Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Skoda podkreśla swoją cyfrową ewolucję za pomocą Skody X Center

Skoda podkreśla swoją cyfrową ewolucję za pomocą Skody X Center

Równolegle z epoką elektryczności Skoda Przyspiesza również w obszarze cyfrowym, zwłaszcza w zakresie cyfryzacji swoich usług. W tym celu podjęła się modernizacji swojego centrum badawczego założonego w 2017 roku w Pradze. Od tego czasu celem tej struktury jest tworzenie i doskonalenie narzędzi cyfrowych związanych z mobilnością. Tak więc ta zmiana pociąga za sobą zmianę tytułu: „Skoda Auto DigiLab” ustępuje miejsca Skoda X „. Think tank opracował już kilka projektów, takich jak stacje ładowania Chakratec, skutery BeRider do car-sharingu w Pradze, czy nawet prywatne samochody do wynajęcia HoppyGo (dostępne tylko w Czechach, Słowacji i Polsce). Aby rozpocząć tę cyfrową rewolucję skoncentrowaną na mobilności, Škoda zaprojektowała narzędzia cyfrowe na pokładach swoich pojazdów, aby sprostać potrzebom swoich klientów.

zestaw nowości

I tak z zapłacić za parkowanie i zapłacić za paliwo, Producent umożliwia swoim klientom bezpośrednie płacenie za parking i paliwo przez System informacyjno-rozrywkowy Skody. Usługa płatności za paliwo wykorzystuje GPS pojazdu do wykrywania lokalizacji i prosi klienta o wprowadzenie numeru dystrybutora. Ten zautomatyzowany proces eliminuje konieczność stania w kolejce do zapłaty, co upraszcza proces realizacji transakcji. Płatność za paliwo jest w fazie testów w Niemczech, Danii i Luksemburgu. Usługa wkrótce będzie dostępna w Holandii, Belgii, Austrii i Szwajcarii (11 krajów zapowiedzianych do końca 2023 r.). Podobnie Pay to Park automatycznie identyfikuje parking i automatycznie obsługuje płatności. Klient może również rozszerzyć swoją pozycję. Usługa jest dostępna w Skandynawii, Niemczech, Belgii, Austrii, Szwajcarii i we Włoszech. Inne rynki, które wkrótce będą gotowe, to Czechy, Hiszpania, Francja, Holandia, Słowenia i Węgry (łącznie 15 krajów ogłoszonych do końca 2023 r.).

Ponadto Škoda chce zaoferować swoim klientom ofertę serwisową, dostępną podczas ich podróży. Jest dostosowywany na podstawie lokalizacji GPS pojazdu, często używanych tras i innych danych pojazdu. Oferty te są wyświetlane bezpośrednio w systemie informacyjno-rozrywkowym pojazdu, a klienci muszą potwierdzić, czy zostały wykorzystane, dotykając lub skanując kod QR na ekranie. Następnie otrzymają kod kreskowy e-mailem lub za pośrednictwem aplikacji MySkoda, który można wymienić na wybrany produkt lub usługę (stacje benzynowe, napoje, sklepy wielobranżowe itp.). Ta usługa jest dostępna w Niemczech, Czechach, Austrii, Polsce, Finlandii, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii. Wkrótce będzie również dostępny we Francji i we Włoszech.

Klucz do recyklingu

Wreszcie Skoda pracuje nad przedłużeniem żywotności akumulatorów elektrycznych i ich recyklingiem. Tym samym już wkrótce producent przeprowadzi w Czechach testy przenośnego systemu magazynowania energii. W szczególności jest to zasobnik energii, który może pomieścić do 48 starych akumulatorów Skoda Enyaq iV. Jednocześnie można podłączyć pięć pojazdów. Dzięki zainstalowaniu w tego typu stacji ładującej akumulatory zapewniają do 15 dodatkowych lat działania. Należy pamiętać, że sama skrzynka może być zasilana z sieci lub poprzez panele fotowoltaiczne. To narzędzie będzie oferowane wyłącznie klientom profesjonalnym (handlowcom, MŚP itp.) i będzie dostępne za niewielką kwotę około 130 tysięcy euro. Nie podano daty premiery.

READ  Arnold Schwarzenegger odwiedza Auschwitz z misją położenia kresu nienawiści i spotyka ocalałego z Holokaustu