Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

W Douai wkrótce powstała fabryka baterii elektrycznych

Plotki krążyły od tygodni. Emmanuel Macron potwierdził to w poniedziałek 28 czerwca otwierając 4miWybierz France Summit, coroczne spotkanie mające na celu zwiększenie atrakcyjności Francji dla zagranicznych inwestorów: w Douai powstanie „megafabryka” baterii elektrycznych. Ta lokalizacja znajduje się trzydzieści trzy kilometry od Dufferin, gdzie planowana jest pierwsza gigantyczna fabryka ACC, joint venture założonego przez Total i Stellantis (urodzonego w tym roku z połączenia PSA i Fiata-Chryslera).

Wyobraź sobie, pochodzenia chińskiego i japońskiego

Zakład ten jest dziełem Envision, chińskiego specjalisty od tzw. „inteligentnych” sieci energetycznych opartych na turbinach wiatrowych, co w naturalny sposób doprowadziło do prac nad magazynowaniem energii elektrycznej w bateriach. W 2018 roku Envision kupiło 80% udziałów AESC, spółki zależnej utworzonej przez japoński NEC i Nissana – ten ostatni posiada pozostałe 20%. Pozwala to Elysée przypomnieć nam, że technologia i siedziba AESC jest japońska, a nie chińska…

→ wyjaśnienie. Renault otwiera duże centrum produkcji samochodów elektrycznych na północy

Inwestycja jest znacząca, szacowana na 2 mld euro, w tym blisko 200 mln pochodzi od państwa i społeczności lokalnych. „Przypuszczam, że to są pieniądze publiczne”, głowa państwa w Douai, ogłosiła, że ​​jego fabryka Renault wraz z fabrykami w Maubeuge i Ruitz stworzą oddział ElectriCity.

Zoe Baterie zapasowe

Maubeuge, który obecnie wykorzystuje tylko 8% swojej pojemności przy 25 000 pojazdów rocznie, będzie montować zamiennik Zoé – którego koreańskie baterie LG są teraz montowane w Polsce. Model ten od 10 lat jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie.

Fabryka Envision, znajdująca się na części 270 hektarów zakładu Renault w Douai, zostanie uruchomiona w dwóch fazach. W 2024 r. moc zakładu zatrudniającego 1000 pracowników osiągnie 9 gigawatogodzin (GWh), co wystarczy do wyposażenia prawie 200 000 pojazdów rocznie. Następnie zwiększamy do 2500 miejsc pracy do 2030 r., przy wydajności 24 gigawatogodzin, czyli wyposażenia od 400 tys. do 500 tys. samochodów, co odpowiada wzrostowi Renault.

READ  Armaty Cezara, ekspozycja ekonomii wojennej

→ Przeczytaj. Renault ponownie rozpoczyna debatę na temat blokowania silnika

Perspektywy, które zadowalają związki reformatorskie, ale nie do końca uspokajają związki zawodowe, które przypominają o zagrożeniu zatrudnienia w odlewniach silników cieplnych i krytykują rząd za brak„ambicja przemysłowa”.

W dłuższej perspektywie inwestycja Envision – która mogłaby zaopatrywać innych producentów niż Renault – będzie oczywiście zależeć od reakcji rynku, co jest ogromną niewiadomą, która przyprawia wszystkich prognostów w tym sektorze o zimny pot. „Duai ma powierzchnię 40 GWh i inwestycję 3,5 miliarda euro مليار, uwaga w Elizeuszu. Ale w razie niepewności nie liczyliśmy ich”.

Wciąż jest wiele niewiadomych

Podczas gdy francuscy producenci muszą w najbliższych dniach określić swoją strategię elektryfikacji gam, Komisja Europejska ustali 14 lipca harmonogram zakończenia sprzedaży pojazdów cieplnych, z terminem na lata 2030-2040.

„Rozumiem chęć producentów do przejścia na elektryczność,Ponieważ grozi im grzywna. Ale zastanawiam się nad odpowiedzialnością krajów za tempo tej zmianyClaude Cham, honorowy prezes Fiev, Stowarzyszenie Producentów Sprzętu przekonuje. Czy zbadaliśmy wpływ pod względem miejsc pracy? „

Oczekuje się, że sektor ten będzie się dalej rozwijał, a liczba fabryk akumulatorów wzrośnie. Renault nabyło również 20% kapitału młodej firmy Verkor z siedzibą w Grenoble. Ogromne wsparcie dla tej firmy, w której Schneider i Capgemini nabyli udziały, która mogłaby uruchomić nową generację próbną w 2022 roku, przed możliwością budowy trzeciej gigantycznej fabryki we Francji, w regionie Auvergne-Rhone. – Alpy. Niewiele w porównaniu z Niemcami, europejskim centrum samochodowym, które mogłoby pomieścić dziesiątki tych ogromnych fabryk do 2030 roku.

——

4mi Wybierz szczyt Francji

► 4mi Wybierz szczyt Francji w połączeniu, W poniedziałek 28 czerwca wieczorem 120 prezesów zagranicznych firm, w Wersalu wokół Emmanuela Macrona. Ogłoszono 22 projekty inwestycyjne lub utworzono około 7000 miejsc pracy. Łączna suma 3,5 miliarda euro będzie dotyczyć stanowisk przemysłowych, badawczo-rozwojowych w przemyśle spożywczym (Mars, Mondelez, Vicky Foods itp.), zdrowiu (Biogene, Merck, Novo Nordisk itp.) lub logistyce ( Zalando) …

READ  Deportacja: bitwa o regiony

Z odbiorem 985 projektów inwestycyjnych na swoich terenach, Francja utrzymała wiodącą pozycję w Europie w 2020 roku, wyprzedzając Niemcy i Wielką Brytanię. 17% ze Stanów Zjednoczonych, 16,5% z Niemiec, 10% z Wielkiej Brytanii, 8% z Włoch, 7% z Holandii.