Dochodzenie parlamentarne w sprawie Focus Media (które usłyszą przemysłowcy Vincent Polloré, Bernard Arnault i Xavier Neal w dniach 19-21 stycznia), propozycja Marine Le Pen i Erica Zemmoura, aby sprywatyzować kanały publiczne lub znieść opłaty licencyjne, nadawanie publiczne bez zrównoważonych zasobów po 2022 r. … Media I jej wpływ na debatę publiczną będzie w centrum tej kampanii prezydenckiej.
→ Przeczytaj. Skup media w wizjerze senatorów
W tym kontekście, nawiązując do duszącego przejęcia telewizji publicznej przez autorytarne reżimy na Węgrzech, w Czechach i Polsce, Delphine Ernott, prezydent France Télévisions, przez rok stojąca na czele Europejskiej Unii Radia i Telewizji (EBU) otworzyła Środa 12 stycznia Konferencja Europejska „TélésVisionsPubliques” zorganizowana przez Salle Pleyel w Paryżu, z wezwaniem do mobilizacji„Nagły wypadek” Twarzdo „Naszym demokracjom zagraża dziś straszne zamieszanie w mediach”..
Niebezpieczeństwo „rozszczepionych baniek myśli”
W całej Europie, sieci społecznościowe,przez Niewłaściwe wykorzystanie danych i wykorzystanie algorytmów ma „Cele czysto komercyjne”i Zamykanie obywateli w dzielących myślowych bańkach i „podważanie zaufania do informacji docierających do obywateli”, Ona wskazuje.
Pozostali oskarżeni: „kanały informacyjne” kto obstawia? „iskierkowe dyskusje”, a niektóre z nich „Stałem się łańcuchem opinii, żeby nie powiedzieć opinii”. Odniesienie do CNews, kontrolowanego przez przemysłowca Vincenta Bollory’ego, podejrzanego o prowadzenie kampanii na rzecz skrajnie prawicowego kandydata Erica Zemmoura.
„Służba publiczna nie będzie pluć na podatników codziennie przy śniadaniu”. Jeśli przybędzie do Pałacu Elizejskiego, powiedział ten ostatni zgodnie ze swoimi życzeniami dla prasy w poniedziałek 11 stycznia.
Wezwanie do potężnego audiowizualnego
W obliczu tego zastraszenia i rosnącej polaryzacji debaty publicznej, sympozjum zaapelowało o silne publiczne nadawanie. „Zastanawiamy się, jak wzmocnić zarządzanie mediami publicznymi”, „Zapewnienie niezależności rynku mediów” i „działać przeciwko wszelkim rodzajom ingerencji” przez „Ustawa o wolności mediów”, Komisarz europejski Thierry Breton wyjaśnia szczegóły, podczas gdy Francja przewodniczy Europie przez sześć miesięcy.
Kwestionowanie usług publicznych jest równoznaczne z zakwestionowaniem głównego źródła finansowania francuskiej twórczości kulturalnej.Minister Kultury Roslyn Bachelot dodała.
Niezabezpieczone opłaty
„Oprócz kanałów prywatnych i ruchu fokusowego, który obserwujemy, istnieje potrzeba solidnej usługi audiowizualnej” Kto ma zawód? Aby zjednoczyć wszystkich obywateli, skądkolwiek pochodzą, Roch-Olivier Maitre, prezes Arcom (wcześniej CSA), poinformował. „Równowaga całego sektora opiera się na zachowaniu tej dwoistości”, nalegał, przypominając o potrzebieBezpieczne, zrównoważone i dynamiczne finanse, dostosowane do zmieniających się zastosowań.
→ wyjaśnienie. Przyszłość audiowizualnych opłat licencyjnych pozostaje do ustalenia
W tym miejscu uderza but, ponieważ nałożony na niego podatek mieszkaniowy zniknie w 2023 roku. Kilkakrotnie Delphine Ernott opowiadała się za tym, aby nie brać tego pod uwagę. „koszt”, ale jeden „Inwestowanie w przemysł kulturalny o znaczeniu i korzyściach ekonomicznych w całej Francji”. Według badania zleconego przez grupę publiczną, w telewizję publiczną zainwestowano 1 euro Trzy euro PKB we wszystkich regionach.
Uznana telewizja publiczna w Europie
We Francji, według Ankieta interaktywna Harris „Francuski i telewizja: wyjątkowa perspektywa w Europie? Opublikowano w środę Tylko 9% respondentów uważa, że zniknięcie telewizji publicznej będzie przede wszystkim „Zdobywanie Siły Nabywczej”, Chociaż 69% uważa to za tak „Utrata różnorodności i jakości informacji” i 64% Niedobór w życiu codziennym.
W tym samym badaniu, przeprowadzonym w sześciu krajach, od 74% (w Polsce) do 89% (w Wielkiej Brytanii) Europejczyków uważało, że ważne jest posiadanie kanałów publicznych w ich kraju, przy czym Francja zajmuje najwyższe miejsce w rankingu (85 proc.). Uczestnicy lepiej postrzegają kanały publiczne (71% pozytywnego wizerunku w porównaniu do 67% kanałów prywatnych we Francji) i chwalą ich filmy dokumentalne (75% we Francji) lub programy informacyjne (69%).
Podczas sympozjum omówiono wyzwania technologiczne lub demokratyczne, zaczynając od potrzeby lepszego radzenia sobie „Zapomniana Francja” i nawiązać kontakty z młodzieżą na platformach. Strategia przenoszenia zespołów na całym terytorium BBC zwróciła uwagę w szczególności prezesa France Télévisions.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce