Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rozrywka — Netflix przejmuje pierwsze studio gier wideo

opublikowany

Amerykański gigant nadawczy potwierdza zainteresowanie rynkiem gier wideo. Platforma dąży do dywersyfikacji, aby zatrzymać swoich abonentów.

Netflix kupił kalifornijskie studio Night School, które zyskało rozgłos dzięki stworzeniu nadprzyrodzonego thrillera Oxenfree.

Reuters

Netflix ogłosił przejęcie swojego pierwszego studia gier wideo we wtorek wieczorem, ponieważ gigant streamingowy chce rozszerzyć swoje imperium w tym bardzo lukratywnym segmencie. Firma nabyła kalifornijskie studio Night School, które zyskało na znaczeniu dzięki stworzeniu thrillera o nadprzyrodzonych właściwościach Oxenfree.

Platforma, która zbudowała swój sukces na dystrybucji na żądanie filmów, seriali, filmów dokumentalnych, a ostatnio reality show, ogłosiła swoje ambicje w branży gier wideo. Wspomniała o celowaniu w pewne różnice w wirtualnych grach szczególnie popularnych filmów lub seriali.

Netflix powiedział, że „doskonałość artystyczna i uznana wiedza specjalistyczna” szkoły wieczorowej sprawiają, że jest „nieocenionym partnerem”. Ze swojej strony współzałożyciel kalifornijskiego studia Sean Krankel mówił o „surrealistycznym zaszczycie”, kiedy został pierwszym twórcą gier wideo, który dołączył do Netflix, w poście na blogu.

Zatrzymaj swoich subskrybentów

Netflix już zapowiadał, że dostęp do gier będzie wliczony w abonamenty swoich klientów. Zdaniem wielu analityków, szczególnie ważne dla grupy jest utrzymanie abonentów w czasie, gdy konkurencja w jej podstawowej działalności stała się bardziej napięta.

Grupa eksperymentowała już z wirtualnymi grami, wyemitując w 2018 r. w pełni interaktywny odcinek antycypacyjnej serii Black Mirror oraz wydając darmową grę mobilną opartą na popularnym serialu Stranger Things. Kolejnym wyzwaniem jest szczególnie zacięta konkurencja w sektorze gier wideo, w którym Netflix niekoniecznie ma techniczne możliwości strumieniowania gier z wyższej półki.

W sierpniu grupa poinformowała, że ​​rozpoczęła testowanie swoich możliwości w tym obszarze z użytkownikami w Polsce. Netflix wyznaczył również doświadczonego eksperta branży Facebooka, Mike’a Verdu, aby pokierował zespołem ds. gier wideo. Jak wynika z badania opublikowanego pod koniec kwietnia przez firmę konsultingową Accenture, szybko rozwijający się rynek gier wideo osiąga obecnie ponad 300 miliardów dolarów sprzedaży na całym świecie.

(Francja Agencja prasowa)

READ  Quinté PMU - PRIX DE L'AUTOROUTE DE L'OUEST 5 KWIETNIA 2022