Zasięg samochodów elektrycznych jest często tematem dyskusji. La Chaine EV podjęła wyzwanie, testując 46 modeli, aby zweryfikować dane producenta i stworzyć ocenę na podstawie rzeczywistych warunków. Przeprowadzono ciekawy test z pomocą kilku subskrybentów i innych wyspecjalizowanych YouTuberów.
Seria EV zorganizowała bardzo fajne wyzwanie, a mianowicie Wielkie wyzwanie 2Przetestowano 46 samochodów elektrycznych, aby ocenić ich rzeczywisty zasięg. Test ten został przeprowadzony z udziałem profesjonalnych YouTuberów takich jak SIMPLEMENTOLIAN, Maxblood Lub XavMaX_Techktórego celem było porównanie autonomii deklarowanej przez producentów (w cyklu WLTP) z autonomią uzyskiwaną w podobnych warunkach dla wszystkich pojazdów.
Test kondycji
Wszystkie samochody zostały poddane tym samym warunkom testowym, aby zapewnić uczciwe porównanie. Uczestnicy zaczęli od poziomu 80% i kontynuowali jazdę, aż poziom naładowania akumulatora w samochodzie osiągnął 10%. Temperatura została ustawiona na 22 stopnie, a klimatyzacja i regeneracja ustawiona na pełną.
W tym momencie zatrzymaj się i zwróć uwagę na różne czynniki, takie jak zużycie energii i przebyty dystans.
Wyniki: Tesla prowadzi
Wyniki pokazały, że Tesla Model 3 zdominowała światowe rankingi. Tesla Model 3 Grande Autonomie (2023) osiągnęła 721 km z 10,1 kWh/100 km, a tuż za nią uplasowała się Tesla Model 3 LR (2024) z 701 km i 10,6 kWh/100 km. Dobrze wypadły także BMW i4 i Hyundai Ioniq 6, które zajęły odpowiednio trzecie i czwarte miejsce.
Pierścień | samochód | Autonomia (km) | Zużycie (kWh/100 km) |
---|---|---|---|
1 | 2023 Tesla Model 3 dalekiego zasięgu – 18 cali | 721 | 10.1 |
2 | Tesla Model 3 Highland LR – 18 cali | 701 | 10.6 |
3 | BMW i4 eDrive 40–19 cali | 690 | 11.6 |
4 | Hyundai IONIQ 6 Rwd Executive – 18 cali | 683 | 11.4 |
5 | 2023 Tesla Model 3 dalekiego zasięgu – 18 cali | 669 | 10,5 |
6 | Model wykonawczy Volkswagen ID.7 Pro – Klasa E | 660 | 11.6 |
7 | BMW EX50 – 20 cali | 649 | 15.3 |
8 | Kia EV9 GT Line – 21 cali | 608 | 17.1 |
9 | Kia EV6 Rwd GT-line – 19 cali | 601 | 13,0 |
10 | Renault Scenic E-Tech – 20 cali | 601 | 13.8 |
11 | Skoda Enyaq Sportline 80 – 21 cali | 571 | 12.6 |
12 | Cobra Born Vz XL – 19 cali | 565 | 12.7 |
13 | Hyundai Ioniq 6 Pierwsza edycja – 20 cali | 564 | 13.6 |
14 | Napęd Tesla Model 3 Highland – 18 cali | 548 | 10.1 |
15 | Tesla Model 3 RWD 2023 – 18 cali | 540 | 10.3 |
16 | Hyundai Kona 64 kWh 2022 – 17 cali | 537 | 11.7 |
17 | Exping G9 – 20 cali | 525 | 14,5 |
18 | MG 4 Luxury Lr 77 kW – 18 cali | 525 | 13.3 |
19 | Genesis Gv60 Sport – 20 cali | 523 | 14.8 |
20 | Tesla Model Y RWD – 19 cali | 514 | 11,0 |
21 | Kia Enero 64 Premium – 17 cali | 513 | 12.2 |
22 | Wykończenie Kia Niro Ev 2023 Premium – 17 cali | 513 | 12.1 |
23 | Renault Megane Equilibre Ev60 – 18 cali | 497 | 10.9 |
24 | Renault Megane Iconic 220C 60 KW – 20 cali | 480 | 11.9 |
25 | Volkswagen ID Buzz – 19 cali | 469 | 15,7 |
26 | Toyota Bz4x – 19 cali | 464 | 12.1 |
27 | BMW I4 eDrive 35 M Sport – 19 cali | 456 | 13.9 |
28 | Inteligentny #3 Premium – 18 cali | 455 | 13.6 |
29 | Tesla Model 3 Sr+ 2021 – 18 cali | 453 | 10.6 |
30 | Hyundai Ioniq 5n – 21 cali | 451 | 17,6 |
31 | Peugeot 308 – 16 cali | 442 | 11.4 |
32 | Ford Mustang Mach-e Standard Range AWD – 19 cali | 437 | 15,0 |
33 | Inteligentny Brabus nr 1 – 19 cali | 433 | 14,5 |
34 | Hyundai IONIQ 5 58 KWH z Buckiem – 19 cali | 401 | 13.2 |
35 | MG 5 Luxury 61 KW – 17 cali (bez namiotu dachowego) | 375 | 15,0 |
36 | MG 5 Luxury 61 KW – 17 cali (z namiotem dachowym) | 351 | 16.1 |
37 | Hyundai Ioniq 38 Executive – 16 cali | 330 | 10,5 |
38 | Peugeot i-Expert 75 kW – 16 cali | 329 | 18.0 |
39 | Hyundai Kona 39 KW Creative 07.2020 – 17 cali | 329 | 11.2 |
40 | Peugeot E208 2020 – 17 cali | 300 | 12.6 |
41 | BMW I3s 120 amperów lub 37,9 kWh użyteczne – 20 cali | 293 | 13.4 |
42 | Volkswagen e-Golf 2019 (35,8 kW) – 16 cali | 272 | 10.4 |
43 | Seat Mi – 16 cali | 270 | 9,9 |
44 | Hyundai IONIQ 28 28 KW – 16 cali | 267 | 9.6 |
45 | Abarth 500e Scorpiosima – 18 cali | 264 | 13.1 |
46 | Mini Cooper C Premium Plus – 17 cali | 261 | 11.3 |
47 | Renault Twingo E-Tech 22 KW – 15 cali | 199 | 10,0 |
Warto również zauważyć, że niektóre samochody zużywają więcej energii niż inne. Ma to jednak sens: na przykład Peugeot E-Expert podczas testów zużywał 18 kWh/100 km w porównaniu do zaledwie 10,1 kWh/100 km w przypadku Tesli Model 3 Grande Autonomie 2023, a nawet lepiej w przypadku Hyundaia Ioniq 28 (9,6 kWh).
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Francuscy reklamodawcy i media wzywają do zaprzestania nowego narzędzia Apple do maskowania reklam
Nintendo: MMO na Switcha 2? Oto, co myślą gracze po obejrzeniu tego rzekomo tajnego projektu
„Tworzyliśmy złe gry, ale możemy je ulepszyć” Studio stojące za Silent Hill 2, które właśnie zapowiedziało horror science-fiction, kreśli granicę swojej przeszłości