Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Polska stawia się na wojnę, aby pomóc Ukrainie w eksporcie pszenicy

Polska stawia się na wojnę, aby pomóc Ukrainie w eksporcie pszenicy

W czasie pokoju większość ukraińskiej pszenicy zebranej tego lata będzie eksportowana przez porty czarnomorskie. Ale konflikt na Ukrainie Uniemożliwia to dostęp strategiczny A Polska schodzi z wojny, aby pomóc sąsiadowi eksportować pszenicę transportem drogowym i kolejowym. „Dziennik „Wall Street” .

Warszawa szacuje, że w czasie pokoju Ukraina będzie mogła przewozić w swoich granicach jedną trzecią miesięcznego eksportu pszenicy, czyli dwa razy więcej niż obecnie. Polski rząd, który od dawna liczy na przejęcie ukraińskich towarów, umożliwił dostęp do swoich portów na Bałtyku sąsiednim krajom.

Wezwanie do Brukseli i wzmocnienie w urzędzie celnym

Ale na razie unikanie barier Morza Czarnego pozostaje prawdziwym wyzwaniem logistycznym na kontynencie. Po pierwsze, trasa różnych linii kolejowych w Polsce i na Ukrainie komplikuje przewóz towarów do UE. Polska zwróciła się do Komisji Europejskiej o pomoc w znalezieniu sprzętu potrzebnego do przesyłu pszenicy między dwiema sieciami kolejowymi.

Jednak po przekroczeniu granicy ukraiński eksport podlega serii kontroli stanu zdrowia, aby upewnić się, że spełnia europejskie standardy jakości. Jednak punkty kontrolne są przepełnione ekwipunkiem, tworząc niekończące się kolejki i przeszkody. Jak podaje Wall Street Journal, Polska przyspieszyła rotację swoich celników, którzy teraz filtrują towary 24 godziny na dobę.

Ponadto rosyjskie bombardowania dróg i kolei utrudniają przewoźnikom znalezienie odpowiedniego ubezpieczenia, podkreśla amerykański dziennik. Ukraina i Polska próbują rozwiązać ten problem, tworząc joint venture, aby ubezpieczać przewoźników.

Brak kierowców ciężarówek

Kolejnym wyzwaniem jest znalezienie większej liczby kierowców ciężarówek w Polsce. Jeśli kraj polegał normalnie? Ukraińscy imigranci Wielu z nich wyruszyłoby do walki w swoim kraju o zapewnienie frachtu.

Wysyłanie pszenicy przez porty Dunaju i Rzymu nad Morzem Czarnym jest realistyczną alternatywą dla transportu lądowego, ale te trasy są już zatłoczone. Kilka tygodni temu Początek żniw Skończył się czas polewania olejem przekładni na polskiej granicy Światowy kryzys żywnościowy.

READ  Polska przejmuje budynek Liceum Rosyjskiego w Warszawie w Moskwie