Jest to pierwsza tego typu w świecie heksagonalnej siatkówki, Tours Volleyball we wtorek, 29 czerwca 2021 r., sformalizowała współpracę z Mac Donald’s w celu zawarcia kontraktu „naming” dla swojej profesjonalnej drużyny na kolejne 3 lata.
„Naming” to najczęstsza praktyka w profesjonalnym środowisku sportowym, polegająca na dołączaniu nazwy marki do nazwy klubu lub struktury. We Francji znamy tę praktykę szczególnie w przypadku obiektów lub stadionów, takich jak stadion Groupama w Lyonie lub bliżej nas niż MMA Arena w Le Mans. Niektóre ligi są również oznaczone w ten sposób, jak np. pierwsza rozgrywka w piłce ręcznej kobiet, która w tym roku została oficjalnie nazwana Ligą Butgas Energy (LBE).
Jednak ta praktyka jest mniej powszechna w odniesieniu do klubów. Tym samym TVB jest pierwszym klubem, który wylądował we francuskiej siatkówce, nawet jeśli inne kluby rozważają wyjaśnienie dyrektora generalnego klubu Pascala Fossarda, który również wspomniał o powszechnej praktyce w europejskiej siatkówce: „Perugia, Loeb czy nawet wszystkie polskie kluby.”
Od przyszłego sezonu TVB oficjalnie stanie się piłką siatkówki Mac Donald’s Tours. To jest na następne 3 lata. Jeśli kwota partnerstwa pozostanie tajna (i tak pozostanie zgodnie z umową podpisaną między obiema stronami), jasne jest, że celem TVB jest zwiększenie budżetu, rzędu 2,5 mln euro w tym roku. Kiedy wielkie europejskie kluby mają budżety 12-15 mln euro, uzasadnił to Bruno Boelbri, prezes TVB (na zdjęciu po lewej).
Oczywiście TVB nie osiągnie takich etapów, a deklarowanym celem jest zwiększenie budżetu z 500 000 do 1 miliona euro w ciągu 3 lat, przyznał Bruno Bolberry, który widzi w tym nazewnictwie ważny element, ale nie jedyny. Pamiętaj, że dzisiejszy budżet TVB składa się w 60% z partnerstw prywatnych i 40% z gmin. „Musimy znaleźć inne zasoby”.
Jeśli wybór Mac Donalda można zapytać z zewnątrz iz pewnością będzie komentowany w nadchodzących dniach, to jest on w pełni uzasadniony według Bruno Poilpré, który wspomniał „Wierny partner od kilku lat”. Współpraca miała miejsce w szczególności z franczyzobiorcą Tours Bernardem Simmenauerem (na zdjęciu po prawej), właścicielem około 20 restauracji amerykańskiej firmy w okolicy. Współpracując z Mac Donald’s, ideą TVB jest również dążenie do dotarcia do młodszej widowni, zwłaszcza do osób w wieku 15-25 lat, które są również głównym celem firmy fast food.
Mateusz Jiu
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce