Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Podbij przestrzeń, kafelek po kafelku

Podbij przestrzeń, kafelek po kafelku

🚀🌌 Odkryj „Planet Unknown”, ekscytującą grę, w której umieszczasz poliomino, zbierasz i osiągasz cele. 🧩🚀🌟


Nieznana planeta

⚠️ ostrzeżenie : W ramach naszego podejścia do przejrzystości chcielibyśmy poinformować, że nie otrzymaliśmy żadnego uznania za tę grę Kupiliśmy lub pożyczyliśmy sami I tutaj dzielimy się naszym niefiltrowanym doświadczeniem. Przedstawiamy pozytywne i negatywne strony gry zgodnie z naszymi oczekiwaniami, standardami i doświadczeniami.


„Planet Unknown” to wciągająca gra planszowa, w której gracze używają wielu kształtów, zbierają zasoby i osiągają cele. Został nominowany do Spiel des Jahres 2023 w Kenner, czyli w kategorii „Gourmet”. Ten artykuł przedstawia wersję deluxe gry, która zawiera planszę ser Specjalny selektor polyomino i żyroskopu o nazwie Stacja Kosmiczna Susan

Nie, to nie jest talerz serów

Na początku gry każdy gracz otrzymuje planetę oraz planszę kompanii. Gracze mogą wybrać grę z tymi samymi planetami i firmami lub użyć wariantów, aby uzyskać asymetryczne wrażenia z gry.

Cele są losowo losowane i umieszczane między wszystkimi, tworząc rywalizację o te cele z ich sąsiadami i najbliższymi sąsiadami.

Podczas swojej tury aktywny gracz obraca stację kosmiczną Susan, aby wybrać magazyn oferujący dwa rodzaje płytek. Każdy gracz bierze jedno z dwóch pól przed sobą i umieszcza je na swojej planecie. Pierwsze płytki układamy na zewnątrz, kolejne układamy prostopadle do już ułożonej płytki.

Jeśli kafelek zawiera meteoryt, zostanie na nim umieszczony symbol meteorytu.

Na każdym kafelku znajdują się dwa żetony zasobów. Kody te umożliwiają zwiększenie odpowiednich wskaźników w zarządzie firmy. Zasoby to:

  1. CIV (kopuły): Niektóre poziomy pozwalają dobrać stos kart i wybrać jedną. Natychmiastowe nagrody lub ulepszenia punktacji są dostępne w późnych fazach gry.
  2. Woda: Aby zwiększyć ten suwak, umieść wodnistą część poliomino na lodzie. Punkty zdobyte za osiągnięcie szczytu są ważniejsze niż inne kolumny.
  3. Łazik: Umożliwia umieszczenie łazika na planecie lub przemieszczanie go. Łaziki pozwalają zbierać kapsuły życia lub meteoryty.
  4. Biomasa: Pozwala wygrać i natychmiast umieścić blok biomasy o rozmiarze 1, aby wypełnić luki.
  5. Moc: Zwiększa jeden z suwaków odpowiadający ikonom otaczającym ten teren.
  6. Technologia (Tech): Odblokowuje określone poziomy trwałej technologii.
READ  Założyciel miliardera Amazon, Jeff Bezos, poleci w kosmos w przyszłym miesiącu. Przestrzeń względności wygrywa 650 milionów dolarów za większe rakiety drukowane w 3D

Wielokolorowe bonusy pozwalają na zwiększenie dowolnego suwaka o jeden poziom.

Punktacja końcowa (medale)

  1. Planeta: Każdy pełny rząd lub kolumna bez meteorów jest wart od 1 do 3 medali.
  2. Firma: Każdy suwak pozwala wygrać liczbę medali wskazaną na dole suwaka.
  3. Rogi i meteory: Każda zebrana kapsuła ratunkowa zapewnia 1 medal. Trzy zebrane meteory są również warte jednego medalu.
  4. CIV: Niektóre karty CIV są warte medali lub punktów na koniec gry.
  5. Bramki: Każdy gol daje 5 medali.

Budowanie baz na Księżycu i Marsie: genialne wyzwanie

Budowa bazy księżycowej to ogromne wyzwanie. Pomiędzy elektrycznością, pojazdami i siedliskami przemysł kosmiczny ciężko pracuje nad rozwojem niezbędnych technologii.

„To trochę jak mistrzostwa świata w inżynierii” Neil Davis z Dynetics powiedział agencji AFP. Amerykańska firma Dynetics niedawno zaprezentowała swój prototyp łazika księżycowego na Sympozjum Kosmicznym w Colorado Springs.

Program Artemida i księżycowe mieszkania

Jim Frye, zastępca administratora w NASA, powiedział na sympozjum, że jest „prawdopodobne”, że Artemis 7 i kolejne misje będą czekać na „stałe zamieszkanie na powierzchni” Księżyca i to nie wcześniej niż w latach 30. XX wieku. Wiele miejsc do dywersyfikacji miejsc eksploracji naukowej i zapewnienia większej elastyczności lądowania na Księżycu.

Komunikacja i energia

Pierwszym krokiem jest komunikacja. powiedział Joe Landon, dyrektor Crescent Space, firmy Lockheed Martin zajmującej się usługami księżycowymi. Dla niego jest to jak przeprowadzka do nowego mieszkania, gdzie pierwszą rzeczą do zrobienia jest połączenie telefonu z internetem.

