Trudno w 2022 roku nazwać artykuł zatytułowany „Who’s Squeezie?” , ponieważ YouTube zdołał wykroić sobie miejsce we francuskiej popkulturze, nie tylko w internecie. Udowodnił to ponownie 8 października w Le Mans na legendarnym torze wyścigowym.
8 października ponad 40 000 osób zgromadziło się na trybunach, trybunach i chodnikach 24-godzinnego toru Le Mans, aby obejrzeć wyścig Formuły 4 organizowany przez firmę Squeeze. Wydarzenie poza granicami internetu pokazało, że Lucas Hauchard, nazwisko w mieście YouTube, nie jest już tylko facetem tworzącym filmy. Ale Internet nigdy nie jest daleko. Transmitowany na żywo na Twitchu, GP Explorer pobił rekord oglądalności na francuskojęzycznym kanale Twitch, z ponad milionem ludzi oglądających początek wyścigu.
Od gier wideo po czystą rozrywkę
Mając zaledwie 26 lat, Squeezie – pseudonim, który wziął się z piosenki, której słuchał w kółko, gdy był młodszy – stał się gwiazdą pokolenia. Utalentowany pracowity, któremu przez lata udało się zdywersyfikować swój biznes, to właśnie on rozpoczął działalność na YouTube, gdy miał zaledwie 12 lat. A jeśli dziś jego kanał na YouTubie śledzi co czwarty Francuz (ma prawie 18 mln subskrybentów), to kiedy zaczynał, daleko nam do tego.
Następnie Lucas Hauchard filmuje siebie grającego w swoim pokoju w Val de Marne, „zagrajmy” (filmowanie siebie podczas grania w gry wideo), w szczególności dla Dufos, co pozwala mu uwieść ówczesny tłum. Pasjonuje się grami wideo tak jak on.
„Był częścią pierwszego pokolenia, któremu łatwiej było być online, ponieważ było o wiele mniej ludzi. To mały łut szczęścia” – skomentował Vincent Manilov, dziennikarz YouTube.
Z roku na rok publiczność rosła wraz z rozwojem zawartości Squeezie. Z filmów wideo z gier wideo rozwija nowe formaty z silnym humorystycznym zacięciem. Ulubiona forma: wątki grozy (wątek tweet). Filmy trwające około dziesięciu minut, w których YouTuber opowiada historie o białych kobietach, zaginięciach lub nawiedzonych domach. Hitowe treści: każdy taki film ma średnio 10 milionów wyświetleń i każdego dnia umacnia swoją rolę Ojca Bobra 2.0.
Tym samym w ciągu kilku lat Squeezie stał się głównym źródłem rozrywki wśród młodych ludzi.
Vincent Manilève kontynuuje: „Wie, jak stworzyć atmosferę, stworzyć bliskość ze swoją publicznością, dać poczucie, że jest ich przyjacielem i że będą się razem śmiać”.
Różnorodne treści, które przemawiają do wszystkich odbiorców
Ale Squeezie to także agencja influencerów, marka odzieżowa czy nawet oparty na horrorze komiks Bleak. A ponieważ Lucas Huchard nigdy nie jest usatysfakcjonowany, muzyka również zajmowała ważne miejsce w jego karierze. Z drugiej strony, wraz z wydaniem albumu Oxyz, ukazał się w 2020 roku i sprzedał blisko 20 000 egzemplarzy. Z drugiej strony w grupie, ze znajomymi z YouTube’a, z którymi wypuszcza teledyski z lata czy z lat 2000., które za każdym razem stają się prawdziwym hitem po premierze.
Dla fana Formuły 1 było to naturalne dla kogoś, kto ma ambicję poprowadzić własny wyścig. Dzieje się to teraz, na oczach całego pokolenia, a nawet dalej. Mistrzowskie posunięcie Squeezie, który zająłby rekordowe piąte miejsce w wyścigu, ale z satysfakcją udowodnił, że nowym francuskim królem rozrywki może być on.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
Choreografka Blanca Lee została dyrektorką Grande Halle de la Villette
USA, Japonia, Chile i Polska: Liceum Marie Curie w Tarbes znosi granice
Charlotte Gainsbourg: „To niesprawiedliwe odsyłać mojego ojca do…”, podnosząc głos w drażliwym temacie