Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rozsmaruj to lub watę cukrową bez cukru, możliwe

Rozsmaruj to lub watę cukrową bez cukru, możliwe

SIAL, ważne targi branży spożywczej, odbyły się w ostatnich dniach na północ od Paryża. Firmy wprowadziły obiecujące nowe produkty z mniejszą ilością cukru lub wcale.

Zakończenie oklasków dla edycji Międzynarodowych Targów Spożywczych (SIAL) w 2022 roku. Tysiące wystawców zdemontowało swoje stoiska, które zostały zainstalowane w ostatnich dniach w Villepinte Exhibition Centre na północ od Paryża, gdzie odbyła się główna wystawa światowego przemysłu spożywczego. Co dwa lata kupujący i producenci przemierzają budynek w poszukiwaniu kolejnych trendów konsumenckich. Bezglutenowe, bez laktozy, bez soli, bez dodatków… W tym roku na wybiegach na wielu opakowaniach pojawiły się obietnice „darmowe”.

Nie należy zapominać o poszukiwaniu nieśmiertelnego cukru, często potępianego z powodu jego nadmiaru. Mniej cukru, bez cukru rafinowanego, bez cukru białego, bez dodatku cukru lub w ogóle, niektóre firmy zakazują cukru (przynajmniej częściowo). Nawet w dżemie. Francuska firma Lucien Georgelin, dobrze już znana klientom supermarketów, skorzystała z Sial, aby zaoferować swoje nowe opakowanie dżemu (prawie) „bez dodatku cukru”; słowna sprzeczność Raczej jest przedstawiany jako „przetwór owocowy”, a nie jako dżem, ponieważ zgodnie z prawem nie można go nazwać dżemem poniżej pewnego progu cukru.

Na etykiecie morele zawierają 25 gramów cukru na 100 gramów produktu, truskawki 15 gramów, a jagody spadają do 11 gramów. Tradycyjny cukier został zastąpiony naturalnym błonnikiem, nad recepturą, nad którą firma pracowała od kilku miesięcy. To nie wystarczy, aby zirytować konsumenta, zapewniamy, nawet jeśli słowo dżem nie jest napisane nigdzie na słoiku.

„Konsument skupia się na poziomie cukru i owocu” – potwierdza dyrektor handlowy Stefan Gullit. Nowy, zapieczętowany produkt Luciena Georgelina, jeszcze niedostępny, powinien pojawić się we francuskich sklepach w ciągu dwóch miesięcy.

włókno mniszka lekarskiego

Ze swojej strony zbyt dobry zjadł watę cukrową. Tu nie ma karnawału, tylko torebka na cukierki przeznaczona dla supermarketów. Błonnik mniszka lekarskiego zastępuje tradycyjny cukier, dzięki czemu obiecuje do 90% mniej cukru niż jego odpowiedniki.

READ  Fakty: Wzmacnia zespół zarządzający dwoma głównymi funkcjami

Produkt, który powstał z „pomyłki”, wyjaśnia Emilie Jennifer, dyrektor ds. marketingu. Francuski producent „przekąsek” chciał zrobić słodzik z tego włókna mniszka lekarskiego i uzyskać nić przypominającą watę cukrową. Dzięki swojej najnowszej innowacji, która zdobyła nagrodę w Sial, Toogood chce uwieść rodziców, którzy obserwują dietę swoich dzieci.

Uwodzenie młodych rodziców to także cel greckiej firmy Stayia Farm i jej płatków słodzonych miodem, z mniej niż 10 gramami cukru na 100 gramów produktu, trzy razy mniej niż klasyczne referencje na półkach. Żółw po belgijskiej stronie również obniżył poziom cukru w ​​swoich płatkach i stawia na cukier trzcinowy. „Istnieje ogromne zapotrzebowanie ze strony konsumentów na ograniczenie cukru, niekoniecznie bez cukru”, mówi Laurence Meeus, współzałożyciel marki. Firma oferuje płatki kukurydziane z gorzkiej czekolady zawierające 15,1 grama cukru, a ostatnio wprowadziła na rynek płatki zbożowe „o niskiej zawartości cukru” zawierające zaledwie 2,7 grama.

„Musisz też dać smakowi czas, żeby się przyzwyczaić” – kontynuowała. „Kiedy duże marki zmniejszą wagę z 30 do 25 gramów, być może uda nam się jeszcze bardziej obniżyć wagę”.

Gwiazdą wszystkich tych obietnic jest niewątpliwie dyfuzja, wysoce symboliczny produkt. Żółw ma swój własny, jest zrobiony tylko z orzechów laskowych i czekolady, ale konsystencja bardziej przypomina puree orzechowe. Polska marka Feel Fit (Newtrition) oferuje słoik bez dodatku cukru, podobnie jak bezcukrowa londyńska wersja Diablo. Z ambicją, w tych dwóch ostatnich przypadkach, zbliżyć się do zwykłej tkaniny. Cukier został zastąpiony maltitolem, sztucznym słodzikiem pozyskiwanym ze skrobi pszennej lub kukurydzianej (przez słodzik rozumiemy substancję nadającą słodki smak, nie będącą cukrem).

Erytrytol i ksylitol

Xucker wylądował za Renem i opracował gamę opartą na produkowanych przez siebie słodzikach. Niemiecka firma sprzedaje czekoladę mleczną lub gorącą czekoladę w proszku na bazie ksylitolu, naturalnego słodzika z drewna brzozowego, a także ketchup na bazie erytrytolu. Nic nie jest ukryte: są wyraźnie widoczne z przodu opakowania. Ponieważ konsument, który sprawdza etykiety, może czasami przeoczyć te słodziki. Aby to zrównoważyć, „Stewia stopniowo zastępuje słodziki w nowych odmianach”, wyjaśnia Inas El Maghraoui z Diablo, która produkuje w obfitości produkty bez cukru.

READ  Podział: Dolar amerykański nieznacznie spada, ponieważ dane o zatrudnieniu ADP nie są zgodne z szacunkami

Aby przeglądać ideę natury, inni stawiają na owoce. Na przykład tureckie tabletki Natural Food Mom używają soku jabłkowego. Mrożona herbata Vidas z Bułgarii zawiera mniej niż 6 gramów cukru na 100 mililitrów, dzięki koncentratom owocowym, które są jedynymi słodzikami. Napój sprzedawany tylko w Bułgarii ma nadzieję przekroczyć granice kraju po Sial. „Konsumenci nie chcą ograniczać się smakowo. Chcą czegoś niezbyt słodkiego, ale jednocześnie dobrego” – mówi przedstawiciel bułgarskiej firmy. Kompletne równanie do rozwiązania przemysłu spożywczego.

Jeremy Bruno Dziennikarz BFMTV