Z początkową konstelacją dwóch satelitów, Crescent Space zamierza stać się księżycowym dostawcą Internetu i GPS, jednocześnie hartując sieć NASA, która grozi przegrzaniem napływem misji, w tym misji specjalnych.

Landon szacuje, że rynek księżycowy będzie wart 100 miliardów dolarów w ciągu najbliższych 10 lat.

Druga sprawa to oszczędność energii elektrycznej. Astrobotic jest jedną z trzech firm wybranych przez NASA do opracowania pionowych paneli słonecznych, które są potrzebne na południowym biegunie Księżyca, gdzie słońce pozostaje bardzo nisko nad horyzontem.

READ  Reception from Space - Amatorska stacja radiowa z Le Creusot odbiera Międzynarodową Stację Kosmiczną

pojazdy księżycowe

W przypadku misji naukowych NASA chce mieć bezciśnieniowy, dwuosobowy łazik działający do 2028 r. W przeciwieństwie do łazików w misjach Apollo, muszą one również być w stanie działać autonomicznie i przetrwać księżycowe noce, które mogą trwać do dwa tygodnie. . Temperatury spadają do około -170 stopni Celsjusza.

Dynetics współpracuje z NASCAR, a Lockheed Martin współpracuje z General Motors nad rozwojem tych pojazdów.

Astronauci będą również potrzebować siedliska. NASA przyznała ICON, firmie zajmującej się drukiem 3D, kontrakt o wartości 57,2 miliona dolarów na opracowanie technologii potrzebnej do budowy dróg, lądowisk i domów na Księżycu z wykorzystaniem księżycowej gleby jako materiałów.

Inne firmy, takie jak Lockheed Martin, opracowują koncepcje nadmuchiwanych siedlisk.

Na marsa

W dłuższej perspektywie program Artemis ma na celu przygotowanie bardziej odległych misji, z ideą przekształcenia bazy księżycowej w bazę na Marsie.

„Niezależnie od tego, jakie pieniądze musimy wydać na rozwój tych systemów na Księżycu, chcemy, aby były one zdolne do lotu na Marsa” Kirk Cheriman, wiceprezes ds. eksploracji Księżyca w firmie Lockheed Martin.

Źródło: AFP, 2023

Nieznana planeta, werdykt

Czy Planet Unknown to dobra gra?

Absolutnie!

Każda alternatywna planeta dodaje ograniczenia, a każda firma oferuje unikalne moce i poziomy technologii, które wymagają dostosowania strategii.

Chociaż w grze nie ma bezpośredniej interakcji, 10-punktowe cele zachęcają do uważnego obserwowania innych graczy i ciągłej oceny płytek, które mogą wziąć.

Podstawowe dane, które naprawdę sprawiają, że chce się grać:

  • Czas gry: 70 minut
  • Odpowiedni wiek: od 10 lat
  • Cechy: Proste zasady, strategiczna głębia

Zauważ, że jeśli się nie mylę, Standard Edition nie zawiera stacji kosmicznej SUSAN. Gracze będą musieli wybrać między ceną a funkcjonalnością selektora kafelków.

Planet Unknown zdecydowanie powinna dołączyć do naszego wyboru najlepszych gier science fiction.

READ  Dziwne światło wykryte na skraju wszechświata?

Wniosek :

doskonały !
















Ocena: 5 na 5.


  • Ustanowienie : Ryan Lambert i Adam Ryberg
  • praca artystyczna : Yorgo Manes
  • redagowanie : Origins (jabłko Adama)
  • Liczba graczy : od 1 do 6
  • Zalecany wiek : od 10 lat
  • Czas trwania : 70 minut
  • Cecha : rozwój planet
  • Główna mechanika : Umieszczanie płytek, kombinacje i cele. Aby dowiedzieć się więcej o różnych mechanizmach gry, znajdziesz je tutaj.

2007. niesamowity! Trudno nam uwierzyć, że jesteśmy za ekranem od 2007 roku i piszemy na tym blogu, który tak bardzo kochamy! Nie byłoby to możliwe bez Waszej lojalności.

Aby zapewnić przyjemniejsze wrażenia z czytania, oferujemy stronę bez Bez reklam. Utrzymujemy go również relacje afiliacyjne Dzięki Philibert i Play-in otrzymujemy niewielką prowizję, gdy kupujesz grę z naszej strony. Dzięki temu możemy kupować gry, które następnie możemy Ci zaoferować.

Pytamy Cię dzisiaj Twoja pomoc Aby pomóc nam w dalszym tworzeniu treści, które Ci się podobają. Każdy wkład, duży lub mały, pomaga nam robić to, co kochamy i zapewniać najlepsze możliwe wrażenia. Możesz pomóc wesprzeć naszego bloga bezpośrednio poprzez darowiznę z tipi.

Wspieraj Gus & Co na Tipeee


Artykuł napisany przez tareba. Nałogowy hazardzista. ZałożycielAccessiJeux Szwajcaria. Jeden z dyrektorów Bar à Jeux de Genève. Animator dla Gus & Co, Ch’piil i Ludesco.

Twoja reakcja na artykuł?