Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oto sekrety tej niesamowitej usługi Microsoft

W chwili pisania tego tekstu trudno nie wiedzieć o Xbox Game Pass. W czerwcu 2017 r. Microsoft ogłosił swoją usługę podczas targów E3. W tamtym czasie nikt nie podejrzewał rewolucji, która miała trafić na rynek. Przez kilka miesięcy Game Pass odniósłby skromny sukces, zanim doświadczył silnego wzrostu dzięki pojawieniu się gier Xbox Game Studios „Day One”.

Jednak zanim stała się ta niesamowita i rewolucyjna usługa, Microsoft długo i intensywnie zastanawiał się, jak będzie wyglądać jej usługa. Badany od 2013 roku Game Pass prawie pojawił się w zupełnie innej wersji. To było podczas wywiadu z Magazyn GQ Phil Spencer, dyrektor generalny Xbox, powraca do początków usługi, przekazując nam kilka interesujących tajemnic projektowych.

Początki przepustki do gry

© Microsoft

Dowiedzieliśmy się, że pierwszym pomysłem Microsoftu było głównie zaoferowanie usługi wypożyczania gier wideo. Pomysł następnie rozwinął się dzięki platformom streamingowym, takim jak Netflix czy Spotify.

Pod kryptonimem Arches Game Pass był początkowo usługą wypożyczania gier wideo, ale zespół wolał skorzystać z usługi subskrypcji, ponieważ usługi takie jak Netflix czy Spotify zaczęły się rozprzestrzeniać. Pomysł polegał na znalezieniu odpowiedzi na gwałtowny spadek sprzedaży gier: 75% przychodów zostało wygenerowane w pierwszych dwóch miesiącach marketingu. Dziś są rozłożone na dwa lata.

Skomplikowane uwodzenie dla Game Passa?

O ile Game Pass szybko skusił graczy swoją niezwykle korzystną ofertą, o tyle ten ostatni nie zdołał tak szybko zapełnić branży gier wideo. Wydawcy nie byli do końca pewni opłacalności i wartości tej usługi. Phil Spencer wyjaśnia:

Przedstawiciele firmy mieli o tym rozmawiać z różnymi wydawcami, ale napotkali duży opór: „Nie ma mowy, Game Pass obniży wartość naszych gier!”. Następnie zasugerowaliśmy wypróbowanie usługi ze starymi tytułami, ponieważ wiąże się z mniejszym ryzykiem. Reakcja graczy przekroczyła wszelkie nasze oczekiwania. Wreszcie Microsoft zdecydował się uruchomić gry własne bezpośrednio w Game Pass w dniu ich premiery. Sea of ​​​​Thieves jako pierwsze podjęło inicjatywę, co wyróżniło firmę. Na konsolach Nintendo lub Sony gracze nadal muszą wydać 60 euro, aby uzyskać nową grę.

Dziś, Game Pass przemawia do graczy I zaczyna przekonywać zewnętrznych wydawców, którzy coraz częściej oferują swoje najnowsze gry na platformie od dnia ich premiery.

READ  Halo Infinite: Brak współpracy lub Forge w momencie premiery, do zobaczenia w 2022 roku! | Xbox One