Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W Reichshoffen hiszpański CAF przejął fabrykę Alstom, co było faworyzowane przez pracowników

Alstom wybrał nabywcę swojej fabryki pociągów regionalnych w Alzacji. Sprzedaży towarzyszą gwarancje działalności do 2026 roku. Związki zawodowe nieco upewniły wizerunek hiszpańskiej grupy CAF, która zdobyła kilka dużych kontraktów w Europie.

W Reichshoffen fabryka Alstom będzie miała nowego właściciela. Francuski gigant kolejowy wybrał hiszpańskiego producenta CAF dla Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, aby przejąć jego pozycję w Północnych Wogezach.

Fabryka De Dietrich Ferroviaire została założona w 1848 roku, przejęta przez Alstom w 1995 roku. W szczególności produkuje własną grupę Pociągi regionalne Coradia. Sprzedaż tej firmy około 760 pracownikom była „warunkiem zatwierdzenia przez Komisję Europejską transakcji Alstom/Bombardier”, zgodnie z komunikatem prasowym Grupy Alstom.

CAF jest już założony we Francji z fabryką w Bagnères-de-Bigorre w Hautes-Pyrénées. „Konfederacja Futbolu Afrykańskiego nadal inwestuje we Francji, umacniając swoją pozycję w tym kraju, a jednocześnie grupa wzmocni swoją działalność na rynkach niemieckich i w ośrodkach europejskich” – kontynuował wspólny komunikat prasowy. Producent jest obecny w 40 krajach i posiada inne fabryki w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Polsce, Brazylii, Meksyku i Stanach Zjednoczonych.

Personel jest nieco zadowolony?

Ich związki zawodowe wskazały CAF Preferencje W porównaniu z konkurencją w momencie przejęcia. Był to czeski producent Skoda W „wyłącznych negocjacjach” z Alstom Na początku 2021 roku.

Przedstawiciel CGT i członek konsorcjum z CFE/CGC i FO, Daniel Dreger odczuwa ulgę. Nie ma krótkoterminowych obaw o liczbę miejsc pracy. W perspektywie średnioterminowej wskazuje na referencje CAF:

„Gwarantujemy działalność biura produkcyjno-projektowego Alstom do połowy 2026 r. Pozostaniemy również w konsorcjum Alstom-Caf dla pociągów wodorowych Régiolis i Régiolis. Konfederacja Afrykańskiej Piłki Nożnej (CAF) wygrała kontrakt o wartości 1 miliarda euro na pociągi bateryjne w Niemczech, Pociągi AMLD, czyli pociągi regionalne dalekobieżne odpowiadające Alstom lub RER B z Alstom. CAF pozycjonuje się również na kilku ważnych kontraktach we Francji i Europie. „

W krótszej perspektywie związki będą musiały przystąpić do „renegocjacji umów społecznych” po zakończeniu sprzedaży, między kwietniem a wrześniem 2022 r. „Z dużej grupy przechodzimy do średniej” – zauważa Daniel Dreger.

READ  Wołodymyr Zełenski uważa obecnie, że nie da się wznowić negocjacji z Rosją
Fabryka Alstom w Reichshoffen przechodzi pod hiszpańską flagą. (Przechwytywanie Google Street View)