Nowa inscenizacja Béatrice et Bénédict Berlioza Damiano Michieletto.
stawiać opórwycofanie »W związku z utratą funduszy Opéra de Lyon stawia na rzadkie i mocne dzieła na nowy sezon, a także na odnowienie publiczności i zespołów artystycznych. prosto !
210 000 widzów, w tym 40% odnowienia widownizanim strajk pracowników zniszczył trzy kreacje FestiwaluOpera w Lyonie A jego premiera sezonu, dynamiczna scena operowa Lyonnais, pogardzana przez region i miasto (-500.000 euro za sztukę) była dobra, dziękuję. Nikt nie jest onieśmielony burzą jego nowego menedżera Richarda BrunelaZapowiedział nawet, że chce kontynuować prace konserwacyjne.” Gotowość do podejmowania ryzyka „z jednym” Odważna polityka artystycznaznak rozpoznawczy przedsiębiorstwa od czasów Siergieja Dorneya.
Mniej perystylu ani mobilnej opery
Cięcia dotacji mają swoją cenę. Richarda Brunela Dokonał wyborów: ograniczenie bezpłatnego festiwalu Péristyle tego lata pod arkadami, odwołanie objazdowej opery – przynajmniej na ten nowy sezon – czyli dwa główne środki zgodne z polityką kulturalną gminy, a tym samym spadek dotacji . Wybrani urzędnicy muszą również ponosić swoją część odpowiedzialności…
Co do reszty, już cieszymy się, że rzadkie, mocne i różnorodne akty atakują sezon: tak jest w przypadku Kobieta bez cienia przez Straussa Otwarcie sezonu pod batutą dyrektora muzycznego Danielle Rostoni, który obiecywał otwierać każdy sezon repertuarem niemieckim. Zanim powróci do całej włoskiej muzyki, którą kocha i służy jak nikt inny, z dwoma kolejnymi solowymi utworami o równej randze:Adriana Lecouvreur autorstwa Francesca Chilii W wersji partyjnej W.J La Viancola del Westśmieszny western Giacomo Pucciniegowyreżyserowany przez młodą polską artystkę Barbarę Wisłocką, na otwarciu festiwalu 2024 pod tytułem „przestaw karty” Co, mamy nadzieję, nastąpi…
Dwie inne nietypowe prace potwierdzają artystyczną śmiałość nowego sezonu: Sprawa Makropoulosa przez JanackaNaprawdę pięknie zredagowane przez Mikołaja Lenhoffa w Lyonie w 2005 roku, który był tu tematem nowej domowej produkcji wg Richarda Brunela Samego siebie; I co nieoczekiwane RozpaczCudowne, romantyczne przemówienie MendelssohnaWyreżyserowany przez okropnego rodzica hiszpańskiego teatru, Calixto Beato. Nie mniej ważnybardzo rzadka produkcja Beatrycze i Benedykt przez Berlioza Wystąpił Damiana Micheletta – Utworzony w 2020 roku, ale przerwany z powodu Covid – Powraca do Opéra de Lyon.
Offenbacha i Czajkowskiego za wybitną klasyczną prezentację
Niech najmądrzejsi widzowie będą spokojni: czysta przyjemność lirycznej rozrywki jest również na rachunku, z doskonałą produkcją niebieska broda Offenbacha schowany Lauren BaileyI to już stało się klasykiem. Podniecenie Heloiza Msza św On zawsze tam będzie. chwila Danielle Rostoni Musi czynić cuda w najbardziej romantycznych serialach Czajkowski, Królowa pikz nowicjuszem w reżyserii: Młody rosyjski artysta Timofiej KulabinZ którego Richarda Brunela Programował już w Comédie de Valence a Czechow Nie trywialne w języku migowym.
Wreszcie jedyne uniwersalne stworzenie jak mówią: zakładnicy według Nina Bouraouiczyli tekst Richarda Brunela Wcześniej występował w teatrze i powierzał swoją muzykę Sebastiana Rivasa, kompozytor i dyrektor Gram (Narodowego Centrum Twórczości Muzycznej), którego również głęboko dotknęły cięcia w dotacjach miejskich. Ta nowa produkcja zostanie zaprezentowana w ramach Exploratory Music Biennale 2024. Nazywa się to Sticking Together.
Cały sezon operowy 23-24 w Opéra de Lyon:
- Kobieta bez cienia Napisane przez Richarda Straussa. Kierownictwo muzyczne: Musa Daniele Rostoni / sztuka polskiego Mariusza Trelińskiego. Od 17 do 31 października.
- Adriana Lecouvreur autorstwa Francesca Chilii. Kierownictwo muzyczne: Daniele Rostoni (wersja koncertowa). 3 grudnia 2023 r.
- Rozpacz przez Feliksa Mendelssohna. Kierownictwo muzyczne: Constantin Trinks / inscenizacja: Calixto Beato. Od 17 grudnia 2023 do 1 stycznia 2024.
- niebieska broda przez Jacquesa Offenbacha. Kierownictwo muzyczne: James Hendry / Wykonanie: Laurent Bailey. Od 24 stycznia do 4 lutego 2024 r.
– Festiwal „Przetasowanie papierów”:
La Viancola del West przez Giacomo Pucciniego. Kierownictwo muzyczne: Daniele Rosteni / Gra Barbara Wisocka. Od 15 marca do 2 kwietnia 2024 r.
Królowa pik przez Piotra Illitcha Czajkowskiego. Kierownictwo muzyczne: Daniel Rostoni / Timofeevich Kulyabin Theatre. Od 16 marca do 3 kwietnia 2024 r.
zakładnicy autorstwa Sebastiana RivasaWedług Niny Bouraoui. Stworzenie świata. Kierownictwo muzyczne: Rot Scheiner / sztuka Richarda Brunela. Od 17 do 23 marca 2024 r.
- Beatrycze i Benedykt przez Hectora Berlioza. Kierownictwo muzyczne: Johannes Debus, inscenizacja: Damiano Micheletto. 13-24 maja 2024 r.
- Brundibara przez Hansa Krassę. Wznowienie produkcji Jeana Kandela w 2016 roku. 22-25 maja 2024.
- Sprawa Makropoulosa przez Leosa Janacka. Kierownictwo muzyczne Alexander Joel / inscenizacja Richard Brunel. Od 14 do 24 czerwca 2024 r.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”