Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Projekt został porzucony: w 2024 r. nie dojdzie do fuzji Soudal-Quick Step i Jumbo-Visma

Projekt został porzucony: w 2024 r. nie dojdzie do fuzji Soudal-Quick Step i Jumbo-Visma

Ostatecznie nie będzie fuzji. Projekt, który miał łączyć konfiguracje Soudal-Quick Step i Jumbo-Visma, został porzucony. „Chcemy być gotowi stawić czoła przyszłości organizacyjnej, finansowej i sportowej po epoce Jumbo jako głównego sponsora. W trakcie tego procesu doszliśmy do wniosku, że połączenie z Soudal-Quick Step nie jest najlepszą opcją. Zobaczymy później, która opcja jest najlepsza„, napisano w wiadomości od Jumbo-Visma, zespołu Duńczyka Jonasa Wingegaarda, dwukrotnego zwycięzcy Tour de France.

Akcjonariusze obu zespołów spotkali się tego lata, aby rozważyć fuzję jako reakcję na zbliżające się wycofanie Jumbo ze stanowiska sponsora i chęć Patricka Lefebvre, dyrektora Soudal, aby po 30 latach na czele kolarstwa cofnąć się o krok. drużyna.

Projekt ten szybko wywołał sensację, zwłaszcza w Soudal, gdzie kierowcy i członkowie zarządu obawiali się utraty wielu stanowisk pracy. dla nich, „Oczywiście, że komfort króluje„, napisała w sobotę gazeta Le Soir.

Pojawiły się także pytania o charakterze sportowym, w szczególności o możliwość współistnienia Jonasa Vingegaarda i Belga Remco Evenepoela, lidera Soudal Quick Step, których łączy wspólny cel, jakim jest wygranie kolejnego Tour de France.

Remco Evenepoela i Jonasa Vengegaarda

Źródło: imago

Licencje i sprzęt… zbyt skomplikowany plik?

Wreszcie, według wielu belgijskich mediów, to właśnie złożoność sprawy spowodowała fiasko projektu łączącego dwie największe konstrukcje na świecie. Przykładowo nowy podmiot musiał skompletować i opłacić licencje UCI do 19 października, a to termin uznawany za zbyt krótki. Kwestia sprzętu również była drażliwa, ponieważ Evenepoel miał wyłączny kontrakt z American Specialized, podczas gdy Jumbo chciał kontynuować współpracę z Cervelo.