kontrfrancuski występ? »