Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W Polsce Kraków chce zmniejszyć liczbę samochodów, aby poprawić jakość powietrza

W Polsce Kraków chce zmniejszyć liczbę samochodów, aby poprawić jakość powietrza

Przez samochody lub fabryki węgla otaczające dawną stolicę Polski, jej mieszkańcy tracą średnio trzy i pół roku średniej długości życia w porównaniu z resztą populacji.

Kraków w Polsce ma poważne problemy z zanieczyszczeniami pochodzącymi z samochodów lub okolicznych fabryk spalających węgiel. : Średnio mieszkańcy Krakowa tracą trzy i pół roku średniej długości życia z powodu zanieczyszczeń.

>> Zanieczyszczenia: Sześć pytań dotyczących stref niskiej emisji, na które narzekają kierowcy i wybrani urzędnicy

Również jedno z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie próbuje podjąć wysiłki i już zakazał prywatnego ogrzewania węglowego lub samochodów w swoim historycznym centrum. Jest pierwszą gminą w Polsce, która podjęła takie działania. Według Bartosza Piłata, jednego z szefów stowarzyszenia monitorującego jakość powietrza w Polsce, sytuacja zaczyna się poprawiać. : „Dziesięć lat temu można było porównać stężenie drobnych cząstek w powietrzu w Krakowie do New Delhi. Nadal tak się dzieje, ale nie przez sto dni w roku, jak wcześniej. Raczej przez pięć, dwanaście dni w roku”.

„Środowisko”

Aby zmniejszyć zanieczyszczenie, podjęto decyzję o zakazie poruszania się po tych ulicach starymi pojazdami od przyszłego roku. Liczba pojazdów dopuszczonych do ruchu w Krakowie będzie sukcesywnie zmniejszana. Po pełnym wdrożeniu w 2026 r. będą mogły jeździć tylko samochody benzynowe wyprodukowane po 2000 r. i samochody z silnikami wysokoprężnymi wyprodukowane po 2010 r.

Julia wysiada z samochodu, którym jeździ sporadycznie : „Myślę, że to dobrze, mówi Julia. Zwłaszcza w przypadku ruchu i zanieczyszczenia. Normalnie codziennie jeżdżę komunikacją miejską. Podobnie jak ten kierowca, ta aktywność jest bardzo popularna. Sondaże pokazują, że 75% krakowian opowiada się za nową strefą czystego transportu. Opór pochodzi z peryferii, ponieważ wielu obawia się, że na przykład nie będą już mogli dojeżdżać do pracy swoim samochodem. Bartek reprezentuje stowarzyszenie obywatelskie sprzeciwiające się nowemu posunięciu. Według niego Kraków nie może wzorować się na miastach Europy Zachodniej.

„Polskie społeczeństwo nie jest tak bogate jak na zachodzie Europy. A tych ludzi nie stać na nowy samochód”.

Bartek ma nadzieję na modyfikację wymagań, ale nie sprzeciwia się jego stosowaniu, co zapewnia znaczną redukcję stężenia drobnych cząstek w powietrzu. Ale inne konserwatywne i katolickie grupy sprzeciwiają się tej Strefie Czystego Transportu z zasady, już w imię wolności jazdy każdego. Ale ponieważ region jest zarządzany przez UE, chce narzucić swoją wolę zgodnie z tymi stowarzyszeniami „Środowisko” I jego „Neo marksizm” Do Polski…

READ  Belgia, Polska, Grecja, Węgry... Covit-19 Kraje europejskie najbardziej zainteresowane