Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

To tyle, tablety wracają wielkimi krokami, ale na jak długo?

Rynek tabletów, po kilku latach odpuszczania, zaczyna wracać i przyciągać większe zainteresowanie ze strony innych marek niż Apple czy Samsung. Fajny powrót, ale nie ma gwarancji, że potrwa długo.

Samsung Galaxy Tab S7 FE / Źródło: Frandroid

« Naprawdę nie widzę sensu Tego rodzaju zwrotów było dużo, gdy pierwszy iPad został wydany w 2010 roku. Jednak Apple nigdy nie odpuszcza I udało mu się narzucić swoje menu jako zwykły produkt codziennego użytku. Jeśli jednak usuniemy znak jabłka, że ​​wszystko wydawało się działać dobrze, Rynek tabletów Cierpiał długą przeprawę przez pustynię.

Użytkownicy nie wykazali dużego zainteresowania. Jednak w ostatnim czasie sytuacja wydaje się zmieniać, w przypadku tabletów sektor odbudowuje się nieco bardziej niż w przeszłości. Myślimy szczególnie o grawitacji Xiaomi 5. pad Niedawno wprowadzony na rynek prawie ukradł z niego światło reflektorów iPad mini 6 (2021). Nawet Samsung, którego produkty są często uważane za najlepszą alternatywę dla iPadów, spróbował ciekawego ataku: Galaxy Tab S7 FE Stara się zadowolić swoje funkcje premium bez pobierania tych samych cen segmentu premium.

Czy powinniśmy oczekiwać, że tablety staną się modne? Dlatego odpowiadamy na to pytanie twierdząco, ale z małymi zastrzeżeniami.

Półki wracają do życia

Aby uzasadnić interes strategiczny Premiera tabletu Nokia T20HMD przesłał raport z IDC. Ten ostatni mówi, że w drugim kwartale 2020 r. rynek łupków powrócił do wzrostu po raz pierwszy od 2014 r. Po sześciu ponurych latach apatia biznesowa ustąpiła.

iPad Mini 6 (2021)

iPad Mini 6 (2021) // Źródło: FRANDROID – Anthony WONNER

Jako wskaźnik, wiedz, że Kontrapunkt Le Gabinet Podziela podobne obserwacje za pierwszy kwartał 2021 r., odnotowując wzrost sprzedaży tabletów o 53% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej – przy bardzo komfortowym udziale w rynku na poziomie 37% dla flagowego Apple’a (w porównaniu z 20% dla Samsunga, drugi).

READ  Bez wątpienia: Ziemia się ociepla

Tak więc urok tabletów jest coraz silniejszy, ale czy mają pozostać?

covid efekt

Zanim dowiemy się, czy wzrost sektora tabletów może trwać w czasie, konieczne jest pełne zrozumienie czynnika, który pozwolił Wzmacniać z sektora. Kiedy kryzys Covid-19 był w pełnym rozkwicie w 2020 r. – roku, w którym przeżyliśmy blokady i godziny policyjne – wiele produktów technologicznych radziło sobie dobrze. Wiele osób starało się wyposażyć siebie, aby móc pracować i mieć więcej spokoju w domu. Tablety z powodzeniem wykorzystały tę niszę, o czym świadczą powyższe statystyki.

Kontrapunkt wyjaśnia, że ​​„Główni producenci tabletów zwiększyli produkcję i dostawy w 2020 r., aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniuFirma pisze też, że Apple i SamsungWydaje się, że skorzystała na mniejszej konkurencji na tym rosnącym rynku. Wielu graczy w branży tabletów ograniczyło lub zakończyło swoją działalność w przeszłości[…] ».

Ambicje Xiaomi dotyczące swędzących włosów – Już numer 2 na świecie na smartfonach Na rynku tabletów udowadnia to, że konkurencja będzie teraz coraz bardziej zaciekła.

Jasne dni dla tabletów, naprawdę?

Wydaje się, że najcięższy okres kryzysu wywołanego pandemią już za nami, gdyż nasze społeczeństwa (mniej więcej) są przyzwyczajone do życia Karnet zdrowotny. W związku z tym nie jest nielogiczne wyobrażanie sobie, że popyt ponownie zacznie spadać. Ponieważ ludzie są mniej ograniczeni do domu, mogą chcieć mniej się wyposażać. Co więcej, z marketingowego punktu widzenia kreowanie tej potrzeby jest wyzwaniem dla marek. Innowacje wydają się trudniejsze do wprowadzenia i wyświetlenia na tabletach niż na przykład na smartfonach.

Chcąc pochwalić zalety smartfona, producent często podkreśla swój aparat. Na tablecie to bardzo anegdotyczny standard – o ile przednia kamera zapewnia wystarczającą jakość wideorozmów. Niezależnie od modelu profesjonalnego czy półprofesjonalnego, panele niekoniecznie są zainteresowane szukaniem maksymalnej mocy, ponieważ bardzo duża część konsumentów chce przede wszystkim wygodnego urządzenia Ich seriale i filmy SVoD.

Widok z przodu Xiaomi Pad 5

Widok z przodu Xiaomi Pad 5 // Źródło: Frandroid

Autonomia, póki jest prawdziwa, prawdopodobnie również nie będzie decydującym kryterium.aprioryczniePonieważ zwykle używamy tabletów głównie w domu lub w wyposażonych placówkach. Nieczęsto zabiera się tego typu produkty do samolotu na wieczorne wyjście do baru lub na piknik.

READ  Free stale aktualizuje swój wzmacniacz WiFi

Dlatego marki z pewnością postawią na jakość ekranu i ulepszenia oprogramowania, aby zachęcić do zakupu. W pierwszym przypadku branża oferuje już płytki o wysokiej wydajności i przystępnej cenie. Chociaż wciąż jest miejsce na ulepszenia, wielu użytkowników jest w pełni zadowolonych z jakości wyświetlania nowoczesnych tabletów. W ciągu sekundy każdy konsument może spodziewać się co najmniej dwóch do trzech lat aktualizacji, aby nie zauważył, że jego urządzenia pozostają w tyle.

Wszystko to sugeruje, że użytkownicy nie będą odnawiać swoich tabletów tak szybko, jak smartfony – co zresztą jest dobre dla środowiska.

Cnotliwe miasto?

Dlatego większość marek może nie próbować wypuszczać nowego tabletu co roku. Weźmy przykład Xiaomi. Pad 5 ma już mocne argumenty za pieniędzmi, by sprzedawać je jak ciepłe bułeczki. W związku z tym ma potencjał, aby odnotowywać dobrą sprzedaż przez wystarczająco długi czas i uniknąć konieczności pośpiechu marki w przyszłym roku, aby wypuścić Billboard 6. Jest prawdopodobne, że będzie miał czas na dostarczenie naprawdę ważnych wiadomości w porównaniu z poprzednią generacją.

Trzeba przyznać, że jest to niewątpliwie utopijna propozycja, biorąc pod uwagę szaleństwo rynku technologii i korporacyjnych modeli ekonomicznych. Problem jest jednak nadal realny: ożywienie rynku tabletów może pozostać tylko zaklętym łukiem. Aby nadal wracać do kształtu tego sektora, bez wątpienia trzeba do niego podejść z innym podejściem niż smartfony.