Wersja rozwojowa Chrome 94 jest okazją dla Google do rozpoczęcia integracji WebGPU z przeglądarką. Wysiłek już podjęty w Apple dla Safari i Rozpoczęty również przez Mozillę W Firefoksie od ponad roku.
WebGPU jest wymienionym następcą WebGL, zestawu interfejsów API specjalizujących się w renderowaniu obrazów, które są pierwotnie oparte na standardzie OpenGL. Program OpenGL, który firma Apple zaadoptowała, a następnie porzuciła, tworząc własny zestaw instrukcji 3D: Metal.
W 2017 roku, po wielu eksperymentach Google nad rozwojem WebG, które wykazywały jego ograniczenia, Apple zasugerowałem do konsorcjum W3C, aby zastąpić go otwartym i przeprojektowanym interfejsem API 3D: WebGPU. Te nowe instrukcje umożliwiają twórcom stron internetowych tworzenie treści 3D, których wyświetlanie i animacje mogą być obsługiwane przez kartę graficzną urządzenia, odciążając w ten sposób główny procesor.
WebGPU do dialogu z kartą graficzną opiera się na składni inspirowanej Metalem. Ale nie może to być czysty port API 3D firmy Apple, ponieważ WebGPU ma na celu ulepszenie Direct3D 12 w systemie Windows, a także Vulkan (międzyplatformowe interfejsy API 3D, które korzystają z pakietu OpenGL).
W Apple integracja WebGPU jest nadal wykonywana w wersjach Safari Technology Preview. Prace nad Firefoksem wciąż trwają, a Google nie spodziewa się zakończenia testowania tej funkcji przed Chrome 97 zaplanowanym na 26 stycznia 2022 r.
Trzeba powiedzieć, że sam WebGPU nie został jeszcze sfinalizowany w swojej pierwszej wersji, a jego charakterystyka jest nadal tematem Dyskusje i rozwój w ramach W3C.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną