Trudno w 2022 roku nazwać artykuł zatytułowany „Who’s Squeezie?” , ponieważ YouTube zdołał wykroić sobie miejsce we francuskiej popkulturze, nie tylko w internecie. Udowodnił to ponownie 8 października w Le Mans na legendarnym torze wyścigowym.
8 października ponad 40 000 osób zgromadziło się na trybunach, trybunach i chodnikach 24-godzinnego toru Le Mans, aby obejrzeć wyścig Formuły 4 organizowany przez firmę Squeeze. Wydarzenie poza granicami internetu pokazało, że Lucas Hauchard, nazwisko w mieście YouTube, nie jest już tylko facetem tworzącym filmy. Ale Internet nigdy nie jest daleko. Transmitowany na żywo na Twitchu, GP Explorer pobił rekord oglądalności na francuskojęzycznym kanale Twitch, z ponad milionem ludzi oglądających początek wyścigu.
Od gier wideo po czystą rozrywkę
Mając zaledwie 26 lat, Squeezie – pseudonim, który wziął się z piosenki, której słuchał w kółko, gdy był młodszy – stał się gwiazdą pokolenia. Utalentowany pracowity, któremu przez lata udało się zdywersyfikować swój biznes, to właśnie on rozpoczął działalność na YouTube, gdy miał zaledwie 12 lat. A jeśli dziś jego kanał na YouTubie śledzi co czwarty Francuz (ma prawie 18 mln subskrybentów), to kiedy zaczynał, daleko nam do tego.
Następnie Lucas Hauchard filmuje siebie grającego w swoim pokoju w Val de Marne, „zagrajmy” (filmowanie siebie podczas grania w gry wideo), w szczególności dla Dufos, co pozwala mu uwieść ówczesny tłum. Pasjonuje się grami wideo tak jak on.
„Był częścią pierwszego pokolenia, któremu łatwiej było być online, ponieważ było o wiele mniej ludzi. To mały łut szczęścia” – skomentował Vincent Manilov, dziennikarz YouTube.
Z roku na rok publiczność rosła wraz z rozwojem zawartości Squeezie. Z filmów wideo z gier wideo rozwija nowe formaty z silnym humorystycznym zacięciem. Ulubiona forma: wątki grozy (wątek tweet). Filmy trwające około dziesięciu minut, w których YouTuber opowiada historie o białych kobietach, zaginięciach lub nawiedzonych domach. Hitowe treści: każdy taki film ma średnio 10 milionów wyświetleń i każdego dnia umacnia swoją rolę Ojca Bobra 2.0.
Tym samym w ciągu kilku lat Squeezie stał się głównym źródłem rozrywki wśród młodych ludzi.
Vincent Manilève kontynuuje: „Wie, jak stworzyć atmosferę, stworzyć bliskość ze swoją publicznością, dać poczucie, że jest ich przyjacielem i że będą się razem śmiać”.
Różnorodne treści, które przemawiają do wszystkich odbiorców
Ale Squeezie to także agencja influencerów, marka odzieżowa czy nawet oparty na horrorze komiks Bleak. A ponieważ Lucas Huchard nigdy nie jest usatysfakcjonowany, muzyka również zajmowała ważne miejsce w jego karierze. Z drugiej strony, wraz z wydaniem albumu Oxyz, ukazał się w 2020 roku i sprzedał blisko 20 000 egzemplarzy. Z drugiej strony w grupie, ze znajomymi z YouTube’a, z którymi wypuszcza teledyski z lata czy z lat 2000., które za każdym razem stają się prawdziwym hitem po premierze.
Dla fana Formuły 1 było to naturalne dla kogoś, kto ma ambicję poprowadzić własny wyścig. Dzieje się to teraz, na oczach całego pokolenia, a nawet dalej. Mistrzowskie posunięcie Squeezie, który zająłby rekordowe piąte miejsce w wyścigu, ale z satysfakcją udowodnił, że nowym francuskim królem rozrywki może być on.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”