Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Podróżuj, aby zaoszczędzić pieniądze na zakupach

Podróżuj, aby zaoszczędzić pieniądze na zakupach

Oto sposób na zaoszczędzenie pieniędzy, o którym być może nie pomyśleliśmy: Wybierz się do Polski na zakupy. Powiedziałeś głupio?

W obliczu inflacji dotykającej Wielką Brytanię duet YouTuberów wpadł na (oczywiście niedorzeczny, a zarazem straszny dla klimatu) pomysł wyjazdu do Polski na zakupy. Cel: sprawdzić, czy potrafi zaoszczędzić. Rezultat: Pomimo ceny biletów lotniczych i zakwaterowania na miejscu, Josh Peters i Archie Manners kupili je po cenie niższej niż w Wielkiej Brytanii.

Podróżuj, aby zaoszczędzić pieniądze na zakupach

Po wybraniu kierunku podróży i supermarketu (Polska jest jednym z najtańszych krajów, do których można latać z Wielkiej Brytanii i ma sieć supermarketów Lidl), nadszedł czas, aby dwójka przyjaciół zabrała się do rzeczy. Kierunek do Clapham w południowym Londynie, gdzie dwaj Anglicy kupili 135 artykułów ze średniego koszyka tworzonego przez rząd, składającego się z reprezentatywnych artykułów, takich jak chleb, jajka i mięso. Całkowity koszt: 164,47 GBP lub 188,77 EUR. Po zakupie dwóch biletów w obie strony (jedna sztuka bagażu rejestrowanego wliczona w lot powrotny wyłącznie do przewożenia artykułów spożywczych) tanią linią lotniczą Ryanair za 47 GBP (53,85 EUR) i wydaniu 8,55 GBP (9,80 EUR) na pobyt w schronisku młodzieżowym, dwóch mężczyzn poleciało do Poznania, piątego pod względem liczby ludności miasta w Polsce. Po przybyciu na miejsce Josh i Archie poszli do sklepu Lidl, aby kupić ten sam koszyk towarów za 96,75 funtów (111,05 euro). Werdykt: użytkownicy YouTube zaoszczędzili 67,72 GBP (77,60 EUR). Ale czy cała operacja jest opłacalna? Tak: wszystkie koszty są wliczone w cenę, a obaj YouTuberzy zaoszczędzili nieco ponad 12 funtów (13,75 euro).

Zwracam uwagę na absurdalną sytuację

Zostało już wcześniej zadane codzienna poczta Mówiąc o swoich doświadczeniach, Josh Peters i Archie Manners powiedzieli, że przede wszystkim chcieli podkreślić absurdalność sytuacji: „To nie jest sugestia, w jaki sposób ludzie mogą oszczędzać pieniądze. Jest to raczej podejście mające na celu uwypuklenie absurdalnej sytuacji, w której się znajdujemy w odniesieniu do rozwoju inflacji. Nigdy nie staramy się zajmować żadnej strony ani nie wysyłać komunikatu politycznego. Bardziej interesuje nas zadawanie pytań i robienie tego w zabawny sposób. Przede wszystkim chcemy bawić. To jest nasz główny cel. Ale jeśli uda nam się przekazać trochę informacji i dać ludziom do myślenia, to świetnie. Obaj młodzi mężczyźni wyjaśnili: „To oczywiście śmieszne. Nikt nie ma czasu na podróżowanie do Polski na zakupy, ale to jest duża wada .”

READ  W Cannes epicka akcja ratowania ukraińskich uchodźców w reżyserii polskiego reżysera