Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oto nowy samochód elektryczny Huawei z akumulatorem hybrydowym, który łączy w sobie zalety

Oto nowy samochód elektryczny Huawei z akumulatorem hybrydowym, który łączy w sobie zalety

Dzięki systemowi operacyjnemu Huawei Luxeed S7 powinien przypaść do gustu miłośnikom technologii. Ten chiński elektryczny sedan ma również interesujący akumulator hybrydowy, który łączy w sobie dwie różne substancje chemiczne.

Luxeed S7

Huawei ostrożnie rozpoczął swoją przygodę w świecie motoryzacji. Zamiast podejmować samotną przygodę, chiński gigant smartfonów nawiązał sojusze z firmami mającymi doświadczenie w tej branży. W ostatnich latach powstało wiele partnerstw, w tym prawdziwych producentów samochodów, takich jak Seres, BAIC czy GAC. Huawei skontaktował się także z Changan i CATL w sprawie projektu, który doprowadził do powstania elektrycznego SUV-a Avatr11.

Interesujący nas dzisiaj S7 to efekt współpracy z producentem Chery. Ten duży elektryczny sedan to pierwszy model marki Luxeed, który zadomowi się na rynku premium.

Na ten moment informacja nie jest całkowicie oficjalna, ale przybliżona, bo pochodzi z chińskiego Ministerstwa Technologii. Dlatego też należy to wkrótce sformalizować.

Nie jest to najbardziej oryginalny z sedanów

Styl S7 nie jest zbyt interesujący. Gładkie linie i brak ostrych narożników w niczym nie wpływają na morale, chociaż efekt nie jest brzydki. Wreszcie jedyna oryginalność znajduje się nad przednią szybą, gdzie zauważamy niewielki guzek. To właściwie czujnik LiDAR, który współpracuje z półautonomicznym systemem jazdy samochodu. Element ten nie jest widoczny na wszystkich obrazach, możemy założyć, że jest on przeciągany lub opcjonalny.

Silniki elektryczne do Luxeed S7 dostarcza Huawei. W wersji podstawowej jest tylko jeden, który znajduje się na tylnej osi. Następnie moc osiąga szczytową wartość 292 KM. W katalogu będzie także obecny Luxeed S7 z podwójnym silnikiem i napędem na wszystkie koła. Jego maksymalna moc wzrośnie do 496 koni mechanicznych.

NMC + LFP, zwycięska formuła?

Jeśli chodzi o baterię, Huawei i Cherry zwrócili się do wyspecjalizowanej chińskiej firmy CATL. Bateria wybrana do S7 składa się z mieszaniny dwóch substancji chemicznych: fosforanu litowo-żelazowego (LFP) i niklowo-manganowo-kobaltowego (NMC).

READ  WhatsApp ma nowy tajny przycisk

według Wiadomości motoryzacyjne z Chinrozwiązanie to pozwala uzyskać akumulator mniej wrażliwy na zimno i mniejszym kosztem. Ogniwa NMC mają tę zaletę, że lepiej tolerują niższe temperatury. Dlatego umieszcza się je na końcach opakowania. Ogniwa LFP, które mają inne mocne strony (zaczynając od niższego kosztu), plasują się pośrodku. Co więcej, podstawowy S7 będzie również oferowany z bardziej klasycznym akumulatorem LFP.

Nio wykorzystuje już tego typu technologię w swoich akumulatorach 75 kWh, jak na przykład w Nio ET7.

Zdjęcia deski rozdzielczej nie zostały opublikowane. Wiemy jednak, że S7 będzie korzystał z systemu operacyjnego HarmonyOS 4.0 firmy Huawei. Interfejs człowiek-maszyna na tym skorzysta, dzięki szczególnie wydajnemu asystentowi głosowemu i technologii bezprzewodowej NearLink, teoretycznie szybszej niż Bluetooth.

Jest jeszcze kilka sekretów do odblokowania

Półautonomiczny system jazdy S7 również pochodzi od Huawei. Opisywany jako szczególnie skuteczny w środowiskach miejskich, będzie szczególnie wyróżniał się w wykrywaniu przeszkód i do końca roku będzie mógł działać przy 100% wydajności w 45 miastach w Chinach.

Na tym etapie nadal pozostaje kilka niewiadomych, takich jak dokładna pojemność akumulatorów, autonomia różnych wersji, a nawet cena samochodu. Pewne wydaje się to, że Luxeed S7 powinien wykazać postęp poczyniony przez chiński przemysł samochodowy, podobnie jak na przykład Zeekr 001!


Chcesz dołączyć do społeczności pasjonatów? Nasza niezgoda Witamy Państwa, jest to miejsce wzajemnej pomocy i pasji do technologii.